Reklamacja tarcz hamulcowych

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#11

Post autor: pawelk-krk »

Czyzyk pisze: 9 sie 19, 8:33
pawelk-krk pisze: ja swoje Ty swoje - i rozeszli się w pokoju.. Pan z Tobą ;)
Zarejestrowałeś się na tym forum i napisałeś 2 posty nie wnoszące nic do tematu. Albo jesteś trollem albo pracownikiem tego sklepu wysłanym na przeszpiegi. Inaczej nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić.
niech tak zostanie, nie znam ani pól osoby której powiedziałem "głupi jesteś" i ona po czasie wróciła i mówi "stary, dobrze ze mi to powiedziałeś, szybko sie ogarnałem - i gdyby nie te Twoje słowa... echh dziękuję" ..

no i ze tak sie NIE dzieje nigdy - nie droczę się zauważ.

tu masz mój wątek. https://e46forum.pl/e46-touring-loogbok-by-cezare-27007
tak, nie bedę go kontynuował przez kilku popaprańców...

wracajac do tarcz, pogiąłem ich trochę - trochę wiem o czym mówię.. i nie chcę zebyś wpadł na minę raz jeszcze powtarzajac swoje i moje błędy. Bo czasem wystarczy mocne dochamowanie przed wjazdem na stację bęzynową - tak właśnie z okolic 220 - wlatujesz pod dystrybutor, nie zdążą się należycie shłodzić .. i zależnie od użytych materiałów / producenta - tyle wystarczy żeby się pokrzywiły..albo popalily - straciły skteczność pracy i podstawę do reklamacji. Bo tu nawet przegrzanie = odmowa. ( poczytaj co znaczy "siwe tarcze" w google ) .
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

no jak ktos leci 200 i nagle hamuje do 0 bo 'ojej stacja' a potem sie oburza ze tarcza goraca i sie wygina
to ja sie przestaje dziwic producentom ze odrzucaja reklamacje z automatu
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#13

Post autor: pawelk-krk »

scghost pisze: 9 sie 19, 12:53 no jak ktos leci 200 i nagle hamuje do 0 bo 'ojej stacja' a potem sie oburza ze tarcza goraca i sie wygina
to ja sie przestaje dziwic producentom ze odrzucaja reklamacje z automatu
wiesz, z nosa ta plakietka się nie wzięła i ranga na forum.scigacz.pl
Obrazek
bo tam się hamuje z 300 - a jak mam 260km/h na 2oo to nawet mi serce mocniej nie bije.
heble służą do wytarcania prędkości, więc można wnioskować że do tego służą i to ich prawidłowa eksploatacja. Niestety nie w samochodach dopuszczonych jak motocyklach do ruchu drogowego, ta zasada się nie sprawdziła - stąd swap w Volvo s60 - na zaciski i tarcze od XC90. I one już pozwalaly się katować.
Bo imho jak fura leci 260 - to powinna się z tej prędkości zatrzymać i pojechac dalej - a nie zatrzymać się RAZ i na serwis. Czego tu nie rozumiesz ? ( zakładamy bez kałużowe hamowanie ) .
Ostatnio zmieniony 9 sie 19, 15:32 przez pawelk-krk, łącznie zmieniany 1 raz.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#14

Post autor: Czyzyk »

pawelk-krk pisze: 9 sie 19, 11:03
no i ze tak sie NIE dzieje nigdy - nie droczę się zauważ.

tu masz mój wątek. https://e46forum.pl/e46-touring-loogbok-by-cezare-27007
tak, nie bedę go kontynuował przez kilku popaprańców...

wracajac do tarcz, pogiąłem ich trochę - trochę wiem o czym mówię.. i nie chcę zebyś wpadł na minę raz jeszcze powtarzajac swoje i moje błędy. Bo czasem wystarczy mocne dochamowanie przed wjazdem na stację bęzynową - tak właśnie z okolic 220 - wlatujesz pod dystrybutor, nie zdążą się należycie shłodzić .. i zależnie od użytych materiałów / producenta - tyle wystarczy żeby się pokrzywiły..albo popalily - straciły skteczność pracy i podstawę do reklamacji. Bo tu nawet przegrzanie = odmowa. ( poczytaj co znaczy "siwe tarcze" w google ) .
Sorry Paweł, źle to odebrałem, przewrażliwiony jestem ostatnio...
scghost pisze: 9 sie 19, 12:53 no jak ktos leci 200 i nagle hamuje do 0 bo 'ojej stacja' a potem sie oburza ze tarcza goraca i sie wygina
to ja sie przestaje dziwic producentom ze odrzucaja reklamacje z automatu
Ja rozumiem, mocne hamowanie z 200 do zera i wjazd połową koła w jezioro. Prawdopodobieństwo skrzywienia tarczy wzrasta. Chociaż nawet gdyby, to użytkownik ma przepraszać za to, że miał czelność wyjechać autem podczas ulewy i nie zdążył ominąć kałuży? Sęk w tym, że przejechałem na tych tarczach 5kkm praktycznie po mieście, zero ostrego hamowania, zero przegrzewania tarcz, tarcze po ściągnieciu wyglądały praktycznie jak nowe, zero korozji co producent próbuje mi wcisnąć, zero jakiegokolwiek przegrzania. Zły montaż, nieprawidłowe oczyszcenie piast, wymywanie tarcz przez klocki? Przecież to totalny bullshit który producent próbuje w większości użytkownikom wciskać, żeby tylko nie przyznać prawa do rękojmi lub gwarancji. Więc pytam co jest podstawą do reklamowania tarcz? Sytuacja w której ona sobie poprostu pęknie podczas jazdy i nie daj Boże zginie przy tym człowiek? Chociaż nie, na pewno producent nie stwierdzi wady materiałowej, tylko zwali winę na użytkownika uzasadniając to faktem, że przed pęknięciem tarczy została ona przegrzana i nosi ślady hamowania...
Dlatego zadaję pytanie: czy są jakiekolwiek podstawy do reklamowania tarcz, czy po prostu temat gwarancji tarcz hamulcowych to temat tabu i cześć pieśni?
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#15

