[sedan/touring] Montaż głośników 165mm w przednich drzwiach

Pytania, porady, problemy dotyczące systemów audio, nawigacji satelitarnej i cb radia
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#11

Post autor: lajcik »

zibi_j1 pisze:Obrazek
Tutaj widać dwie śruby. Gdzie jest trzecia? jedyne co mi przychodzi do głowy to wkręt w ten nawiercony otwór.
To co mówisz brzmi sensownie. I jak byś się na tym znał. Wiec Ci wierzę.
Mimo że przez parę ładnych lat byłem muzykiem audiofilem samochodowym nie jestem. Lubię słuchać czystego szerokiego dźwięku, ale nie głośno. Wiem z doświadczenia z Helixami że montaż mnie zadowoli. Po to kupiłem ori Alpinę, żeby to jakoś brzmiało. Wiem że ori radia miały 10W a od któregoś momentu 20W na kanał. Jak to sprawdzić - nie mam bladego pojęcia.
Tak jak mnóstwo innych modów u mnie CA będzie robione na raty. TZN na razie z inwestycji zostały mi dystanse i mogę działać. Zobaczę jak to zagra. Jeśli efekt okaże się połowiczny to moje szalone wirtualne oko zacznie czesać internety w poszukiwaniu malutkiego wzmacniacza. Upchnąć go gdzieś pod dechą po drodze do radia żaden problem... Najbardziej zależy mi na estetycznym wycięciu dziur i spasowaniu dystansów. Reszta jakoś pójdzie.

Czy po wywaleniu tej środkowej spinki nie będzie rzęzić tapicerka?
- jak wykleje drzwi w środku to konieczne jest wywalanie oem wygłuszenia i zaklejanie fabrycznych otworów ? Wolałbym tego uniknąć z uwagi na fakt, ze jednak czasami trzeba do drzwi zajrzeć...
A no tak, teraz masz ori Alpinę u siebie. Może to zagrać lepiej niż mój blaupunkt, a właściwie na pewno zagra ;)
W to 20W na kanał bym nie wierzył i patrzył na to z przymrużeniem oka jednak - moim zdaniem ok. 15W RMS na kanał to byłby świat przy ekstra radiu 8) .

U mnie coś trzeszczy w tapicerce - to fakt, ale nie wnikałem dokładnie co to, minimalnie jedna spinka nie podchodzi, ale muszę z jednej strony dystans podszlifować jeszcze ciut, nie miałem kiedy się za to zabrać. Ogólnie tapicerka nie powinna Ci hałasować, zrób sobie prosty test. Zdejmij boczek i wyjmij jedną spinkę - tą którą będziesz chciał sobie usunąć i zobacz jak będzie zachowywał się boczek. Nie powinno hałasować, bo to ta "środkowa" spinka jakby wśród reszty ;)

Ja osobiście zostawiłem OEM wygłuszenie, wygłuszyłem drzwi w środku i tam, gdzie nie było OEMowego wygłuszenia. Gdyby odpukać coś się z szybą działo to chyba bym się załamał mając rozbierać maty :D
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#12

Post autor: rafał18 »

Nie czytałem wszystkiego w temacie ale, nie używaj FLEXa!!!! Użyj do tego np. Wyzynarki z nożem do metalu, żeby nie palic blachy. Uważaj na wiązkę ktora idzie praktycznie w miejscu ciecia blachy (góra).

Dopasuj dystans szlifujac go tak żeby pasowal do drzwi i normalnie leżał - dociaganie wkretami to lipa.

Jak ma być dobrze i profi to mysle ze jeden dzień to mało na taką operacje.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

Blache za glosnikem tez trzeba okleic. I nie tylko za glosnikiem ale tyle ile uda sie z blachy wewnetrznej. Na ori radiu nie bedzie roznicy ale na wzmacniaczu bedzie brzeczec z zewnatrz i chamskie dzwieki bedzie slyszec.

Otwory w drzwich tez muszą byc wszystkie zaklejone. Cala ta operacja ma za zadanie stworzenie zamknietej skrzyni. Ja to robilem na raty przez kilka dni i byla 100% roznica miedzy drzwiami zrobionymi i nie. Nastepnie dopoki nie zakleilem ostatniego otworu nie bylo efektu.

