rozładowywanie aku, zawieszanie zegarów i świateł

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: D1_PITER »

Witam
BMW E46 sedan 323i 1998r.

Rozładowywanie:
Od jakiegoś czasu borykam się z powolnym rozładowywaniem akumulatora na postoju. Jest ono na tyle wolne, ze jeśli dużo jeżdżę autem na co dzień to nie będzie problemu, ale jeśli jeżdżę wyłącznie do pracy 2+2km to koło czwartku mogę już nie odpalić. Podczas pracy silnika napięcie 14.00V. Na postoju po wyłączeniu silnika jest 1-2A przez 15-30min a później 30mA (muszę jeszcze zmierzyć to lepszym multimetrem). Albo ten pobór prądu sporadycznie się powiększa, albo mój miernik źle mierzy małe prądy. Jeśli akumulator pozostawię odpięty na noc to napięcie na nim nie spadnie o więcej niż 0,01V.

Inne dziwne zjawiska:
Mam dokładaną kierownice multifunkcyjna, dokładaną zmieniarkę Yatour oraz zamontowany moduł świateł z polifta który nie jest zakodowany i na zegarach wyświetla się kropka przy przebiegu.

Od czasu do czasu co kilkanaście dni potrafią się zawieszać zegary - np. włączam kierunkowskaz a na zegarach cisza a kierunek miga. Po chwili załapuje i zaczyna migać na licznikach. Po kolejnej chwili włączam np prawy kierunkowskaz a nadal miga na blacie, że lewy. Prędkościomierz, obrotomierz i kontrolka ASC działają wtedy dobrze. Jak zawieszą się liczniki nie działa również sterowanie radia z kierownicy, tempomat bez problemu. Dziś problem się znacznie nasilił i na około 10 jazd licznik zawiesił się z 8 razy.

Nie mam w aucie alarmu ale przez komputer włączyłem DWA oraz powiadamianie kierunkami, bo chciałem, żeby migał. Kiedyś zamknięcie i otwarcie sygnalizował poprawnie, obecnie raz miga, innym razem nie a jeszcze innym zawiesi się i miga non stop po otwarciu/zamknięciu jak by na awaryjnych.


Reszta raczej bez zarzutów. Nie wiem czy fakt rozładowywania akumulatora jest powiązany z pozostałymi czy też nie.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Być może cos blokuje jedna z szyn cyfrowych. Moze to i multifinkcja. Ten pobór prądu na poziomnie 1A to znacznie za dużo......


Edit: miltifunkcja, lcm i radio to i-bus, a GM to k-bus. Dwie osobne linnie, ale odlacz to co dolozone, czyli multi ewentualnie lcm, może się wyjaśni. Jeśli masz kompa to sprawdź bledy w sterownikach, wszystkich po kolei.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Brzmi troche jak zwarcie do masy...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#4

Post autor: D1_PITER »

Ten 1A jest przez parenaście minut - to raczej wentylatorek w panelu klimatyzacji.

A dziś jeździłem i liczniki nie wariowały dla odmiany ani razu...

Jutro sprawdzę błędy.
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#5

Post autor: dwoogeee »

A ze wszystkimi modułami możesz się połączyć przez kompa?
Ja miałem podobne cyrki, gdy w kostce między drzwiami, a resztą samochodu szpilki mi się poluzowały.
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#6

Post autor: D1_PITER »

Witam ponownie!

Pomierzyłem pobór prądu precyzyjnym multimetrem. Bezpośrednio po zamknięciu auta 2A (klima?). Po kilkunastu minutach od zamknięcia auta pobór spada do 30mA i wacha się: 3 sekundy 30mA, 3 sekundy 50mA i tak na zmianę po paru minutach na kilkanaście sekund 150mA po czym 110mA i znów 50mA/30mA. Po kolejnych kilku minutach wskoczyło na 800mA i tutaj sprawa staje się poważniejsza. Ze dwie minuty 800mA i znów 50mA/30mA. Po paru minutach znów 800mA. Jutro poszukam pożeracza prądu w skrzynce bezpieczników.

A tymczasem połączyłem interfejsem z modułami i naliczyłem następująca ilość błędów:
-silnik 1
-asc 0
-airbag 0
-ews 2
-ihka 0
-kombi 2
-lsz 0
-komfort 6
-radio 0
-multifunkcja - połączono, brak pamięci błędów

SILNIK
Obrazek

IMMO
Obrazek

LICZNIK
Obrazek

KOMFORT 1-3
Obrazek

KOMFORT 4-6
Obrazek
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#7

Post autor: D1_PITER »

Problem rozwiązany. Winna była uszkodzona izolacja na przewodzie linii K za radiem. Sporadyczne, częściowe zwarcie do masy w jakiś dziwny sposób wzbudzało różne moduły które pobierały 800mA.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”