rozładowywanie aku, zawieszanie zegarów i świateł
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Witam
BMW E46 sedan 323i 1998r.
Rozładowywanie:
Od jakiegoś czasu borykam się z powolnym rozładowywaniem akumulatora na postoju. Jest ono na tyle wolne, ze jeśli dużo jeżdżę autem na co dzień to nie będzie problemu, ale jeśli jeżdżę wyłącznie do pracy 2+2km to koło czwartku mogę już nie odpalić. Podczas pracy silnika napięcie 14.00V. Na postoju po wyłączeniu silnika jest 1-2A przez 15-30min a później 30mA (muszę jeszcze zmierzyć to lepszym multimetrem). Albo ten pobór prądu sporadycznie się powiększa, albo mój miernik źle mierzy małe prądy. Jeśli akumulator pozostawię odpięty na noc to napięcie na nim nie spadnie o więcej niż 0,01V.
Inne dziwne zjawiska:
Mam dokładaną kierownice multifunkcyjna, dokładaną zmieniarkę Yatour oraz zamontowany moduł świateł z polifta który nie jest zakodowany i na zegarach wyświetla się kropka przy przebiegu.
Od czasu do czasu co kilkanaście dni potrafią się zawieszać zegary - np. włączam kierunkowskaz a na zegarach cisza a kierunek miga. Po chwili załapuje i zaczyna migać na licznikach. Po kolejnej chwili włączam np prawy kierunkowskaz a nadal miga na blacie, że lewy. Prędkościomierz, obrotomierz i kontrolka ASC działają wtedy dobrze. Jak zawieszą się liczniki nie działa również sterowanie radia z kierownicy, tempomat bez problemu. Dziś problem się znacznie nasilił i na około 10 jazd licznik zawiesił się z 8 razy.
Nie mam w aucie alarmu ale przez komputer włączyłem DWA oraz powiadamianie kierunkami, bo chciałem, żeby migał. Kiedyś zamknięcie i otwarcie sygnalizował poprawnie, obecnie raz miga, innym razem nie a jeszcze innym zawiesi się i miga non stop po otwarciu/zamknięciu jak by na awaryjnych.
Reszta raczej bez zarzutów. Nie wiem czy fakt rozładowywania akumulatora jest powiązany z pozostałymi czy też nie.
BMW E46 sedan 323i 1998r.
Rozładowywanie:
Od jakiegoś czasu borykam się z powolnym rozładowywaniem akumulatora na postoju. Jest ono na tyle wolne, ze jeśli dużo jeżdżę autem na co dzień to nie będzie problemu, ale jeśli jeżdżę wyłącznie do pracy 2+2km to koło czwartku mogę już nie odpalić. Podczas pracy silnika napięcie 14.00V. Na postoju po wyłączeniu silnika jest 1-2A przez 15-30min a później 30mA (muszę jeszcze zmierzyć to lepszym multimetrem). Albo ten pobór prądu sporadycznie się powiększa, albo mój miernik źle mierzy małe prądy. Jeśli akumulator pozostawię odpięty na noc to napięcie na nim nie spadnie o więcej niż 0,01V.
Inne dziwne zjawiska:
Mam dokładaną kierownice multifunkcyjna, dokładaną zmieniarkę Yatour oraz zamontowany moduł świateł z polifta który nie jest zakodowany i na zegarach wyświetla się kropka przy przebiegu.
Od czasu do czasu co kilkanaście dni potrafią się zawieszać zegary - np. włączam kierunkowskaz a na zegarach cisza a kierunek miga. Po chwili załapuje i zaczyna migać na licznikach. Po kolejnej chwili włączam np prawy kierunkowskaz a nadal miga na blacie, że lewy. Prędkościomierz, obrotomierz i kontrolka ASC działają wtedy dobrze. Jak zawieszą się liczniki nie działa również sterowanie radia z kierownicy, tempomat bez problemu. Dziś problem się znacznie nasilił i na około 10 jazd licznik zawiesił się z 8 razy.
Nie mam w aucie alarmu ale przez komputer włączyłem DWA oraz powiadamianie kierunkami, bo chciałem, żeby migał. Kiedyś zamknięcie i otwarcie sygnalizował poprawnie, obecnie raz miga, innym razem nie a jeszcze innym zawiesi się i miga non stop po otwarciu/zamknięciu jak by na awaryjnych.