Mam te same glosniki tylko pod wzmacniaczem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: zibi_j1 »

Mariusz ale czy Ori wygłuszenie oraz tapicerka nie zamknie tej przestrzeni? U Ciebie kruszy się ta mata niesamowicie i konieczność dostępu do zamka, ślizgów szyby, wiązki, ogranicznika drzwi, czegokolwiek wiąże się ze zniszczeniem tego... Armaflex którym mam zamiar działa to też rodzaj pianki.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

Nie kruszy mi sie mata. Kruszy sie przy demontarzu. Ja tylko w tym aucie robilem takie cos, wiec tylko na podstawie tego moge cos powiedziec. Nie sprawdzalem z ori wygluszeniem. Mozesz przetestowac, ale nie bedzie to zbyt profi ;)

Ja za jakis czas bede wygluszal drzwi. Te prawe po stuczce trzeba bedzie wymienic wkoncu.

Ale blache tylną oklei ile sie da. Ja okleilem sporo, ale nie wszystko a i tak trzeczalo i poprawialem. Znajàc ciebie to bedzie wzmacniacz predzej czy pozniej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#16

Post autor: zibi_j1 »

czytam o tych matach i oszaleć chcę. Armaflex wygląda fajnie i bardzo łatwo się z nim pracuje... no i mam go za darmoszkę. Ale Audiofile go polecają co najwyżej do plastików czy dachu... i nie wiem czy lepiej sprawdzi się taśma dekarska czy jakieś miękkie maty butylowe. To generuje dodatkowy koszt :/ Nie wspomnę już o matach typu STP Silver, bo 3 czy 4 stów w wygłuszenie drzwi nie wsadzę :(
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#17

Post autor: lajcik »

zibi_j1 pisze:czytam o tych matach i oszaleć chcę. Armaflex wygląda fajnie i bardzo łatwo się z nim pracuje... no i mam go za darmoszkę. Ale Audiofile go polecają co najwyżej do plastików czy dachu... i nie wiem czy lepiej sprawdzi się taśma dekarska czy jakieś miękkie maty butylowe. To generuje dodatkowy koszt :/ Nie wspomnę już o matach typu STP Silver, bo 3 czy 4 stów w wygłuszenie drzwi nie wsadzę :(
Bierz tego Armaflexa jak masz darmo, co tu się zastanawiać zibi :)
Wygłoszone będziesz miał, a nie chcesz zrobić chyba że swojej beemki demo cara do pokazów car audio, prawda?
Ja osobiście mam u siebie alubutyl stp, ale uważam że równie dobrze mogłem zastosować tańsze maty.

Co chodzi o wygluszanie za głośnikiem to w moim przypadku tuż za głośnikiem mam chyba 3 warstwy maty (albo i nawet 4 nie pamiętam :D). Blacha ZA głośnikiem musi być oklejona, bo jeśli jej nie okleisz to przy większej mocy będzie brzydki rezonans, a tego nie chcesz chyba ;)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#18

Post autor: zibi_j1 »

no i po robocie :) kopiuję post ze swojej galerii, żeby został dla potomnych:

RELACJA Z MONTAŻU GŁOŚNIKÓW
Nie jest to łatwa operacja. Nie jest też przyjemna. Pot krew i łzy. Walczyliśmy od 12 do 21 początkowo we dwie a potem 4 osoby... i mieliśmy serdecznie dość.
Dziś mam całe poobijane i pocięte ręce, boli mnie kręgosłup tyłek i generalnie pół godziny temu się obudziłem :D

Ja wzorowałem się na tej fotorelacji:
http://www.audiobas.pl/wytlumienie_drzwi_e46.html

1)
- Pierwszy etap to zdjęcie boczka, zerwanie ori wygłuszenia i usunięcie resztek kleju. Potem czeka nas wyklejanie wnętrza drzwi niezbyt dużymi kawałkami maty...
(ostatecznie zdecydowałem się na alubutyl)
Obrazek
tutaj fotka z już wyciętą dziurą na głośnik i otworami montażowymi dystansu.

