Remont silnika bmw 318i 143 km, dużo pytań ;)

NaglyAtakSpawacza
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 16, 3:42
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#1

Post autor: NaglyAtakSpawacza »

A więc tak przyszło mi się zmierzyć z pierwszą naprawą silnika w mojej e46, a mianowicie kiedy mechanik wymieniał mi uszczelkę pod pokrywą zaworów ( a w zasadzie tylko ściągnął pokrywe) wypadł mu ślizg w częściach i blaszka ta złota na wale rozrządu ( nie wiem jakie ma znaczenie jestem jeszcze słabo obeznany z tym modelem) jest cała pogięta. Moje pytanie brzmi teraz czy trzeba remontować cały silnik ? czy wystarczy wymienić sam rozrząd albo sam ślizg i tą blaszkę, mechanik mi zawołał kwotę miedzy 2,5 tys a 3 z wymianą uszczelek dodam, że strasznie mi uciekał olej spod korka i uszczelki pod zaworami więc to też trzeba zrobić. Czy może od razu wymieniać cały silnik ? dodam zdjęcie na którym zaznaczyłem o którą blaszkę i ślizg chodzi :) Chcę zrobić to auto pojezdzić nim jeszcze z pół roku i kupić 330d albo 330i tylko jeszcze nie wiem jak te 330i sprawują sie z gazem gdyż robię dużo kilometrów, przez ostastnie 3 miesiące 9 tysięcy. Jestem świeży w temacie bmw ale tak się zauroczyłem w tym modelu i w tym jak się prowadzi, że już nie chce innego samochodu, Pozdrawiam :) Obrazek
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#2

Post autor: Spectron »

Ta blaszka to generator impulsów elektromagnetycznych o ile pamiętam dobrze tą długą nazwę. Takie ceny to nie wiem skąd on wziął... Skoro to Ci sie posypało to wymieniasz uszczelki i rozrząd. Za wszystko z częściami nie więcej niż 1500-1600 zł. Generator to osobny temat i też nie kosztuje nie wiem ile. Mniej niż 100 zł? Poprawcie jak błądzę.

330i dobrze z gazem.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Aby gazowa auto bez przeszkód potrzeba silnika z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego, wytrzymałą głowicą i wtryskiem pośrednim. Wszystkie silniki benzynowe R6 BMW z rodzin do M54 włącznie spełniają wszystkie te warunki. Sam jestem zwolennikiem błękitnego paliwa ale puki co jeżdżąc swoją 330i nie mam zamiaru jej gazowac. Przy przebiegu 3 tys na miesiąc LPG zwróci się bardzo szybko. Co do rozrządu. 3000 to masz slupek silnika z przekładką... trochę mechanika poniosło z ceną...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

we wroclawiu zrobienie rozrzadu to ~1000pln w tym silniku z robocizna
Uszczelka pokrywy zaworow ~200-250 pln
Vanos wydechowy uzywany (prawdopodobnie wymieni go calego) : zebatka + generator impulsow ~250-300pln na allegro
Do tego nie wiem jak policzy za robocizne vanosa i uszczelki
Mowisz tez ze on podal kwote 2,5-3tys za remont silnika, wiec zapytaj go co ten "remont" jeszcze zawiera, bo kwota ktora podal za prawdziwy remont byla by niska wbrew temu co koledzy wyzej pisza. Wystarczy ze do "remontu" dolozy wymiane uszczelniaczy zaworowych i juz spokojnie dobija do podanej kwoty, a gdzie mowa o kompleksowym remoncie w tej kwocie...
Obrazek
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#5

Post autor: Spectron »

Broder pisze:we wroclawiu zrobienie rozrzadu to ~1000pln w tym silniku z robocizna
Uszczelka pokrywy zaworow ~200-250 pln
Vanos wydechowy uzywany (prawdopodobnie wymieni go calego) : zebatka + generator impulsow ~250-300pln na allegro
Do tego nie wiem jak policzy za robocizne vanosa i uszczelki
Mowisz tez ze on podal kwote 2,5-3tys za remont silnika, wiec zapytaj go co ten "remont" jeszcze zawiera, bo kwota ktora podal za prawdziwy remont byla by niska wbrew temu co koledzy wyzej pisza. Wystarczy ze do "remontu" dolozy wymiane uszczelniaczy zaworowych i juz spokojnie dobija do podanej kwoty, a gdzie mowa o kompleksowym remoncie w tej kwocie...
Kolega pisał o cenie rozrządu + uszczelki czyli "remont" co nim nie jest bo prawdziwy remont silnika to kompletna głowica + wał korbowy + pierscienie tłoki cylindry itp. co z robocizną nie wiem czy w okolicach 6k by się zmieściło. Juz nie mówiąc że tylko nowe części ( vanos wydech + dolo co kosztuje ponad 2500 zł?)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Pisał też właśnie o wyciekach z pod między innymi -zaworów.. Cena więc może mieć sens, ale trzeba dla ścisłości zapytać mechanika co miał na myśli dokładnie mówiąc - remont.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
NaglyAtakSpawacza
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 16, 3:42
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#7

Post autor: NaglyAtakSpawacza »

Jutro będę z nim rozmawiał dokładnie co ma zamiar robić w tej cenie, więc na pewno wam napiszę i liczę na wasze fachowe porady czy aby ta cena nie jest wygórowana. W każdym bądz razie dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Dawaj kolego jak najwięcej info ja też mam troszkę problemów z moim N42 (zmagam się z pijącym olejem) i jestem ciekaw tego co z robisz i w jakich cenach ... Ja uszczelniałem pompe vacum i wymieniałem uszczelke pokrywy zaworów bo lało się strumieniami a teraz auto właśnie stoi w warsztacie i uszczelniacze zaworowe są robione ....
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”