Serwo i pompa hamulcowa z m3 do 320i przedlift i dyfer ze szperą

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#1

Post autor: kokoss »

Witam.
Tak jak w temacie.
Nie mogłem znaleźć na forum i nigdzie w internecie dlatego pytam tutaj.
Czy do 320i m52tub20 będzie pasowało serwo i pompa hamulcowa z m3 e46 Plug&play? Ewentualnie czy sama pompa hamulcowa jeżeli z serwem będzie jakiś problem w montażu lub rzeźbienie?
Planuję wrzucić na przód zaciski i tarcze z 330, bo to co jest seryjnie to to nie jest hamulec. Do tego dorzuciłbym ww. serwo i pompę.
Drugie pytanie jest takie: jest sens zakładać najpierw pompę z serwem na seryjne heble? Czy poprawi to siłę działania hamulca czy tylko reakcję pedału i skróci jego skok? Mam z przodu nowe tarcze i klocki więc poczekałbym trochę z tymi zaciskami i tarczami, ale pompę już mógłbym zmienić jeżeli zwiększyłoby to siłę hamowania.

Drugie pytanie: z jakiego modelu mogę założyć dyfer ze szperą? Najlepiej jakieś 40%, 25 jakby było to też by było nie najgorzej. I tak muszę zmienić, bo wyje na wstecznym, więc chyba lepiej od razu ze szperą.
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#2

Post autor: kokoss »

Nosz kurde fajans. Forum typowo o e46, sporo fachowców, dużo ludzi ma pojęcie, a nikt nie odpowie na takie pytanie? No chyba ktoś kiedyś robił już jakieś przeróbki hebla?
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

o dżizas....
Najpierw zorientuj sie w jakim modelu byly dyfry ze szpera 40 czy nawet te biedne 25%, a dopiero pozniej "chciej" taki zamontowac (a raczje twoj mechanik, bo w innych postach sam twierdziles, ze sie na tym nie znasz)
Nastepna sprawa - po co serwo od m3 skoro hamulce beda od 330? Seryjne serwo w zupelnosci wystarczy. Mam 4-tloki z malym serwem i bardziej na twoim miejscu obawialbym sie roznicy w rozkladzie sily hamowania przod-tyl jesli planujesz wymienic hebel tylko z przodu.
Obrazek
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#4

Post autor: kokoss »

No właśnie zapytałem Was z jakiego modelu miałoby to być. I chodzi zdecydowanie o 40%, a nie biedne 25. :lol: Słyszałem, że w z3 albo z4 (już nie pamiętam dokładnie) były takie dyfry, ale to chyba w mocniejszych wersjach i na dużej głowie, więc to raczej nie będzie taki bezproblemowy montaż, chodzi mi o coś bardziej przyjaznego w montażu, bez przeróbek lub bez większych przeróbek.
Rozkładu sił hamowania się nie obawiam, bo niby co miałoby się dziać jak przód będzie coś tam mocniej hamował niż seryjnie? Myślę. że jak umie się jeździć to się to ogarnie. W cifie miałem większy hebel z przodu (262, a seria 230), najpierw na bębnach z tyłu, później założyłem tarcze- różnicy praktycznie nie było.
Oczywiście wolałbym mieć również z tyłu lepsze hamulce, ale z tym jest dużo rzeźby, a czegoś takiego nie chcę. Przerabiałem to w hondzie i miałem dość zszarganych nerwów i wydanych pieniędzy.
Tutaj chcę założyć tylko te heble z przodu z 330 i pompe z m3 albo serwo razem z pompą jak jest taka konieczność i/lub miało by to jeszcze bardziej polepszyć hamulce.
A serwo i pompa z m3 po to, żeby zwiększyć siłę hamowania :ROFL: Albo sama pompa.
Miałem w civicu duże zaciski z crvki i większe tarcze, to na seryjnym serwie i pompie hebel owszem był, ale ledwo blokowało koła i pedał wpadał prawie w podłogę, sprawę załatwił zestaw serwa i pompy z vti.
Dlatego zapytałem o to czy jest sens to montować, a dokładniej CZY ZWIĘKSZY TO SIŁĘ HAMOWANIA NA SERYJNYCH HEBLACH. (no i na tych z 330 też, na chłopski rozum na pewno)

A 4-tłoki masz w e36 czy e46 i z czego to hamulec? Ile taka zabawa kosztuje?

Nie mam sprzętu, podnośnika ani kanału i doświadczenia, dlatego zajmuje się tym mechanik, przecież od tego są. Płacę i wymagam. :D
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#5

Post autor: skkt1 »

Gdyby zmiana pompy dawała jakieś spektakularne efekty to na pewno ktoś by to opisał. Wg.mnie na przód zestaw od 330i/330d a na tył (jak nie chcesz zmieniać wachaczy) daj zestaw od 325i (tarcza 294mm).
A 4-tłoki to jak masz 3.0 pod maską i dość dynamicznie jeździsz.
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#6

Post autor: kokoss »

3.0 pod maską jeszcze może być :D A dość dynamicznie to jeżdżę nawet teraz jak mam 2.0 pod maską.
Tył od 325i czyli zaciski i tarcze czy coś jeszcze? Tarcza kotwiczna od 320i będzie pasowała?
W sumie pompa powinna sprawić, że pedał zrobi się twardszy, jest tak? Może nie zmieni tak siły hamowania, ale pedał będzie twardszy, jest tak?
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#7

Post autor: skkt1 »

Pod 325i wymieniasz tylko tarcze i zaciski, twoje wachacze zostają. Gdybyś chciał zmienić na 330 to musisz oprócz tarch i zacisków wymienić jeszcze wachacze, bo w 330 są po prostu większe, no i półosie też.
Co do pompy, to nie wiem czy hamulec będzie twardszy, bo nigdy nie wymieniałem na taką od m-ki. Ja u siebie mam oem pompe 316i, przy tym z przodu zestaw od 330i, a z tyłu jeszcze od 325i, przy takim setupie hamulec twardy.
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#8

Post autor: kokoss »

I jak ci to hamuje? Bo ja mam chyba teraz taki zestaw hamulcowy (seria) jak ty miałeś w serii.
Duża różnica jest między serią, a tym co masz teraz? Co masz tam jeszcze "poulepszane"? :D
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#9

Post autor: skkt1 »

Ja robiłem swap z m43 na m54b25, więc i fabryczne hamulce z 316i z miejsca wyleciały, a zastąpiły je hamulce z 325i (300/294) i nawet to jakoś hamowało na początku, ale i tak zmieniłem na zestaw z 330i, na razie tylko przód, (i po doświadczeniach z ate, brembo maxach - nacinanych zdecydowałem się na zwykłe brembo, wraz z klockami) i dopiero taki zestaw zaczął hamować i nie zużywać się tak szybko.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Jeździłeś na ate power disc + ate ceramic? Świetnie to działa w moim turasie przy 300 mm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”