Silnik gaśnie jak jest ok. 15 litrów paliwa w zbiorniku

gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#1

Post autor: gosebus »

Hej, jakiś czas temu wymieniłem pompę paliwa. Wszystko było ok, ale miałem sytuację, że silnik zgasł i już nie można było odpalić z powodu braku paliwa - wskazówka była wtedy na pierwszej kresce (1/4).
Wchodząc do menu diagnostycznego z licznika (6 opcja) widzę, że gdy jest mało paliwa to jest np. 12L w lewej komorze i 1-2L w prawej.

No nic to uznałem, że pompa zła i wrócę do starej (na niej można było bez problemu śmigać na rezerwę). Niestety po podmianie pompy dalej jest to samo.
Co jeszcze może powodować tą usterkę?
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#2

Post autor: roque »

Może zatarłeś drugą pompę? A dolałeś paliwo powyżej połowy? Wtedy odpali?

Zimą zbiera się wilgoć w baku i skrapla się woda do paliwa jak masz mało paliwa co powoduje awarie pompy. Możliwe, że Twoja druga pompa padła z tego powodu i nie jest w stanie pompować jak nowa.

Sprawdź korek wlewu paliwa, czy szczelny, może zasysa lewe powietrze do baku.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

paliwo nie jest przepompowywane z lewej do prawej...
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#4

Post autor: gosebus »

Wyjąłem przewód wyrównawczy, można go jakoś sprawdzić? Jak włożyłem koniec rurki, który znajduje się za fotelem kierowcy do wiaderka z wodą i zassałem drugi koniec (który był niżej) to elegancko grawitacyjnie woda z wiaderka schodziła - dodatkowo jak zaślepiłem palcem ten mały otwór to szło jeszcze szybciej.

Czy powinno zasysać korek wlewu paliwa? Jak nałożyłem na niego gumową rękawiczkę to nic się nie działo.

Jakiś czas temu wymieniałem też zbiornik oparów paliwa (evap), bo był zapchany. Ale nie sądze ze to miało by coś do rzeczy.

Na coś jeszcze zwrócić uwagę czy tylko została do wymiany następna pompa paliwa?
Obrazek
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#5

Post autor: Err »

stawiam tak samo jak scghost
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#6

Post autor: gosebus »

Err pisze: 25 sty 21, 0:13 stawiam tak samo jak scghost
To już wiem - pisałem o braku paliwa w prawej komorze w pierwszym poście :)
Chodzi mi tylko czy usterka może leżeć tylko po stronie pompy paliwa czy też inne dolegliwości moga to powodować.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

nie powinno zasysac korka paliwa, jak jest zassany to zle
moze regulator cisnienia nie dziala jak powinien i paliwo jak wraca to nie zaciaga z lewej komory
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#8

Post autor: gosebus »

podmieniłem regulator na sprawny (w m52tu jest w listwie wtryskowej) i dalej nie zaciąga paliwa z lewej komory.
coś jeszcze oprócz tej nieszczęsnej pompy może być?

tak nie bardzo widzi mi się jej wymiana, a tak jak pisałem wcześniej na starej pompie która podmieniałem - też nie zasysa paliwa z lewej komory (a na 100% tak się na niej nie działo, a nie sądze by zepsuła się na leżeniu w kartonie :/)
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#9

Post autor: gosebus »

Update: Jednak wina pompy, kupiłem nową SKV za 85zł i śmiga, aż miło. Z ciekawości uruchomiłem starą 'sprawna pompę' na stole - okazało się, że rozszczelniła od leżenia na półce :)
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#10

Post autor: roque »

no widzisz, jednak pompa. Tankuj do fulla, wypal połowę baku i znów tankuj. To dobra praktyka. Ja zatarłem 2 pompy już z głupoty ponad 10 lat temu, bo jeździłem na rezerwie, więc teraz tankuje już zawsze tak, tym bardziej w zimie, gdy dochodzi wilgoć na ściankach.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”