2.
- Następnie wywalamy w boczku wewnętrzny uchwyt kołka i pasujemy do niego dystans z Hondy Civic 2001 (to bardzo cenne info od firmy car audio. Dustans bardzo stabilnie siedzi)
- Dystans trzeba lekko doszlifować pod dwa pozostałe kołki.
- Następnie wywalamy z boczka stary głośnik oraz delikatnie maskownicę głośnika. Ustawiamy dystans tak jak ma być i od strony drzwi przyklejamy do niego parę kulek ze starego kleju do wygłuszenia. następnie pasujemy boczek dystans trzymając przez dziurę po maskownicy. dociskamy go do drzwi i - siedzi :)
- Zaznaczamy a następnie wiercimy otwory pod śruby (dystans przykręciłem śrubami a nie wkrętami)
- Przyłapujemy dystans delikatnie i pasujemy boczek. Jak wchodzi to odrysowujemy wewnętrzny kontur dystansu do cięcia. Zostawiamy większy margines przy szczycie dystansu bo tam przykręcamy go przez dziurę w kołnierzu
- zdejmujemy dystans. Dwa otwory wiertarką i w ruch idzie wyrzynarka. TRZEBA BARDZO UWAŻAĆ NA WIĄZKĘ. wiedziałem gdzie idzie a jednak jedną uszkodziłem :( Po wycięciu wszystkiego szlifujemy krawędzie i zabezpieczamy jakąś farbką.

3.
- Wywalamy stary tweeter a w jego miejsce luzem wygłuszenie wciskamy nowy bez obudowy. podkleiłem go armaflexem i siedzi pięknie i ciasno.

4 .
- montujemy na stałe dystans - jedna ze śrub blokuje opuszczenie szyby. trzeba ją włożyć od tyłu.
Obrazek
- przeciągamy kabel go głośnika
- cały dystans wkoło uszczelniamy kawałkami maty...
Obrazek

5.
- montujemy głośnik i zabieramy się za wyklejenie całości drzwi matą. Tutaj trzeba zwrócić uwagę żeby mata nie wystawała poza boczek, żeby zaznaczyć i wyciąć dziury pod kołki i wkręt montażowe, żeby w miejscu montażu poduszki zrobić troszkę luźniej bo jest problem z dociągnięciem jej tak, żeby śruby złapały

- następnie zwrotnica w jedynym słusznym miejscu i ... prawie koniec :D
Obrazek

6. boczek - jego też wygłuszyłem. Niestety miałem dość grubą pianę więc jest DOBRZE wygłuszony, ale założyć go tak, żeby kołki załapały - kosmos :D
Obrazek
oczywiście brak dziury na klamkę :D

7. Następnie pasowanie boczka... o ile ten pasażera wszedł pięknie, o tyle ten kierowcy - nie pierona (może dlatego ze dawid przykręcał głośnik)
problem w tym, że w miejscach podszlifowania dystansu pod kołki boczka głośnik wystawał poza jego obrys i blokował boczek...

... trzeba było to spasować a nerwy i siły były już na wyczerpaniu :(

Obrazek

trwało by to całe wieki...

Obrazek

Obrazek

po tych kosmetycznych poprawkach po 20 walnięciach w boczek pięścią żeby zaskoczyły zatrzaski wszystko się spięło.

Gra pięknie, a samo zamykanie drzwi jak w 7er :) w samochodzie jest też ciszej.

Polecam każdemu taki zabieg. Sam bałem się cięcia jak ognia... Jest to zadanie na letni weekend a nie na pół dnia w zimę.

Koszt:
głośniki - ok 200 zł
dystanse - ok 30 zł
mata alubutylowa - ja dałem 100 zł za 2m kwadratowe i to jest idealna ilość
pianka do boczka - miałem za darmo armaflexa
jakieś narzędzia...

Specjalne podziękowania dla:
- Freedoma za mecenat głos doradczy i ogromną pomoc.
- Dawida K09 - za pomoc i wytrwałość mimo ciosania kołków na głowie
- Goryla z BKW za pomoc udostępnienie narzędzi i miejsca (akcja odbywała się na parkingu... ambasady Australii ;D)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
roth
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 15, 22:47
BMW: E46 325CI Cabrio
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#19

Post autor: roth »

Dobra robota! Przy okazji na obcej ziemii, nie myslaleś żeby przerobić kierownicę na prawą strone przy okazji? ;)
INPA
P.A. SOFT 1.4
szymon857
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 15, 23:06
BMW: e46 Touring 320d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: PP21464

#20

Post autor: szymon857 »

Zapodaj jak to teraz gra bo każdy jest ciekaw :lol:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Car Audio, Nawigacja, CB Radio”