"lambda-integrator-1" w INPA tak jak piszesz to jest adaptacja mieszanki czasowa czyli jak w danym momencie pracuje a ta pod spodem co pisalem to juz z dlugiego terminu zapamietana jest. sprawdz jak u ciebie jest/ i daj znac? a co do przeplywki tez wydaje mi sie ze malo ale dlaczego ? innych objawow nie daje, chyba ze przez ta zepsuta była mapa lpg przez dlugi czas a komp nauczył sie dawki ubogiej i przez to przeplywka tak pokazuje? narazie pojezdze z 5 dni na pb i bede patrzyl co sie dziejisolato pisze:Mhmmm... no szczerze mówiąc pierwsze słyszę i sam nigdy na ten parametr nie zwracałem uwagi. Jeżeli chodzi o mieszankę obserwuję współczynnik lambda, czyli "lambda-integrator-1" w INPA. I tu podobnie, jak piszesz - powyżej 1,00 mieszanka uboga, poniżen 1,00 bogata.kamil17932 pisze:Adaption Value additive 1 (mg/as/Zylinder) tam powinno pokazywac kolo 0 , 0,5 . i to jest podobno adaptacja dlugoterminowa sklady mieszanki i kolo zera jest idealna a ba plusie uboga na minusie bogataisolato pisze:ile wynoszą u Ciebie wolne obroty? jak ok. 900 to powinna przepływka pokazywać ponad 9.0
Jaki parametr w INPA masz na mysli pisząc "dlugotrwała adaptacja" ?
Mi przepływka na wolnych pokazuje 7.6 nie wiem czemu kiedys pamietam ze chyba cos kolo 9.8 pokazywala
Sprawdzę u siebie ile wynosi na wolnych ten Adaption Value additive 1 (mg/as/Zylinder) i napiszę.
Przepływka wg mnie mierzy u Ciebie za mało.
Re: [318i m43]Przepływomierz
-
- Bywalec forum
- Posty: 352
- Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
możliwe, że tak jest. Wykasuj adaptacje, pojeździj na benzynie i zobaczymy.kamil17932 pisze:...
"lambda-integrator-1" w INPA tak jak piszesz to jest adaptacja mieszanki czasowa czyli jak w danym momencie pracuje a ta pod spodem co pisalem to juz z dlugiego terminu zapamietana jest. sprawdz jak u ciebie jest/ i daj znac? a co do przeplywki tez wydaje mi sie ze malo ale dlaczego ? innych objawow nie daje, chyba ze przez ta zepsuta była mapa lpg przez dlugi czas a komp nauczył sie dawki ubogiej i przez to przeplywka tak pokazuje? narazie pojezdze z 5 dni na pb i bede patrzyl co sie dziej
Parametr sprawdzę, ale to najprędzej w piątek. Dam znać na pewno.
-
- Bywalec forum
- Posty: 352
- Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
chcialem dzis przeczyscic przeplywomierz i dmuchaałęm do niego powietrzem z kompresora i efekt taki ze wyskakuje blad teraz przeplywki.
Co tam moglo sie uszkodzic czy co
?
Co tam moglo sie uszkodzic czy co
?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Toś go brutalnie potraktował i nie ma co się dziwic że mógł się uszkodzic zresztą samym powietrzem to sobie można podmuchać... Jak już czyścić to są środki do tego przeznaczone a najtaniej to chyba zaopatrzyć się w sklepie z elektroniką w sprej z alkocholem izopropylowym i popsiukać po samej płytce tej widocznej i to wszystko nie dotykac żadnym pedzlem! Ale teraz to watpie żeby mu coś pomogło.kamil17932 pisze:chcialem dzis przeczyscic przeplywomierz i dmuchaałęm do niego powietrzem z kompresora i efekt taki ze wyskakuje blad teraz przeplywki.
Co tam moglo sie uszkodzic czy co
?
