Silnik gaśnie jak jest ok. 15 litrów paliwa w zbiorniku
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Silnik gaśnie jak jest ok. 15 litrów paliwa w zbiorniku
Hej, jakiś czas temu wymieniłem pompę paliwa. Wszystko było ok, ale miałem sytuację, że silnik zgasł i już nie można było odpalić z powodu braku paliwa - wskazówka była wtedy na pierwszej kresce (1/4).
Wchodząc do menu diagnostycznego z licznika (6 opcja) widzę, że gdy jest mało paliwa to jest np. 12L w lewej komorze i 1-2L w prawej.
No nic to uznałem, że pompa zła i wrócę do starej (na niej można było bez problemu śmigać na rezerwę). Niestety po podmianie pompy dalej jest to samo.
Co jeszcze może powodować tą usterkę?
Wchodząc do menu diagnostycznego z licznika (6 opcja) widzę, że gdy jest mało paliwa to jest np. 12L w lewej komorze i 1-2L w prawej.
No nic to uznałem, że pompa zła i wrócę do starej (na niej można było bez problemu śmigać na rezerwę). Niestety po podmianie pompy dalej jest to samo.
Co jeszcze może powodować tą usterkę?
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Może zatarłeś drugą pompę? A dolałeś paliwo powyżej połowy? Wtedy odpali?
Zimą zbiera się wilgoć w baku i skrapla się woda do paliwa jak masz mało paliwa co powoduje awarie pompy. Możliwe, że Twoja druga pompa padła z tego powodu i nie jest w stanie pompować jak nowa.
Sprawdź korek wlewu paliwa, czy szczelny, może zasysa lewe powietrze do baku.
Zimą zbiera się wilgoć w baku i skrapla się woda do paliwa jak masz mało paliwa co powoduje awarie pompy. Możliwe, że Twoja druga pompa padła z tego powodu i nie jest w stanie pompować jak nowa.
Sprawdź korek wlewu paliwa, czy szczelny, może zasysa lewe powietrze do baku.
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Wyjąłem przewód wyrównawczy, można go jakoś sprawdzić? Jak włożyłem koniec rurki, który znajduje się za fotelem kierowcy do wiaderka z wodą i zassałem drugi koniec (który był niżej) to elegancko grawitacyjnie woda z wiaderka schodziła - dodatkowo jak zaślepiłem palcem ten mały otwór to szło jeszcze szybciej.
Czy powinno zasysać korek wlewu paliwa? Jak nałożyłem na niego gumową rękawiczkę to nic się nie działo.
Jakiś czas temu wymieniałem też zbiornik oparów paliwa (evap), bo był zapchany. Ale nie sądze ze to miało by coś do rzeczy.
Na coś jeszcze zwrócić uwagę czy tylko została do wymiany następna pompa paliwa?

Czy powinno zasysać korek wlewu paliwa? Jak nałożyłem na niego gumową rękawiczkę to nic się nie działo.
Jakiś czas temu wymieniałem też zbiornik oparów paliwa (evap), bo był zapchany. Ale nie sądze ze to miało by coś do rzeczy.
Na coś jeszcze zwrócić uwagę czy tylko została do wymiany następna pompa paliwa?

- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7114
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
nie powinno zasysac korka paliwa, jak jest zassany to zle
moze regulator cisnienia nie dziala jak powinien i paliwo jak wraca to nie zaciaga z lewej komory
moze regulator cisnienia nie dziala jak powinien i paliwo jak wraca to nie zaciaga z lewej komory
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
podmieniłem regulator na sprawny (w m52tu jest w listwie wtryskowej) i dalej nie zaciąga paliwa z lewej komory.
coś jeszcze oprócz tej nieszczęsnej pompy może być?
tak nie bardzo widzi mi się jej wymiana, a tak jak pisałem wcześniej na starej pompie która podmieniałem - też nie zasysa paliwa z lewej komory (a na 100% tak się na niej nie działo, a nie sądze by zepsuła się na leżeniu w kartonie :/)
coś jeszcze oprócz tej nieszczęsnej pompy może być?
tak nie bardzo widzi mi się jej wymiana, a tak jak pisałem wcześniej na starej pompie która podmieniałem - też nie zasysa paliwa z lewej komory (a na 100% tak się na niej nie działo, a nie sądze by zepsuła się na leżeniu w kartonie :/)
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Update: Jednak wina pompy, kupiłem nową SKV za 85zł i śmiga, aż miło. Z ciekawości uruchomiłem starą 'sprawna pompę' na stole - okazało się, że rozszczelniła od leżenia na półce 

-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
no widzisz, jednak pompa. Tankuj do fulla, wypal połowę baku i znów tankuj. To dobra praktyka. Ja zatarłem 2 pompy już z głupoty ponad 10 lat temu, bo jeździłem na rezerwie, więc teraz tankuje już zawsze tak, tym bardziej w zimie, gdy dochodzi wilgoć na ściankach.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 1653 Odsłony
-
Ostatni post autor: merter
-
- 1 Odpowiedzi
- 1624 Odsłony
-
Ostatni post autor: adamusiek
-
- 24 Odpowiedzi
- 13092 Odsłony
-
Ostatni post autor: paleta
-
- 0 Odpowiedzi
- 1067 Odsłony
-
Ostatni post autor: Majek23
-
- 5 Odpowiedzi
- 1815 Odsłony
-
Ostatni post autor: Bambi1306
-
- 6 Odpowiedzi
- 3040 Odsłony
-
Ostatni post autor: Workaholic
-
- 6 Odpowiedzi
- 2434 Odsłony
-
Ostatni post autor: dominik09l
-
- 18 Odpowiedzi
- 4026 Odsłony
-
Ostatni post autor: kriss2019
-
- 7 Odpowiedzi
- 4171 Odsłony
-
Ostatni post autor: Spectron
-
- 9 Odpowiedzi
- 9523 Odsłony
-
Ostatni post autor: Przemqtm