Regeneracja Vanosów M52TUB28
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 mar 19, 18:57
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Jawor
Witam wziąłem się dzisiaj za naprawę oringów w vanosie w swojej e46 z silnikiem m52b28tu i napotkałem problem bo gdy wyciągałem już rozkreconego vanosa dwa takie nazwijmy to jako tloczki (nie znam ich nazwy ale zaznaczę je na zdjęciu z neta bo zapomniałem zrobić swoich o co dokładnie chodzi) wyszły na maksa na zewnątrz po czym je wcisnalem do środka jak po wyciągnięciu vanosa to dostrzegłem że są bardzo na zewnątrz wyciągnięte i teraz w sumie najważniejsze bo pytanie czy przez to że poruszylem tymi "tłoczkami" jak na zdjęciu zaznaczyłem nic się nie stało z tym całym rozrzadem oraz zmiennymi fazami? Bo szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem a robiłem to z poradnika na Youtube i nie mam pojęcia czy przez to czegoś nie popaprałem czy jednak nie ma co się bać i mogę się wziąć za wymianę oringow i grzechotania a następnie wszystko składać do kupy? Byłbym bardzo bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Dodam że u mnie są na maksa teraz wcisniete bo zdjęcie jest z Internetu.
Dodam że u mnie są na maksa teraz wcisniete bo zdjęcie jest z Internetu.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Teraz potrzebne beda blokady do vanosow, wiec powiem ci ze zaoszczedziles fest
Mozliwe ze uda sie podciagnac tloczki do odpowiedniej pozycji przykrecajac dzwonki vanosow , ale jest ryzyko ze zerwiesz srubki (te z lewym gwintem), albo nie dokrecisz ich.
Gdybys chcial to pozadnie ogarnac pisz na pw.
Mozliwe ze uda sie podciagnac tloczki do odpowiedniej pozycji przykrecajac dzwonki vanosow , ale jest ryzyko ze zerwiesz srubki (te z lewym gwintem), albo nie dokrecisz ich.
Gdybys chcial to pozadnie ogarnac pisz na pw.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
tak jak wyzej napisalem - byc moze uda mu sie podciagnac tloczki , ale po cos te blokady wymyslili.
W bentley'u czytamy
O ile wydechowy w zasadzie nie da sie ustawic inaczej (napiera sprezyna na tloczek) , to ssacy mozna przestawic.
W bentley'u czytamy
a zeby sprawdzic czy timing jest poprawny potrzebne sa blokday, wiec kolko sie zamyka.Do not crank the engine with VANOS
unit removed. The splined shaft on
the intake camshaft might slip out of
the VANOS spline teeth, causing the
intake cam to no longer be positively
connected to the timing chain,
allowing for possible piston/valve
interference.
Note:
The VANOS unit will contain a small
quantity of oil. Place shop towels to catch
oil as unit is removed or tilted.
CAUTION!
If the VANOS adjustment unit is
replaced, or if operations are
completed that may change the timing
of the camshafts, the camshaft timing
must be checked as described later in
this chapter.
O ile wydechowy w zasadzie nie da sie ustawic inaczej (napiera sprezyna na tloczek) , to ssacy mozna przestawic.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 22 Odpowiedzi
- 14033 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 5858 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michal15qaz
-
- 3 Odpowiedzi
- 1486 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maateusz
-
- 1 Odpowiedzi
- 3062 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: imperatorr
-
- 1 Odpowiedzi
- 1483 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: biggysee
-
- 26 Odpowiedzi
- 10131 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piasio
-
- 0 Odpowiedzi
- 882 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pepo1000
-
- 1 Odpowiedzi
- 5067 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 8 Odpowiedzi
- 3520 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Reep
-
- 6 Odpowiedzi
- 1703 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krolmaciuspierwszy