Regeneracja Vanosów M52TUB28

aleczadzior
Posty: 1
Rejestracja: 7 mar 19, 18:57
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jawor

#1

Post autor: aleczadzior »

Witam wziąłem się dzisiaj za naprawę oringów w vanosie w swojej e46 z silnikiem m52b28tu i napotkałem problem bo gdy wyciągałem już rozkreconego vanosa dwa takie nazwijmy to jako tloczki (nie znam ich nazwy ale zaznaczę je na zdjęciu z neta bo zapomniałem zrobić swoich o co dokładnie chodzi) wyszły na maksa na zewnątrz po czym je wcisnalem do środka jak po wyciągnięciu vanosa to dostrzegłem że są bardzo na zewnątrz wyciągnięte i teraz w sumie najważniejsze bo pytanie czy przez to że poruszylem tymi "tłoczkami" jak na zdjęciu zaznaczyłem nic się nie stało z tym całym rozrzadem oraz zmiennymi fazami? Bo szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem a robiłem to z poradnika na Youtube i nie mam pojęcia czy przez to czegoś nie popaprałem czy jednak nie ma co się bać i mogę się wziąć za wymianę oringow i grzechotania a następnie wszystko składać do kupy? Byłbym bardzo bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Obrazek
Dodam że u mnie są na maksa teraz wcisniete bo zdjęcie jest z Internetu.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Teraz potrzebne beda blokady do vanosow, wiec powiem ci ze zaoszczedziles fest :lol:
Mozliwe ze uda sie podciagnac tloczki do odpowiedniej pozycji przykrecajac dzwonki vanosow , ale jest ryzyko ze zerwiesz srubki (te z lewym gwintem), albo nie dokrecisz ich.
Gdybys chcial to pozadnie ogarnac pisz na pw.
Obrazek
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#3

Post autor: medoff »

Broder pisze: 8 mar 19, 8:12 Teraz potrzebne beda blokady do vanosow
Serio??? :shock:

Przyznam że przy vanosie jeszcze nie grzebałem ale też mnie to czeka.
Ja myślałem że aby móc przestawić go to dopiero jak odkręci się te śrubki, a poruszanie tłoczkami tutaj nic nie zmienia...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

tak jak wyzej napisalem - byc moze uda mu sie podciagnac tloczki , ale po cos te blokady wymyslili.
W bentley'u czytamy
Do not crank the engine with VANOS
unit removed. The splined shaft on
the intake camshaft might slip out of
the VANOS spline teeth, causing the
intake cam to no longer be positively
connected to the timing chain,
allowing for possible piston/valve
interference.
Note:
The VANOS unit will contain a small
quantity of oil. Place shop towels to catch
oil as unit is removed or tilted.
CAUTION!
If the VANOS adjustment unit is
replaced, or if operations are
completed that may change the timing
of the camshafts, the camshaft timing
must be checked as described later in
this chapter.
a zeby sprawdzic czy timing jest poprawny potrzebne sa blokday, wiec kolko sie zamyka.
O ile wydechowy w zasadzie nie da sie ustawic inaczej (napiera sprezyna na tloczek) , to ssacy mozna przestawic.
Obrazek
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#5

Post autor: medoff »

Czyli po wyjęciu vanosa nawet nie patrzeć na tłoczki :lol:

A tak na serio BARDZO cenna uwaga. Mam nadzieje że koledze uda się to jakoś ustawić bez blokad :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”