Rolowanie nadkoli - jak wykonać bezpiecznie

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Guziol
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 15, 10:29
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Pila

#11

Post autor: Guziol »

Witam, przymierzam się od jakiegoś czasu do zrolowania tylnich nadkoli w sedanie i chciałbym o coś zapytać. Dzisiaj zauważyłem że są zgrzewy na prawie całej długości czyli podejrzewam podwójny rant. Trzeba je rozwiercać i rolować każdy z osobna? Zgrzewy znajdują się za tym drugim załamaniem czyli na tej skośnej powierzchni. Może lepiej byłoby najpierw wyciąć ostatnie zagięcie i rolować te pierwsze, oczywiście już bez zgrzewów?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#12

Post autor: mariryb »

Nic nie rozwarstwiasz. Wyjmujesz, wydlubujesz zabezpieczenie antykorozyjne i rolujesz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Guziol
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 15, 10:29
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Pila

#13

Post autor: Guziol »

Znajomy ma w polifcie cały rant od środka zalany gumą czyli wiadomo że skrobanie gumy konieczne. U mnie tego nie ma, jest tylko zabezpieczone warstwą która może mieć max 1mm grubości. To też trzeba skrobać do gołej blachy? Druga sprawa to nadkola. Przed rolowaniem zalecają podgrzanie opalarką nadkoli z zewnątrz by uniknąć pęknięć lakieru. Pytanie do jakiej temperatury? Pirometr mogę sobie pożyczyć i to sprawdzać podczas nagrzewania. Na jednym nadkolu mam 160 na drugim prawie 400 mikronów. Na tym drugim jestem już skazany na ponowne malowanie czy jest szansa że jak prawidłowo podgrzeję uda się bezboleśnie? Samych rantów nie chcę całkiem płasko zaginać żeby nie wypchało za bardzo nadkoli na zewnątrz a najlepiej wcale.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”