skacząca wskazówka od obrotów + problem z odpaleniem

shaleck
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 10, 18:49
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#1

Post autor: shaleck »

mam nastepujacy problem, samochod raz odpala normalnie raz ma problem z odpaleniem.
Gdy samochod jest zimny odpala "od kopa" po przejechaniu 2-3 km i po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Po wlaczeniu zaplonu jakis przekaznik kolo skrzynki bezpiecznikow zaczyna psrykac nieregularalnie i wtedy juz wiem ze samochod nie bedzie chcial odpalic. Gdy pstrykniecie jest tylko jedno auto odpala od kopa i trzyma obroty. Kiedy ten przekaznik zaczyna pstrykac nieregularnie (na wlaczonym zaplonie) obroty "na sucho" na zegarze -bez wlaczonego silnika, skacza jak oszalele. W tym samym czasie co pstryka ten przekaznik, wskazowka od obrotow tez skacze.
Dodam ze moje auto to e46 1,8 benzyna 120 KM 1999rok.
Klemy juz sciagnalem z akumulatora przeczysiclem auto zatankowalem do pelna bo myslalem ze moze paliwo zabrudzone.
Potrzebuje pilnie pomocy!
Awatar użytkownika
6venom6
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
BMW: M43TU b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#2

Post autor: 6venom6 »

Coś podobnego miałem z regulatorem odpowietrzającym oparów paliwa. Po prostu się zacinał. Być może to o jego pstrykanie ci chodzi. Wyciąg go i spróbuj trochę przeczyścić. Wówczas powinien pracować regularnie. nr 1 na zdjęciu:
Obrazek
shaleck
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 10, 18:49
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#3

Post autor: shaleck »

Nic z tego, :bad: Wyciagnalem przeczyscilem przez chwile myslalem ze ok bo zapalal idealnie z kilkanascie razy ale po 10 minutach wrocilo "do normy" nadal ten sam problem. ale dzieki juz kolejna rzecz odpadla. na poniedzialek mam zamowiona wizyte na komputer ale wydaje mi sie ze to jakas pierdola i chcialem ja rozwiazac sam.
A jeszcze jedno, przy zgaszeniu silnika , silnik wydaje dziwny dziwek cos takiego jakby cos sie odpowietrzalo takie jakby "PSSSSSSTT" Czy to normalne??
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#4

Post autor: Greg 318 »

sprawdz zawor odpowietrzenia silnika
shaleck
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 10, 18:49
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz

#5

Post autor: shaleck »

a gdzie jest i jak sie do dostac do tego zaworu??
Awatar użytkownika
6venom6
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
BMW: M43TU b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#6

Post autor: 6venom6 »

możesz jeszcze spróbować odpowietrzyć listwę wtryskową. jest tam taki zaworek spróbuj go popuścić. może jest zapowietrzony (zdjęcie nr 1 pkt 14) lub jeszcze może się tworzyć podciśnienie pod osłoną klawiatury. odkręć korek wlewy oleju i spróbuj zapalić. uważaj bo będzie chlapać trochę. Poza tym jak na ciepłym silniku ma problem to może jeszcze ewentualnie silniczek krokowy (jeśli ci nie trzyma wolnych obrotów). w benzynie ekstrakcyjnej nie zaszkodzi go przemyć. najlepiej czyścić spryskiwaczem w takim pojemniczku jak do mycia okien pod ciśnieniem (sprey). Zawór odpowietrzający do którego idzie wężyk odmy także może być zapierdzielony olejem i również może mu przystawiać (zdjęcie nr 2 pkt 1 ). jedno co mi jeszcze przychodzi do głowy to może coś w ten deseń: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=1797. to psyknięcie o którym mówisz to wydaje mi się że jest normalne bo u mnie też coś takiego jest ale już teraz nie mam problemów trzymaniem obrotów i czasem z odpaleniem.
nr 1
Obrazek
nr 2
Obrazek
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#7

Post autor: Greg 318 »

6venom6 pisze:możesz jeszcze spróbować odpowietrzyć listwę wtryskową. jest tam taki zaworek spróbuj go popuścić. może jest zapowietrzony (zdjęcie nr 1 pkt 14)
to ciekawe co za bzdury mozna powymyslac ??? :Bravo:
Awatar użytkownika
6venom6
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
BMW: M43TU b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#8

Post autor: 6venom6 »

Greg 318 pisze:
6venom6 pisze:możesz jeszcze spróbować odpowietrzyć listwę wtryskową. jest tam taki zaworek spróbuj go popuścić. może jest zapowietrzony (zdjęcie nr 1 pkt 14)
to ciekawe co za bzdury mozna powymyslac ??? :Bravo:
jasne że mogę się mylić :( nie jestem mechanikiem ale miałem nadzieję że mogę pomóc. no raczej nie zaszkodziłem bo próbowałem tych czynności u siebie. Greg 318 zamiast krytykować to mnie lepiej popraw i spróbuj pomóc koledze. Pozdr.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#9

Post autor: Greg 318 »

fakt chcesz pomoc i nie zaszkodzą czynnosci ktore opisales.
Ja typowałbym jako pierwszy zawor odpowietrzenia skrzyni korbowej ( lub przewodów) o ktorym tez napisales z tym ze raczej wg. mnie problem polega na jego nieszczelosci ( "lewego powietrza" dostającego sie do kol. ssacego)
skozera
Posty: 2
Rejestracja: 3 wrz 14, 20:13
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Orneta

#10

Post autor: skozera »

Mam nastepujacy problem, samochod raz odpala normalnie raz ma problem z odpaleniem.
Gdy samochod jest zimny odpala "od kopa" po przejechaniu 2-3 km i po zgaszeniu ma problemy z odpaleniem. Po wlaczeniu zaplonu jakis przekaznik kolo skrzynki bezpiecznikow zaczyna psrykac nieregularalnie i wtedy juz wiem ze samochod nie bedzie chcial odpalic. Gdy pstrykniecie jest tylko jedno auto odpala od kopa i trzyma obroty. Kiedy ten przekaznik zaczyna pstrykac nieregularnie (na wlaczonym zaplonie) obroty "na sucho" na zegarze -bez wlaczonego silnika, skacza jak oszalele. W tym samym czasie co pstryka ten przekaznik, wskazowka od obrotow tez skacze.
Moje auto to e46 1,8 benzyna 1998rok.

Potrzebuje pilnie pomocy, co jest nie tak?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”