Ringi LED DRL - świecą cały czas

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#11

Post autor: scghost »

mozesz to sprawdzic, podpinajaca tylko mase
i jak dotkniesz bialym do + pod maską to powinienes slyszec ze przekaznik cyka
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#12

Post autor: kosteg »

gorgioborgio pisze: 26 lut 24, 19:26 kurde już nie wiem, sprzedawca zapewnia na Allegro, że mają wbudowany przekaźnik DRL i będą gasnąć po przełączeniu na mijania, czyli co jawnie skłamał? Bo nie rozumiem, nikt też w komentarzach nie pisze, że źle działają (no chyba, że nikt nie robił DRL). A na tyle ile rozumiem elektrykę w tych DRL, to ten biały przewód po otrzymaniu napięcia 12V z postojówki powinien rozłączać układ.
Nie mam pojęcia o czym zapewnia sprzedawca. Jednak słowa są marginalne - wstawiłeś schemat jaki otrzymałeś z produktem. Zakładam, że schemat odpowiada temu co otrzymałeś w przesyłce. Na tym schemacie nie ma przewodu do podłączenia do pozycji - zgadzasz się z tym chyba? Jest jasno opisane do czego oba dodatkowe przewody są. Oba uruchamiają - żaden nie wyłącza. Jeśli masz wątpliwości to możesz to łatwo sprawdzić: Podłącz główne zasilanie a oba te przewody pozostaw swobodne. Następnie podłącz pierwszy pod jakikolwiek + (światła się zapalą); odłącz go i podłącz drugi pod jakikolwiek + (światła się zapalą); podłącz pierwszy pod + a następnie drugi pod + (światła pozostaną zapalone i nie będą gasnąć)

Na tym etapie możesz zwrócić towar do sprzedawcy gdyż nie jest zgodny z tym czego oczekiwałeś. Albo jak napisałem - przerobić/uzupełnić tą instalację o funkcjonalność jakiej oczekujesz.
gorgioborgio pisze: 26 lut 24, 19:26 Abstrahując od tego - jak tą wiązkę przerobić z dodatkowym przekaźnikiem, o którym tu pisałeś
kosteg pisze: ↑22/02/2024, 0:23
- kupić drugi najzwyklejszy przekaźnik w sklepie motoryzacynjnym i podłączyć go tak aby rozłączał ringi gdy załączysz wybrane światła
by po włączeniu pozycyjnych gasły ringi?
To zależy jakiego efektu dokładnie oczekujesz:
- czy podłączasz się pod oświetlenie kabiny aby ringi zapalały się wraz z otwarciem auta
- czy tylko podłączasz się z nimi po stacyjce olewając oświetlenie kabiny
- czy mają zgasnąć przy zapaleniu pozycij ale zapalić się przy otwieraniu drzwi (ktoś wsiada i wysiada), czy może mają cały czas pozostać wyłączone jeśli pozycje są załączone

Cokolwiek wybierzesz potrzebujesz taki przekaźnik:
https://www.mpartner.com.pl/przekaznik-samochodowy-12v-3040a-zwierno-rozwierny-z-uchwytem-p-137.html

Złącza 85 i 86 to sterowanie przekaźnikiem. Pod jedną nóżkę podłączasz masę a pod drugą + z pozycji - w ten sposób przekaźnik zadziała po włączeniu pozycji

Następnie rozcinasz jeden z przewodów swojej wiązki:
- jeśli podłączasz się tylko po stacyjce olewając oświetlenie kabiny albo chcesz aby pomimo załączonych świateł pozycyjnych przy otwieraniu drzwi ringi się załączyły to rozcinasz przewód opisany na schemacie jako ten do stacyjki; jeden jego konieć podłączasz pod nóżkę 30 a drugą pod 87a
- jeśli natomiast podłączasz się pod oświetlenie kabiny i stacyjkę a chcesz aby ringi zawsze gasły to rozcinasz główny przewód zasilający gdzieś za bezpiecznikiem i tam jak wyżej jeden koniec podłączasz pod 30 a drugi pod 87a
Obrazek
gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#13

Post autor: gorgioborgio »

Byłem gotowy już robić tak jak napisałeś kosteg, nawet kupiłem przekaźnik, ale przy rozbieraniu tego fabrycznego przekaźnika zauważyłem, że można to przerobić bez cięcia przewodów, bo są one zrobione na wsuwki. W skrócie przerobiłem układ połączenia w tym fabrycznym przekaźniku na taki jak jest w filmiku scghosta, czyli bez rozcinania plusa od stacyjki wpiąłem go jednym końcem w stacyjkę a drugim w bezpiecznik, a wyjście z bezpiecznika w 87, w 30 zostawiłem tak jak było cienkie czerwone od ringów, 85/86 masa i biały plus połączony z postojówkami, a 87a zostawiłem pusty. Fajnie było się czegoś nauczyć, chociaż nadal nie rozumiem po co w ogóle wpinać się w tego plusa od akumulatora, skoro można wziąć zasilanie z stacyjki, a to już jest pewna forma sterowania.

Wyjaśniając jedną rzecz dla być może innych z takim problemem - ringi cotton od Einparts bez znaczenia jak podepniemy nie będą miały fabrycznie DRL, trzeba przerobić trochę połączenia pinów w przekaźniku. :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”