Rozsypany wahacz po 6 miesiacach prosze o porady...

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#21

Post autor: Grzechu16 »

Roki pisze:Zeby wybić sworzeń krótki ze zwrotnicy bez uszkodzenia gum itp-potraktuj wnęke na sworzeń w zwrotnicy penetratorem a potem "wal" młotkiem w zwrotnicę(tam gdzie wchodzi sworzeń wahacza).I sam wypadnie.Przerabiałem ostatnio wymianę krótkiego sworznia w "nie" ori wahaczu-idzie tak samo jak i w ori a nawet szybciej i łatwiej.
Przy pierwszej wymianie wahacza naparzałem z góry w krótki sworzeń, ale za pierona nie chciał wyleź i dopiero pożyczony wybijak mnie poratował. Dzisiaj tak jak pisałem również użyłem wybijaka (co jak co ale też pięknie i gładko to nie wychodzi jakby się mogło wydawać), ale przy okazji następnej wymiany na pewno spróbuję tego sposobu.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#22

Post autor: Roki »

Niestety te elementy są narażone na cały syf,temperatury i ciągłą pracę elementów.Trzeba użyć siły by to wybić.Więc uderzeń w zwrotnicę też nie będzie 6 tylko trzeba użyć siły.Najlepiej wtedy-odkręcić tuleje wahacza tylne i wybić wahacz z podłużnicy z długim sworzniem.Wtedy mamy ruch i zwrotnicy i wahacza by dość dobrze uderzyć młotkiem.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
pawko81
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 16, 10:07
BMW: e46 sedan 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#23

Post autor: pawko81 »

Czy da się wymienić Sworzeń długi wewnętrznyw oryginalnym wahaczu..??? Kolega ma problem z wybiciem starego..
Może ktoś patent doradzi???
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#24

Post autor: GUMMISS »

Z tego co kojarze to trzeba poszlifowac bo sworzeń ma schowany kołnierz.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
pawko81
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 16, 10:07
BMW: e46 sedan 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#25

Post autor: pawko81 »

Ale rozmawiamy o sworzniu przy silniku przykrecony do lawy. Ten drugi przy kole już wyjęty ale z drugim jest problem
Trzeba coś szlifowac od spodniej strony??
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#26

Post autor: GUMMISS »

Tak. Trzeba się do niego dostać. Ale obawiam się że bez tokarza się nie obejdzie. Też zewnętrzny łatwo zmienić, ze środkowym jest trudniej.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”