Regeneracja DISA M54
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 14, 11:48
- BMW: e46 318i m43tu
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: BP
Regeneracja DISA M54
U mnie disa się nie zamykała, nie otwierała, cięgło przy żadnych obrotach nie przesterowało klapki.
1.Wyjmujemy DISE
U mnie luz na klapce był na oko 0.5-1 cm , słychać było klekotanie przed naprawą (przestawiałem cięgno palcem, i sama zaskakiwała w pożądany stan).
W disie psują się najczęściej 2 rzeczy:
* Klapka ma luz,można kupić zestaw naprawczy na ebayu
Procedura naprawy https://www.youtube.com/watch?v=qmxTz7_4bRg , ja wykorzystałem film do rozebrania i zniwelowania luzu na trzepieniu.
Owinąłem trzepień taśmą,zniwelowałem luz do jakiejś 0.3 cm.
* Pęknięta guma w membranie
W mojej disie guma miała dziurę na oko wielkości 1 cm, najgorsze w całej naprawie był demontaż czapki.
Podgrzałem czapkę opalarką,i wsadziłem płaski śrubokręt
jednak nie polecam tej metody, gdyż czapka membrany trochę mi się odkształciła, u kolegów ze wschodu znalazłem takie zdjęcie
Rozebrana DISA:
Uszkodzona membrana:
Trzepień na którym był luz obkleiłem taśmą
Sklejona guma silikonem i DISA w częściach:
Membranę skleiłem silikonem odpornym na temperatury.
Złożyłem najpierw membranę, a potem klapkę.Oczywiście należy zapamiętywać jak rozbieraliśmy i w jakiej pozycji były dane elementy, trzepień należy posmarować smarem
Ja męcząc się ze zdjęciem czapki membrany 2h, zanim znalazłem pomocną stronę http://www.vanos-bmw.ru/disa-bmw.html
Opisałem tylko mój sposób naprawy disy, na jak długo to będzie działać tego nie wiem, jednak lubie dłubać przy samochodzie
Jednak trzeba uważać aby nie połamać plastiku, ja nie miałem nic do stracenia bo i tak DISA nie działała tak jak należy, wszystko robicie na własną odpowiedzialność
Pozdrawiam i przepraszam za błedy
U mnie disa się nie zamykała, nie otwierała, cięgło przy żadnych obrotach nie przesterowało klapki.
1.Wyjmujemy DISE
U mnie luz na klapce był na oko 0.5-1 cm , słychać było klekotanie przed naprawą (przestawiałem cięgno palcem, i sama zaskakiwała w pożądany stan).
W disie psują się najczęściej 2 rzeczy:
* Klapka ma luz,można kupić zestaw naprawczy na ebayu
Procedura naprawy https://www.youtube.com/watch?v=qmxTz7_4bRg , ja wykorzystałem film do rozebrania i zniwelowania luzu na trzepieniu.
Owinąłem trzepień taśmą,zniwelowałem luz do jakiejś 0.3 cm.
* Pęknięta guma w membranie
W mojej disie guma miała dziurę na oko wielkości 1 cm, najgorsze w całej naprawie był demontaż czapki.
Podgrzałem czapkę opalarką,i wsadziłem płaski śrubokręt
jednak nie polecam tej metody, gdyż czapka membrany trochę mi się odkształciła, u kolegów ze wschodu znalazłem takie zdjęcie
Rozebrana DISA:
Uszkodzona membrana:
Trzepień na którym był luz obkleiłem taśmą
Sklejona guma silikonem i DISA w częściach:
Membranę skleiłem silikonem odpornym na temperatury.
Złożyłem najpierw membranę, a potem klapkę.Oczywiście należy zapamiętywać jak rozbieraliśmy i w jakiej pozycji były dane elementy, trzepień należy posmarować smarem
Ja męcząc się ze zdjęciem czapki membrany 2h, zanim znalazłem pomocną stronę http://www.vanos-bmw.ru/disa-bmw.html
Opisałem tylko mój sposób naprawy disy, na jak długo to będzie działać tego nie wiem, jednak lubie dłubać przy samochodzie
Jednak trzeba uważać aby nie połamać plastiku, ja nie miałem nic do stracenia bo i tak DISA nie działała tak jak należy, wszystko robicie na własną odpowiedzialność
Pozdrawiam i przepraszam za błedy
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 paź 13, 8:33
- BMW: e46 325Ci Qp
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Opoczno
- Lokalizacja: Opoczno
Witam. Obawiam się że zaklejona membrana disy nie wytrzyma długo, także regenerowalem dise ale posiadalem sprawną mambrane z innej disy. A czapkę zdejmowalem za pomocą dwuch spubokretow
- zbi_nek
- Bywalec forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 sty 15, 12:46
- BMW: 325i_upgrade_330i_8hp
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Reda
- VIN: PB62063
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Cześć, mam pytanie do posiadaczy m54, jak u was działa zawór Disa? U mnie zauważyłem że po odpaleniu podciągnie klapke i zaraz puści,i tak już zostaje. Przy dodaniu gazu( przegazówki do 4 tyś) zamyka się. Wegług mnie powinna po odpaleniu się podciągnąć i przy przyspieszaniu otwierać.
Wydaje mi się że działa na odwrotnie.Jak robię test disa to zamyka się, czyli zespół disa jest sprawny.
Wydaje mi się że działa na odwrotnie.Jak robię test disa to zamyka się, czyli zespół disa jest sprawny.
M54B25 M Sportpaket II Black Sapphire Metallic
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 5990 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 6 Odpowiedzi
- 6547 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartrej
-
- 10 Odpowiedzi
- 3982 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 6857 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 8 Odpowiedzi
- 22835 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 3 Odpowiedzi
- 3416 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medical
-
- 4 Odpowiedzi
- 2478 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1904
-
- 1 Odpowiedzi
- 1994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: koziol992