Re: [e46 318i] Dziwny dzwięk z silnik i sama gaśnie.

darek2000
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 12, 19:47
BMW: E-36 318 tds / E-46 318i n42
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: darek2000 »

Witam.

Mam problem z moją bunią. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka silnika. Na wolnych obrotach jest cicho, ale już po lekkim przegazowaniu
słychać dziwny szum najprawdopodobniej z głowicy. Silnik n42b20. Spotkał się ktoś z podobnym objawem?
Ostatnio zmieniony 11 maja 13, 9:35 przez darek2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Nie. Nigdy nie spotkałem się z szumem z głowicy... :unknown:
darek2000
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 12, 19:47
BMW: E-36 318 tds / E-46 318i n42
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#3

Post autor: darek2000 »

No, może to nie spod głowicy, ale coś słychać dziwnego. Tylko jak się przegazuje lub podczas jazdy. Na wolnych obrotach silnik chodzi normalnie, cichutko.
Jutro podjadę do znajomego na komputer to może coś wykryje.

Byłem na diagnozie i miałem błąd sondy i po skasowaniu jest ok, a co do dziwnego dźwięku to najprawdopodobniej przepustnica hałasuje. Wystarczy leciutko (bardzo leciutko)
dotknąć pedał gazu a już słychać niepożądany dźwięk.
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#4

Post autor: Krzycho »

Tylko że w tym silniku przepustnica jest cały czas otwarta podczas normalnej pracy silnika (za sterowanie odpowiada valvetronic). Przepustnica używana jest tylko podczas działania kontroli trakcji (zamyka się) albo kiedy silnik złapie jakiś błąd (lub przejdzie w konsekwencji w tryb awaryjny). Wtedy silnik przechodzi na pracę z przepustnicą co objawią się słabszą mocą silnika. U Ciebie paliła się kontrolka silnika więc coś w tym jest. Może świst pochodzi z pompy vacum albo bardziej z rozrządu. U mnie też słychać było świst po przygazowaniu (w czasie jazdy i na postoju) a dźwięk pochodził z uszkodzonej pompy oleju, tylko że do tego po pewnym czasie zapalała się czerwona kontrolka oleju.
Obrazek
Obrazek
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#5

Post autor: Roki »

A może któreś łożysko ci huczy,pasek itp.Co do kontrolki silnika to pierwsze co powinno być podłączenie pod komputer.Tak to wróżenie z fusów.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
darek2000
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 12, 19:47
BMW: E-36 318 tds / E-46 318i n42
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#6

Post autor: darek2000 »

Ostatnio byłam u gościa który dysponuje DIS`em i pokazało błędy Vanosa. Czy uszkodzenie kół Vanosa może powodować dziwne trykotanie po wciśnięciu gazu?
Dodam jeszcze że jak przegazuję i puszczę gaz, to nie słychać tego trykotania. Pojawia się ono tylko w momencie dodania gazu.
Dodatkowo jeszcze :( silnik sam sobie gaśnie. Na postoju obroty minimalnie falują, po chwili zejdą nisko, szarpnie silnikiem i nie zgaśnie, a nie kiedy zgaśnie.
Podczas jazdy też potrafi szarpnąć (zapali sie kontrolka ładowania). Raz miałem problem z odpaleniem. Po odpaleniu odrazu gasł silnik. Za trzecim odpaleniem
było już dobrze. Czy taki objaw może mieć coś wspólnego z Vanosem? A może czujnik prędkości obrotowej wału korbowego?
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#7

Post autor: danielo6666 »

mam tajie koła zębate 2szt. ( zespoły regulacyjne) prawie nówki na gwarancji i z fakturą
jesli ktoś bedzie takie potrzebował to prosze pisać na priva
bastek28
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 6 lip 12, 20:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#8

Post autor: bastek28 »

Jak cos to ja rowniez posiadam owe zespoly regulacyjne 100% sprawne :)
Obrazek
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#9

Post autor: mack10koro »

darek2000 pisze:Ostatnio byłam u gościa który dysponuje DIS`em i pokazało błędy Vanosa.
Tylko jakie to błędy?
darek2000
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 12, 19:47
BMW: E-36 318 tds / E-46 318i n42
Rok produkcji: 1996
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#10

Post autor: darek2000 »

Zespoły regulacyjne wymienione i jest cisza. Błędy dotyczyły uszkodzonych zespołów Vanos (ssący i wydechowy). Ale auto nadal samo przygasa podczas jazdy.
Nieraz przygaśnie i zapali się na moment kontrolka ładowania, a nie raz tylko szarpnie. Myślę że może czujnik prędkości obrotowej wału korbowego szwankuje.
Dodatkowo widzę że na wolnych obroty lekko falują w przedziale 600-700 obrotów. Na wolnych też potrafi zgasnąć.
W tygodniu będę znowu na diagnostyce, chyba że wcześniej kupie własny kabel (bo taki mam zamiar). Dajcie jakiś namiar na dobry, sprawdzony kabelek.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”