Post autor: pawelk-krk »

Czyzyk pisze: 9 sie 19, 15:08 Sorry Paweł, źle to odebrałem, przewrażliwiony jestem ostatnio...
nic sie nie dzieje. znam To uczucie .. pełen looz ! :pijemy:

Słuchaj, z tymi tarczami - ( choć się śmieją poparpańcy tutaj z mojego mechanika ) z nim znamy się 14 lat, on wie że się nie wożę a zap..lam zawsze, koleś też nie głaszcze gazu.. zużywamy auta równo. Raz Ci powiem udało mi się wyreklamować Brembo, bo wróciłem po tygodniu że biją, on poogladał, zna hurtownię od nastu lat - hurtownicy robia u niego flotę, i jego słowo że to spaprane tarcze, zadziałało. Przyznali mi wymianę bez szemrania na zasadzie "jak On powiedział że wadliwy materiał = znamy go = tak jest". Natomiast w drugim aucie ewidentnie tarcze popaliłem, i po przyjechaniu powiedział "tego nie wyreklamuję, spróbuj pojeździc delikatnie może się zetrze ta upalona warstwa i wtedy" .. inie starała się ;) - poszedłem w plecy. Z tarczami jest B. Ciężko reklamować u producenta bo Ci bedą wmawiali skrzywioną piastę, wadliwy montaż i kupę innych "obronnych" akcji, które są rzezywiście mega trudne do udowodnienia. Niestety przykro mi. Próbować trzeba, no ale piszę z doświadczenia. i tak wmawiali w Volvo ( 2 komplety pogiąłem w rok ) - dopiero po swapie na olbżymie tarcze i zaciski - miałem spokój. w BMW nie wiem - ale u mnie w 300D wygladają na masywne. Polatam / zobaczymy.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

Reklamacja nic nie da...

Korozja o które piszą to standardowy nalot który w KAŻDEJ tarczy pojawia się na styku z piastą.
Jedynie co mogę Ci kazać to wskazać zakład w którym to było montowane, oraz czy zmierzono bicie piast przed montażem, a po montażu bicie tarcz...
Musisz to mieć na papierze.

Tarcza do piasty ma być zamontowana "na sucho" bez smaru, kleju itp.
Czysta blacha do blachy.

Jeżeli mechanik czyścił tarcze po demontażu to też jest dla nich punkt zaczepienia.
Pamiętaj, zawsze wszystko dokumentować zdjęciami...

Oto mój temat
https://e46forum.pl/tarcze-zimmermann-opinie-uzytkownikow-24740

Mam zdjęcia z pomiarów bicia tarczy, dowody rzeczowe z którymi mogłem iść do sądu bo oczywiście reklamacja z góry była by odrzucona. Znam życie...
Odpuściłem jak zapewne 99% osób i wiem że tym samym zrobiłem błąd, ale nic na to nie poradzę.

Zdemontowałem, oddałem do zaprzyjaźnionego tokarza który stoczył TYLNE tarczy i problem ustąpił.
Przód łatwiej skrzywić w wodzie niż tył...
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#17

Post autor: Czyzyk »

pawelk-krk pisze: 9 sie 19, 15:11 ... w BMW nie wiem - ale u mnie w 300D wygladają na masywne. Polatam / zobaczymy.
Masywne są , 325mm ale w moim przypadku nie nadawały się nawet do przetoczenia , mechs stwierdził, że musiałby "uchlastać" z pół cm. Nie kupuj Brembo ;)
MARC pisze: 9 sie 19, 15:56 Reklamacja nic nie da...
Jeszcze się łudzę..
MARC pisze: 9 sie 19, 15:56 Korozja o które piszą to standardowy nalot który w KAŻDEJ tarczy pojawia się na styku z piastą.
Jedynie co mogę Ci kazać to wskazać zakład w którym to było montowane, oraz czy zmierzono bicie piast przed montażem, a po montażu bicie tarcz...
Musisz to mieć na papierze.
Mogę to mieć na papierze
MARC pisze: 9 sie 19, 15:56 Tarcza do piasty ma być zamontowana "na sucho" bez smaru, kleju itp.
Czysta blacha do blachy.
Tak właśnie było
MARC pisze: 9 sie 19, 15:56 Mam zdjęcia z pomiarów bicia tarczy, dowody rzeczowe z którymi mogłem iść do sądu bo oczywiście reklamacja z góry była by odrzucona. Znam życie...
Odpuściłem jak zapewne 99% osób i wiem że tym samym zrobiłem błąd, ale nic na to nie poradzę.
No właśnie ze zdjęciami może być problem, tarcze zostały wysłane do sklepu , sklep je odesłał do producenta, producent wydał opinię którą sklep mi przekazał.
Dzięki MARC na naświetlenie punktów zaczepienia, zaczekam jeszcze tydzień na odpowiedź ze sklepu, jak nie odpiszą uderzę w ostateczności po poradę do UOKiK i zobaczymy jak to się rozwinie. Na popuszczę! :no:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

Załatw papiery z pomiarów bicia tarcz i Piast przy montażu oraz przy demontażu do reklamacji.
Dodaj do dokumentów inodeslij jako odp na reklamację wraz załącznikiem.
Pamiętaj o poprawnych datach!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”