Ringi LED DRL - świecą cały czas
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
mozesz to sprawdzic, podpinajaca tylko mase
i jak dotkniesz bialym do + pod maską to powinienes slyszec ze przekaznik cyka
i jak dotkniesz bialym do + pod maską to powinienes slyszec ze przekaznik cyka
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Nie mam pojęcia o czym zapewnia sprzedawca. Jednak słowa są marginalne - wstawiłeś schemat jaki otrzymałeś z produktem. Zakładam, że schemat odpowiada temu co otrzymałeś w przesyłce. Na tym schemacie nie ma przewodu do podłączenia do pozycji - zgadzasz się z tym chyba? Jest jasno opisane do czego oba dodatkowe przewody są. Oba uruchamiają - żaden nie wyłącza. Jeśli masz wątpliwości to możesz to łatwo sprawdzić: Podłącz główne zasilanie a oba te przewody pozostaw swobodne. Następnie podłącz pierwszy pod jakikolwiek + (światła się zapalą); odłącz go i podłącz drugi pod jakikolwiek + (światła się zapalą); podłącz pierwszy pod + a następnie drugi pod + (światła pozostaną zapalone i nie będą gasnąć)gorgioborgio pisze: ↑26 lut 24, 19:26 kurde już nie wiem, sprzedawca zapewnia na Allegro, że mają wbudowany przekaźnik DRL i będą gasnąć po przełączeniu na mijania, czyli co jawnie skłamał? Bo nie rozumiem, nikt też w komentarzach nie pisze, że źle działają (no chyba, że nikt nie robił DRL). A na tyle ile rozumiem elektrykę w tych DRL, to ten biały przewód po otrzymaniu napięcia 12V z postojówki powinien rozłączać układ.
Na tym etapie możesz zwrócić towar do sprzedawcy gdyż nie jest zgodny z tym czego oczekiwałeś. Albo jak napisałem - przerobić/uzupełnić tą instalację o funkcjonalność jakiej oczekujesz.
To zależy jakiego efektu dokładnie oczekujesz:gorgioborgio pisze: ↑26 lut 24, 19:26 Abstrahując od tego - jak tą wiązkę przerobić z dodatkowym przekaźnikiem, o którym tu pisałeś
kosteg pisze: ↑22/02/2024, 0:23
- kupić drugi najzwyklejszy przekaźnik w sklepie motoryzacynjnym i podłączyć go tak aby rozłączał ringi gdy załączysz wybrane światła
by po włączeniu pozycyjnych gasły ringi?
- czy podłączasz się pod oświetlenie kabiny aby ringi zapalały się wraz z otwarciem auta
- czy tylko podłączasz się z nimi po stacyjce olewając oświetlenie kabiny
- czy mają zgasnąć przy zapaleniu pozycij ale zapalić się przy otwieraniu drzwi (ktoś wsiada i wysiada), czy może mają cały czas pozostać wyłączone jeśli pozycje są załączone
Cokolwiek wybierzesz potrzebujesz taki przekaźnik:
https://www.mpartner.com.pl/przekaznik-samochodowy-12v-3040a-zwierno-rozwierny-z-uchwytem-p-137.html
Złącza 85 i 86 to sterowanie przekaźnikiem. Pod jedną nóżkę podłączasz masę a pod drugą + z pozycji - w ten sposób przekaźnik zadziała po włączeniu pozycji
Następnie rozcinasz jeden z przewodów swojej wiązki:
- jeśli podłączasz się tylko po stacyjce olewając oświetlenie kabiny albo chcesz aby pomimo załączonych świateł pozycyjnych przy otwieraniu drzwi ringi się załączyły to rozcinasz przewód opisany na schemacie jako ten do stacyjki; jeden jego konieć podłączasz pod nóżkę 30 a drugą pod 87a
- jeśli natomiast podłączasz się pod oświetlenie kabiny i stacyjkę a chcesz aby ringi zawsze gasły to rozcinasz główny przewód zasilający gdzieś za bezpiecznikiem i tam jak wyżej jeden koniec podłączasz pod 30 a drugi pod 87a
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Płeć:
Byłem gotowy już robić tak jak napisałeś kosteg, nawet kupiłem przekaźnik, ale przy rozbieraniu tego fabrycznego przekaźnika zauważyłem, że można to przerobić bez cięcia przewodów, bo są one zrobione na wsuwki. W skrócie przerobiłem układ połączenia w tym fabrycznym przekaźniku na taki jak jest w filmiku scghosta, czyli bez rozcinania plusa od stacyjki wpiąłem go jednym końcem w stacyjkę a drugim w bezpiecznik, a wyjście z bezpiecznika w 87, w 30 zostawiłem tak jak było cienkie czerwone od ringów, 85/86 masa i biały plus połączony z postojówkami, a 87a zostawiłem pusty. Fajnie było się czegoś nauczyć, chociaż nadal nie rozumiem po co w ogóle wpinać się w tego plusa od akumulatora, skoro można wziąć zasilanie z stacyjki, a to już jest pewna forma sterowania.
Wyjaśniając jedną rzecz dla być może innych z takim problemem - ringi cotton od Einparts bez znaczenia jak podepniemy nie będą miały fabrycznie DRL, trzeba przerobić trochę połączenia pinów w przekaźniku.
Wyjaśniając jedną rzecz dla być może innych z takim problemem - ringi cotton od Einparts bez znaczenia jak podepniemy nie będą miały fabrycznie DRL, trzeba przerobić trochę połączenia pinów w przekaźniku.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 7634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 9 Odpowiedzi
- 10723 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: drzazgol10
-
- 4 Odpowiedzi
- 3800 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamd
-
- 3 Odpowiedzi
- 3430 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1731 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1364 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 4173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 4 Odpowiedzi
- 4442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 2 Odpowiedzi
- 3245 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: slawoos