Reszta raczej bez zarzutów. Nie wiem czy fakt rozładowywania akumulatora jest powiązany z pozostałymi czy też nie.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Być może cos blokuje jedna z szyn cyfrowych. Moze to i multifinkcja. Ten pobór prądu na poziomnie 1A to znacznie za dużo......
Edit: miltifunkcja, lcm i radio to i-bus, a GM to k-bus. Dwie osobne linnie, ale odlacz to co dolozone, czyli multi ewentualnie lcm, może się wyjaśni. Jeśli masz kompa to sprawdź bledy w sterownikach, wszystkich po kolei.
Edit: miltifunkcja, lcm i radio to i-bus, a GM to k-bus. Dwie osobne linnie, ale odlacz to co dolozone, czyli multi ewentualnie lcm, może się wyjaśni. Jeśli masz kompa to sprawdź bledy w sterownikach, wszystkich po kolei.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Brzmi troche jak zwarcie do masy...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Ten 1A jest przez parenaście minut - to raczej wentylatorek w panelu klimatyzacji.
A dziś jeździłem i liczniki nie wariowały dla odmiany ani razu...
Jutro sprawdzę błędy.
A dziś jeździłem i liczniki nie wariowały dla odmiany ani razu...
Jutro sprawdzę błędy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 297
- Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom/Warszawa
A ze wszystkimi modułami możesz się połączyć przez kompa?
Ja miałem podobne cyrki, gdy w kostce między drzwiami, a resztą samochodu szpilki mi się poluzowały.
Ja miałem podobne cyrki, gdy w kostce między drzwiami, a resztą samochodu szpilki mi się poluzowały.
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Witam ponownie!
Pomierzyłem pobór prądu precyzyjnym multimetrem. Bezpośrednio po zamknięciu auta 2A (klima?). Po kilkunastu minutach od zamknięcia auta pobór spada do 30mA i wacha się: 3 sekundy 30mA, 3 sekundy 50mA i tak na zmianę po paru minutach na kilkanaście sekund 150mA po czym 110mA i znów 50mA/30mA. Po kolejnych kilku minutach wskoczyło na 800mA i tutaj sprawa staje się poważniejsza. Ze dwie minuty 800mA i znów 50mA/30mA. Po paru minutach znów 800mA. Jutro poszukam pożeracza prądu w skrzynce bezpieczników.
A tymczasem połączyłem interfejsem z modułami i naliczyłem następująca ilość błędów:
-silnik 1
-asc 0
-airbag 0
-ews 2
-ihka 0
-kombi 2
-lsz 0
-komfort 6
-radio 0
-multifunkcja - połączono, brak pamięci błędów
SILNIK
IMMO
LICZNIK
KOMFORT 1-3
KOMFORT 4-6
Pomierzyłem pobór prądu precyzyjnym multimetrem. Bezpośrednio po zamknięciu auta 2A (klima?). Po kilkunastu minutach od zamknięcia auta pobór spada do 30mA i wacha się: 3 sekundy 30mA, 3 sekundy 50mA i tak na zmianę po paru minutach na kilkanaście sekund 150mA po czym 110mA i znów 50mA/30mA. Po kolejnych kilku minutach wskoczyło na 800mA i tutaj sprawa staje się poważniejsza. Ze dwie minuty 800mA i znów 50mA/30mA. Po paru minutach znów 800mA. Jutro poszukam pożeracza prądu w skrzynce bezpieczników.
A tymczasem połączyłem interfejsem z modułami i naliczyłem następująca ilość błędów:
-silnik 1
-asc 0
-airbag 0
-ews 2
-ihka 0
-kombi 2
-lsz 0
-komfort 6
-radio 0
-multifunkcja - połączono, brak pamięci błędów
SILNIK
IMMO
LICZNIK
KOMFORT 1-3
KOMFORT 4-6
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Problem rozwiązany. Winna była uszkodzona izolacja na przewodzie linii K za radiem. Sporadyczne, częściowe zwarcie do masy w jakiś dziwny sposób wzbudzało różne moduły które pobierały 800mA.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 3019 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 22 Odpowiedzi
- 4474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MateuszR
-
- 5 Odpowiedzi
- 1275 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KarolM54
-
- 7 Odpowiedzi
- 2901 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 3311 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Malas
-
- 6 Odpowiedzi
- 3156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 949 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Brajan3
-
- 8 Odpowiedzi
- 4617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 6 Odpowiedzi
- 1814 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 5 Odpowiedzi
- 4618 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost