[Sedan, 1999, 328i] amortyzatory przód i tył.

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: Rajfał »

Jestem tutaj nowy, więc cześć wszystkim.
Niedawno kupiłem e46 328i w sedanie. Auto stało na zawieszeniu gwintowanym bilstein b14 (przód i tył). Według VINu mam opcje s226a (sportowe zawieszenie), z tego co wyczytałem w internecie to zwykłe zawieszenie jak i te m pakietowe jest zamienne. Zdarza mi się jeździć po niezbyt równych drogach, więc postanowiłem, że wstawię zwykłe zawieszenie. Kupiłem używane amorki i sprężyny na tył i przód w dobrym stanie, tył wszedł bez problemu, ale z przodem był problem - nijak nie mogłem ich przesadzić przez błotnik. Według tego co wyczytałem w internecie to żeby wymienić amorek z przodu to trzeba tylko rozpiąć sam amorek z mocowania i łącznik stabilizatora. U mnie po rozpięciu tych elementów po prostu nie było szans, żeby przesadzić amortyzator, musiałem dodatkowo wyjąć sworzeń krótki albo ściągnąć ściągaczem sprężynę na amortyzatorze. Amortyzatory na przód kupiłem od touringa 330d, ale podobno są zamienne do touringa 328i, a w touringu i sedanie podobno siedzą takie same amorki i sprężyny. Wahacze mam zwykłe, meyle.
Czy u was też to podobnie wygląda czy po prostu kupiłem złe amortyzatory?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

Raz kupiłeś złe amortyzatory i sprężyny, dwa to normalne że nie wchodzą w zwrotnicę tak łatwo. Wyjąć się da, ale włożyć jest gorzej :)
R4 on = r6 pb
330d to zupełnie co innego.

//edit - amortyzatory jednak takie same, spręzyny za to inne.
Ostatnio zmieniony 23 cze 19, 13:28 przez D3jw, łącznie zmieniany 1 raz.
Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: Rajfał »

Hmm, całkiem możliwe, szukałem na portalach aukcyjnych kompletu i sprawdzałem po numerach czy pasują do 328i sedan/touring. Te konkretne które kupiłem sprawdziłem na etk i wyszło mi, że pasują również do 328i, a były od 330d.
Akurat w zwrotnice mi weszło dosyć łatwo, tylko po prostu one nie chciały przejść przez błotnik, jakby amorek był za długi.
Ma ktoś może dane dotyczące prześwitu z przodu i z tyłu w e46 328i na seryjnym zawieszeniu?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”