Regeneracja DISA M54

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
dejvidm5
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 14, 11:48
BMW: e46 318i m43tu
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: BP

#1

Post autor: dejvidm5 »

Regeneracja DISA M54

U mnie disa się nie zamykała, nie otwierała, cięgło przy żadnych obrotach nie przesterowało klapki.

1.Wyjmujemy DISE
U mnie luz na klapce był na oko 0.5-1 cm , słychać było klekotanie przed naprawą (przestawiałem cięgno palcem, i sama zaskakiwała w pożądany stan).


W disie psują się najczęściej 2 rzeczy:
* Klapka ma luz,można kupić zestaw naprawczy na ebayu

Procedura naprawy https://www.youtube.com/watch?v=qmxTz7_4bRg , ja wykorzystałem film do rozebrania i zniwelowania luzu na trzepieniu.
Owinąłem trzepień taśmą,zniwelowałem luz do jakiejś 0.3 cm.

* Pęknięta guma w membranie
Obrazek

W mojej disie guma miała dziurę na oko wielkości 1 cm, najgorsze w całej naprawie był demontaż czapki.

Podgrzałem czapkę opalarką,i wsadziłem płaski śrubokręt
Obrazek

jednak nie polecam tej metody, gdyż czapka membrany trochę mi się odkształciła, u kolegów ze wschodu znalazłem takie zdjęcie


Obrazek


Rozebrana DISA:
Obrazek

Uszkodzona membrana:
Obrazek

Trzepień na którym był luz obkleiłem taśmą
Obrazek

Sklejona guma silikonem i DISA w częściach:
Obrazek


Membranę skleiłem silikonem odpornym na temperatury.

Złożyłem najpierw membranę, a potem klapkę.Oczywiście należy zapamiętywać jak rozbieraliśmy i w jakiej pozycji były dane elementy, trzepień należy posmarować smarem
Ja męcząc się ze zdjęciem czapki membrany 2h, zanim znalazłem pomocną stronę http://www.vanos-bmw.ru/disa-bmw.html
Opisałem tylko mój sposób naprawy disy, na jak długo to będzie działać tego nie wiem, jednak lubie dłubać przy samochodzie ;)
Jednak trzeba uważać aby nie połamać plastiku, ja nie miałem nic do stracenia bo i tak DISA nie działała tak jak należy, wszystko robicie na własną odpowiedzialność


Pozdrawiam i przepraszam za błedy :beer:
looki92
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 14 paź 13, 8:33
BMW: e46 325Ci Qp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno
Lokalizacja: Opoczno

#2

Post autor: looki92 »

Witam. Obawiam się że zaklejona membrana disy nie wytrzyma długo, także regenerowalem dise ale posiadalem sprawną mambrane z innej disy. A czapkę zdejmowalem za pomocą dwuch spubokretow
Awatar użytkownika
zbi_nek
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 15, 12:46
BMW: 325i_upgrade_330i_8hp
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Reda
VIN: PB62063
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

#3

Post autor: zbi_nek »

Cześć, mam pytanie do posiadaczy m54, jak u was działa zawór Disa? U mnie zauważyłem że po odpaleniu podciągnie klapke i zaraz puści,i tak już zostaje. Przy dodaniu gazu( przegazówki do 4 tyś) zamyka się. Wegług mnie powinna po odpaleniu się podciągnąć i przy przyspieszaniu otwierać.
Wydaje mi się że działa na odwrotnie.Jak robię test disa to zamyka się, czyli zespół disa jest sprawny.
M54B25 M Sportpaket II Black Sapphire Metallic
Guziol
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 15, 10:29
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Pila

#4

Post autor: Guziol »

dejvidm5 możesz napisać jakie miałeś objawy uszkodzonej disy?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”