REMONT M54B22

e46series
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 19, 21:13
BMW: 320i -330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDAŃSK
VIN: CE02151

#1

Post autor: e46series »

Witam Panie i Panowie. Planuje nie długo zaczynać remont silnika m54b22, przyczyną jest uszczelka pod glowicą, która wali kompresje w układ chłodzenia. Nie robiłem jeszcze nigdy podobnego silnika więc mam kilka pytań.
1. Da rade ustawić rozrząd tak by 1 i 6 tłok był w GMP bez blokad? W sensie o ile sie nie myle potrzebne są blokady na vanosy i blokada wału, da rade zastąpić blokadę wały np wiertłem a vanosy ustawić od suwmiarki lub innego liniału?
2. W oryginale uszczelka głowicy ma wymiar 0.70mm czyli na spokojnie planuje o 0.30mm i wrzucam uszczelke 1.00mm?
3. Co warto ruszyć przy okazji? Bo zrzucam glowicę czyli wiadomo uszczelka głowicy, nowe śruby, uszczelki kolektorów, uszczelniacze zaworów, uszczelka vanosów. W planach mam też wyjazd z tłokami więc pierścienie. Nominalne dadzą rade czy coś kombinować z wymiarami? Rozrząd zostaje stary.
4. Jakieś kombinacje z przyborem mocy, tzn da sie wsadzić coś np od B30 lub tub28, żeby zyskać troszkę mocy?
5. Na jakie charakterystyczne rzeczy zwracać uwagę? Co może być słabym punktem tej jednostki?
6. Głowica, skręcenie wiadomo spiralą. Ale zrobić 3step czyli:
1 krok 40nm
2 krok 90 stopni i
3 krok 90 stopni
czy coś kombinować z zagrzaniem silnika i dociąganiem?
7. Zna ktoś momenty dokręcenia stóp korbowodów? Zapraszam do dyskusji i zachęcam do dzielenia się doświadczeniami. Laikiem nie jestem, ale wole nic nie sknocić i wiem, że warto opierać sie na doświadczeniu fachowcow w danej dziedzinie. Miłego dnia lub wieczoru! :D
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

"Sam naprawiam bmw" i bentley service manual twoim przyjacielem :D
Pomocny moze byc ten link, znajdziesz tam domowej roboty pryzmy do vanosow i walkow
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=899347
Wypozycz blokady i nie dziaduj, zostawisz kilka dobrych zlotych w czesciach i chcesz ryzykowac ? Dej pan spokoj ;)
Pamietaj ze na ODkrecanie glowicy tez jest procedura, nie spierdziel tego bo pozniej powyrywa ci gwinty w bloku.
Obrazek
e46series
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 19, 21:13
BMW: 320i -330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDAŃSK
VIN: CE02151

#3

Post autor: e46series »

Dzieki, takich ludzi nam potrzeba. Mógłbyś przybliżyć mi tę procedurę odkręcania, chyba, że masz na myśli odkrecanie na "na krzyż" schodząc ku środkowi :D Plus jakies ciekawe blokady, żeby miało to ręce i nogi.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”