Repsol 5/40 Elite LL04 do N42 . Opinie.

aszawiejko
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 13, 2:56
BMW: E46 316i 04'
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: aszawiejko »

Cześć Panowie ,

Co sądzicie o Repsol Elite 5W/40 LL-04 do N42 ? Miał ktoś z Was styczność z tym olejem ? Powiem że firmę znam ponieważ używam go do motocykla i jestem mega zadowolony . Nie ubywa go w ogóle a silnik nawet na zimno pracuje aksamitnie. Jest bardziej polecany niż motul . Słyszałem wiele opinii że samochodowe też są bardzo wysokiej jakości . Waham się pomiędzy tym a Motulem 8100 do auta z silnikiem 1.8 z 2004 roku . Obecnie na Castrol Magnatec 5W40. Na 10000 km pobiera około 0.5 litra.

Pozdrawiam ,
saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#2

Post autor: saper1008 »

Motul jest bardzo dobrym olejem nie wiem czy jest sens szukać niewiadomo czego jak ten silnik nie pracuje na 10 tys obrotów bo praktrycznie nic to nie zmieni, ja mam M47N po programie leje Motula i bardzo chwale. W motocyklach to inna bajka bo tam są wysokie obroty :) Jak chcesz naprawde dobry olej to z tego co się naczytałem to Liqui Moly i Millers maja najlepsze oleje do aut.
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kuchar »

Nigdy nie miałem styczności z Repsolem ale kiedyś jeden gość na forum tym handlowal i opinie były świetne. Zresztą Repsol to wysoka półka i podobno bardzo dobre oleje - nie wiem na jakiej bazie są i czy Repsol ma w swojej ofercie także w pełni syntetyczne oleje (PAO) czy tylko w technologii syntetycznej (HC). Można to pewnie sprawdzić chyba, że producent wyraźnie to podaje na etykiecie jak np. firma Liqui Moly.

Producent podaje takie info:
Elite Evolution 5W40 to syntetyczny bardzo wysokiej jakości wielosezonowy olej silnikowy wykonany z syntetycznych olejów bazowych i unikalnego pakietu dodatków uszlachetniajacych...
wiec jest to pewnie w pełni syntetyczny olej PAO (oleje hydrokrakowane HC są robione z bazy mineralnej, która jest przetwarzana - dlatego nazywane są "technolgią syntetyczną" lub półsyntetykami. Przykłady to chyba 80-90% olejów 5W40 /5W30 dostępnych na rynku jak Castrole czy Motule 8100 - to też HC)

Jeżeli po prostu szukasz dobrego oleju do N42 Valvetronic to polecam też właśnie coś z oferty LM 5W30LL w pełni syntetycznego. Te silniki znakomicie pracują na oleju Millersa Trident 5W30 LL lub Millers XF 5W30 LL - oba są w pełni syntetyczne PAO (trident w 90% to pao + jakies dodatki - pewnie hc ale nie wnikałem tak głeboko w szczególy bo to nie ma aż takiego znaczenia).

Przed zmiana zastosuj płukankę i wlej świezy olej dopiero. Nowy olej pewnie szybko zrobi się ciemny, brudny ale po kolejnej wymianie będzie już złoto-zółty a w silniku będzie czyściej - dokladnie tak stało się w 2.0 N42, w którym zastosowałem płukanke i olej Millers.

Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”