Silnik M43TU stukanie w silniku + chłodnica

prztcz89
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 21, 10:33
BMW: BMW 318i e46 M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Borzytuchom

#1

Post autor: prztcz89 »

Witam,
proszę Was o pomoc:

1) Od niedawna w moim BMW 318i (2000 rok) przy odpalaniu słychać stukanie w silniku ( trwa ono z 1-2 sekund). Po rozgrzaniu silnika przy wyższych obrotach (ok. 3tys) ten sam dźwięk zaczynam słyszeć. Olej wymieniam regularnie co 15 tys. Jeżdżiłem na Castrolu 5W-40 ale mechanik mi odradził ten olej. Dlatego po rozmowie z nim (wczoraj) zmieniłem olej na Motul 5W-40 X-clean 8100 LL04 a przed zmianą oleju wlana została płukanka do silnika Liqui Moly. Czasami po odpaleniu silnik przydusi się, ale po dodaniu gazu obroty wracają do normy. Co może być przyczyną stukania. Co należałoby wymienić ?

2) Drugim problemem jest chłodnica. Zauważyłem, że na dole jest wygięta w kształcie krzywizny banana. Co może się dziać ? Chłodnica do wymiany?

Proszę o dobrą radę.
Dzięki.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

1) pewnie panewka sie przypomina :unknown:

2) jesli jest lekko wygieta to jezdzic obserwowac, jak jest juz sporo to w kazdej chwili moze zaczac przeciekac, badz tego swiadom
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
prztcz89
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 21, 10:33
BMW: BMW 318i e46 M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Borzytuchom

#3

Post autor: prztcz89 »

1) Czy można w jakiś sposób zlokalizować, która to dokładnie panewka ?
tabacznik
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 1 lut 17, 21:25
BMW: E46 320i M52TUB20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
VIN: JM44173

#4

Post autor: tabacznik »

prztcz89 pisze: 11 mar 21, 14:42 1) Czy można w jakiś sposób zlokalizować, która to dokładnie panewka ?
Tak. Zdjąć misę olejową i sprawdzić :)
prztcz89
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 21, 10:33
BMW: BMW 318i e46 M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Borzytuchom

#5

Post autor: prztcz89 »

Panowie... w dalszym ciągu kłopoty. Teraz coś takiego dzieje się:
1) Film nr 1 - w trakcie jazdy spada z obrotów ( na tzw/ "luzie"):
https://youtu.be/eqVlDwFTFeU
2) Film nr 2 - po zaparkowaniu uspokoiło się:
https://youtu.be/GU1W6sgyXzg

Brać się czym prędzej za wymianę panewek ? Dodam, że po wymianie oleju rzadko słyszę stukanie w silniku.
Czy może jest to co innego ?
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#6

Post autor: roque »

Jeśli stuka tak ja myślę przy uruchomieniu silnika to może zaworek zwrotny w podstawie filtra jest już do wymiany lub cała podstawa. Nie trzyma Ci oleju i olej przez noc cały spada do miski zamiast być u góry i czekać na odpalenie silnika. Dlatego ten dzwięk. Pewnie go nie masz jak zgasisz i od razu odpalisz. Powinno być cicho, bo już olej jest u góry. Zaworek lub uszczelka podstawy filtra? Nie cieknie Ci tam olej? Sprawdz wycieki oleju obok tej podstawy.

Jeśli tyrkocze przy 3 tys. to pewnie to ten sam dzwięk tylko np: pompa oleju się kończy i nie daje dobrego ciśnienia?

Jak tam kontrola czerwona oleju na zegarach? świeci wyjątkowo długo przy odpaleni na zimnym? powinnno być 1-2s chyba.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#7

Post autor: roque »

scghost pisze: 11 mar 21, 12:13 1) pewnie panewka sie przypomina :unknown:

2) jesli jest lekko wygieta to jezdzic obserwowac, jak jest juz sporo to w kazdej chwili moze zaczac przeciekac, badz tego swiadom
Panewki nie powinno słychać nawet na wolnych obrotach?
Tu masz filmik jak sprawdzić panewki w PB.
prztcz89
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 21, 10:33
BMW: BMW 318i e46 M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Borzytuchom

#8

Post autor: prztcz89 »

roque pisze: 20 mar 21, 21:57 Pewnie go nie masz jak zgasisz i od razu odpalisz. Powinno być cicho, bo już olej jest u góry. Zaworek lub uszczelka podstawy filtra? Nie cieknie Ci tam olej? Sprawdz wycieki oleju obok tej podstawy.


Jak tam kontrola czerwona oleju na zegarach? świeci wyjątkowo długo przy odpaleni na zimnym? powinnno być 1-2s chyba.
Zgadza się, dźwięku nie ma gdy zgaszę go po jeździe i zaraz odpalę.
Kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu.
Pod koniec tygodnia będę u mechanika to sprawdzimy zawór filtra i jego podstawę.
Roque dzięki za wskazówki.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#9

Post autor: roque »

Co do falujących obrotów to nie wiem dlaczego. Rozglądnij się po silniku czy wizualnie wszystko ok. Może jakiś wężyk się odpiął? Tu masz ogólnie raczej kilka usterek.

Przy tej podstawie masz uszczelkę też. Warto ją wymienić.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#10

Post autor: roque »

Co do duszenia się i powrotu do normy przy dodaniu gazu to moze sondy przed kątem dają zły sygnał lub mieszanka paliwa / powietrza jest zła, albo jezdzisz na rezerwie i lekko przymroziło Ci się paliwo w przewodach z powodu dużej ilości wody w paliwie. Może świrować. Zobacz wtyczki pod autem do tych sond. Zatankij na full, aby woda nie skraplała się w baku.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”