Silnik gaśnie [zębatka skrzyni biegów, maksymalna temperatura, kontrolka trakcji, ręcznego i ciśnienia opon]

Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#11

Post autor: mefjupe »

A no stąd:
Obrazek
Patrząc na szybko po vinie jako pierwsza wyskakuje skrzynia zf, zaraz pod nią gm.. przez to niedopatrzenie zamówiłem nie te części :D

A błędy zaraz po zgaśnięciu na postoju:
https://e46coupe.pl/bmw/monacoblau/b%C5%82%C4%99dy_e46.txt
Ostatnio zmieniony 25 mar 21, 15:56 przez mefjupe, łącznie zmieniany 2 razy.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Zawsze sprawdzam tu i nigdy nie było takiej akcji:
Obrazek
Coś jest nie tak linią can, skupiłbym się na sterowniku skrzyni i dsc, jak wszystko z zewnątrz wygląda ok to szukałbym zimnym lutów.
Tu przyklad z mojego auta:
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#13

Post autor: mefjupe »

Zgodzę się, jednak jak widać na realoem nie jest to jedynym wariantem.
Obrazek

Z tego co wiem na hurtowni często mają problem z doborem różnych części (głownie chyba z hondy) bo vin pokazuje wiele opcji różnych wariantów części ale to co dokładnie ma się zamontowane trzeba sprawdzić porównać z obecną :D
Więc wychodzi na to, że ta strona (zapewne bmw-z1.com) nie do końca może być wyznacznikiem :(
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Na to wygląda tylko nie widziałem jeszcze benzynowego e46 r6 rwd ze skrzynią gm..widocznie mało widziałem :unknown:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#15

Post autor: mefjupe »

maniek21112 pisze: 13 lut 20, 7:04 Na to wygląda tylko nie widziałem jeszcze benzynowego e46 r6 rwd ze skrzynią gm..widocznie mało widziałem :unknown:
Ja również nie będę uparcie podtrzymywał, że skrzynia nie była zmieniona. Mechanik nic takiego nie stwierdził, tak samo nie widać, żeby skrzynia była otwierana, aczkolwiek wszystko jest możliwe %)

Wracając do problemu... wczoraj otworzyłem DME, lekko porozgrzewałem cynę na większych lutach. Dzisiaj wsiadłem się przejechać i po włączeniu stwierdziłem, że wyłączę LPG. Po przejechaniu 15 km po różnych nawierzchniach, z różnymi prędkościami nie zgasła ani raz.
Stwierdzam, że póki co będę nie będę jeździł na LPG - być może tu jest problem, druga opcja to dobre warunki pogodowe przez co problem się nie pojawił, poprawa lutów w DME pomogła lub po prostu za mało jeszcze przejechałem :(
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#16

Post autor: mefjupe »

Problem prawdopodobnie rozwiązany..
W ostatnich tygodniach silnik dalej gasł sporadycznie co kilka km. Po wielu jazdach testowych w różnych warunkach drogowych nie zauważyłem reguły.. gasł niezależnie od prędkości, typu drogi itp. ale zawsze po rozgrzaniu nigdy na zimnym. Początkowo obstawiałem czujnik wału, jednak przypadkiem przed podpięciem komputera diagnostycznego silnik zgasł i w momencie próby diagnostyki DME okazało się, że nie ma z nim komunikacji...
Spec od elektroniki sprawdził większość rzeczy w tym DME, który po nagrzaniu opalarką powodował gaśnięcie + kontrolki.
Po wymianie nie zgasła ani raz :)
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”