Rudy bąbel za tylną lampą - jak to usunąć? Da się?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: haxigi »

Cześć. O ile rudą z wnętrza nadkola jakoś da się w miarę łatwo usunąć, to nie wiem jak sobie poradzić z tym rudym bąblem w tym miejscu, tuż pod lampą. Całego elementu nie da się wymienić. Od zewnątrz można to jakoś zamaskować, ale to nic nie da bo od tyłu będzie cały czas "rosło".

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Da się to ogarnąć, jeśli masz ciepły garaż. Żeby powiedzieć coś więcej trzeba rozszlifować.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Ja powiem tak dobry lakiernik i wycinanko ;) dobre podkłady i na kilka lat będzie spokój ;) a szlifowanie przy tej ilości rdzy jak dla mnie bez sensu szybko wróci ;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Palec11 pisze:Ja powiem tak dobry lakiernik i wycinanko ;) dobre podkłady i na kilka lat będzie spokój ;) a szlifowanie przy tej ilości rdzy jak dla mnie bez sensu szybko wróci ;)
Zakładam że masz jakieś pojęcie i doświadczenie w takich pracach. Pisząc szlifowanie chodzi o to żeby oszacować co się dzieje głębiej, wtedy widać czy trzeba wycinać czy można ratować. Takie ,,kalafiory" można spokojnie ogarnąć samemu bo żaden lakiernik nie da Ci gwarancji że chociaż w rok nic nie wyjdzie. Skazywanie na cięcie bez spojrzenia co jest pod spodem jest bez sensu..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Tu się zgodzę że zeszlifować trzeba i zajrzeć pod to wszystko ;) Ale z tego co wiem (a doświadczenia bardzo nie mam) ale kolega lakiernikiem jest i mi też robił rudą i były podobne purchle to wiadomo oczyścił i zapadł werdykt wycinamy ;) Kiedyś w innym aucie koleś ( nie ten kolega) robił mi zaprawki zeszlifował zrobił te zaprawki i w 80% rdza wyszła w tych samych miejscach po roku więc jak słyszę zeszlifuj i rób to mnie jakoś telepie ;) Ale dodam że faktycznie wiedzę jeśli chodzi o lakiernictwo posiadam małą :) Dlatego powiem inaczej być może da się to odratować ale jak na moje niedoświadczone oko trzeba będzie wycinkę robić ;)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Jest duża szansa że ruda powróci, nawet jak użyjesz preparatów głęboko penetrujących, nawet tych co daje się bezpośrednio na rdzę to ona i tak wraca...
Nawet jak wspawasz nowy kawałek, to pamiętaj że na spawie też może powstać rudzielec...
Taki jej urok.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

To prawda MARC :) Ale tak jak mi mój kolega powiedział że jak wytniesz użyjesz dobry środków to z 5 lat ma się spokoju pod warunkiem że się dobrze zrobi też zależy od miejsc np u kolegi powyżej miejsce jest dosyć wredne bo to róg przy kanaliku którędy woda leci i zawsze na tym progu jakaś wilgoć jest .Ale w skrócie jak ruda się pojawi to prędzej czy później wróci w tym miejscu tylko teraz kwestia czy po roku czy po kilku latach.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Karoseria”