sedan przedlift - zamek z pilota

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
mainflow
Posty: 8
Rejestracja: 6 paź 15, 20:37
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: mainflow »

Witam
Nie działa mi otwieranie/zamykanie zamka z pilota :)
Klasyczny problem ale cieżko zdiagnozować przyczynę, przynajmniej w moim wypadku.
Zaczęło się od tego, że czasami zawodziło owo zaykanie/otwieranie.
Obecnie nie działa całkowicie.
NIe wiem czy przyczyny szukać w rozładowanej baterii w pilocie, czy może w module komfortu.
Dodam, że przycisk zamykania/otwierania w tunelu działa oraz, że dioda na pilocie również działa.
Jeśli wymienie beterię, czy konieczne będzie kodowanie pilota ? Czy może układ ma jeszcze jakieś zasilanie podtrzymujące kilka minut w postaci np kondensatora ?
Sygnał otwierania/zamykania idzie do wspolnego przekaźnika pilota i przycisku w tunelu czy może jest to jakoś podzielone ?
Pozdrawiam ciepło w ten jesienny wieczór
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

W pilocie jest akumulator a nie bateria i ładuje się on gdy znajduje się s stacyjce. Możliwe ze jest już do wymiany.
Jakbyś zmieniał ten akumulator to trzeba będzie ponownie zakodować pilot. Na foru są instrukcje i nie jest to skomplikowane.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

piotrek1474 pisze:W pilocie jest akumulator a nie bateria i ładuje się on gdy znajduje się s stacyjce. Możliwe ze jest już do wymiany.
Jakbyś zmieniał ten akumulator to trzeba będzie ponownie zakodować pilot. Na foru są instrukcje i nie jest to skomplikowane.
Są tez kluczyki z baterią. Te przedliftowe. To baterie normalnie sie wymienia.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mainflow
Posty: 8
Rejestracja: 6 paź 15, 20:37
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: mainflow »

@piotrek 1474 powiem szczerze, że śmiem wątpić :) metalowa część zewnętrzna kluczyka nie jest w żaden sposób podzielona a żeby prąd płynął potrzebny jest zamknięty obieg. Może fizyke miałem dawno temu ale wydaje mi się, że jedynym sposobem w jaki ten "akumulator" miałby się ładować byłoby ładowanie indukcyjne co na 95% wykluczam. Symbol baterii to CR2016
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Taki masz kluczyk
Obrazek
Jak tak to wymieniasz baterie i kodujesz
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mainflow
Posty: 8
Rejestracja: 6 paź 15, 20:37
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: mainflow »

taki taki :) Kodowałem teraz na starej baterii - odzew jest ale tylko ze strony kluczyka. Więc albo bateria daje prąd wystarczający tylko diodzie albo mam coś zepsute w innym miejscu
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Wrzuc nowa baterie. Z 10 zl kosztuje. Wymiana standardowa.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#8

Post autor: piotrek1474 »

mainflow pisze:@piotrek 1474 powiem szczerze, że śmiem wątpić :) metalowa część zewnętrzna kluczyka nie jest w żaden sposób podzielona a żeby prąd płynął potrzebny jest zamknięty obieg. Może fizyke miałem dawno temu ale wydaje mi się, że jedynym sposobem w jaki ten "akumulator" miałby się ładować byłoby ładowanie indukcyjne co na 95% wykluczam. Symbol baterii to CR2016
Żeby bateria w kluczyku się naładowała, musi znajdować się on w stacyjce.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

W poliftowym kluczyku, tam gdzie jest akumulator. W starszym kluczyku jak ja mialem i kolega jest zwykka bateria i ona sie nie ładuje.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Zwróć uwagę na mruganie diody. Jezeli jest to takie anemiczne i trzeba się wpatrywac żeby cos zobaczyć to info o rozladowanej baterii. Jeżeli mruga tak ze widać ja w pelnym sloncu to bateria jest oki. Ladowanie indukcyjne bylo w kluczach w ksztaucie rąbu, tu jest zwykla bateria.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”