-
- Bywalec forum
- Posty: 352
- Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Masakra 3 lata temu kupilem nowy za 5 stow i go szllak trafił. ale i tak cos z nim nie tak bylo bo na wolnch podawał 7.6 a to malo chyba , mam jeszcze stary przeplywomierz i robilem rozne testy i jak uzyskalem na wolnych okolo 12mg to na sondzie widac bylo ze dawka z ubogiej schodzi, wiec pewnie 171 plus chceck robilo zanizona wartosc na jaalowym
patrzyłem dzisiaj ten parametr i zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wahało się od 0,5 do 0,15
-
- Bywalec forum
- Posty: 352
- Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
czyli masz w normie . Dobra dawka a u mnie jest uboga bo jest 1,55
A ile ci przeplywka pokazuje na wolnych?
A ile ci przeplywka pokazuje na wolnych?
Czysto teoretycznie w normie chyba, bo check mi wywala co 50-100 km a wymienione mam niemal wszystko. Została cewka, ewentualnie pompa paliwa (choć nie mierzyłem ile daje bar). Przepływomierz na wolnych ~860-880 daje mi ponad 9 jednostek. Przepływka jest w świeża, bo 1,5 roku ją mam (nówka Bosch).kamil17932 pisze:czyli masz w normie . Dobra dawka a u mnie jest uboga bo jest 1,55
A ile ci przeplywka pokazuje na wolnych?
A jak się ma ten parametr do pracy silnika pod obciążeniem? Też powinno trzymać w okolicach 0 czy nie? Pod obciążeniem pokazuje mi cały czas w granicach 0,4 - 1,0, a czasem i wyżej.
-
- Bywalec forum
- Posty: 352
- Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
pod obciazeniem parametry sie zmieniaja ale ma byc blisko zera bo jak obciazenie jest to ma byc bogata dawka. 9 jednostek to tez chyba mało i przez to ci tez moze wywalac blad, ja pamietam ze chyba jak kupilem nowa przeplywke chyba mialem cos kolo 10.6 lub wiecej . teraz po czysczeniu chyba ja zepsulem. masakra
No to u mnie przy przyspieszaniu ta adaptacja długoterminowa potrafi skoczyć na ponad 1,0 a przy normalnej, płynnej jeździe trasie trzyma w zakresie 0,4-0,7 mniej więcej, czyli co? uboga mieszanka?
Co do przepływomierza, to ile mierzy na jałowym tego powietrza zależy od obrotów jakie masz. Jeden ma 950 to mu przepływomierz zmierzy pewnie ponad 10j. Inny będzie miał 850 obrotów to przepływomierz pokaże jakieś 9j
U Ciebie pokaduje 7,6 to ile obroty wynoszą? 700? za niskie i wątpie zeby takie były. Sprawdź jeszcze w INPA jak Ci sie zachowuje napięcie przepływomierza (LMM voltage). Na jałowym powinno być w granicach 1,5 V o ile sie nie myle. Pod pełnym obciążeniem przy sprawnej przepływce napięcie skoczy na ponad 4 V
U mnie przy pełnym otwarciu przepustnicy, czyli podczas gwałtownego przyspieszania napięcie wyszło bodajże 4,3 V więc uznaję, że ten akurat element jest sprawny. Ale to takie moje, laickie przymyślenia
Co do przepływomierza, to ile mierzy na jałowym tego powietrza zależy od obrotów jakie masz. Jeden ma 950 to mu przepływomierz zmierzy pewnie ponad 10j. Inny będzie miał 850 obrotów to przepływomierz pokaże jakieś 9j
U Ciebie pokaduje 7,6 to ile obroty wynoszą? 700? za niskie i wątpie zeby takie były. Sprawdź jeszcze w INPA jak Ci sie zachowuje napięcie przepływomierza (LMM voltage). Na jałowym powinno być w granicach 1,5 V o ile sie nie myle. Pod pełnym obciążeniem przy sprawnej przepływce napięcie skoczy na ponad 4 V
U mnie przy pełnym otwarciu przepustnicy, czyli podczas gwałtownego przyspieszania napięcie wyszło bodajże 4,3 V więc uznaję, że ten akurat element jest sprawny. Ale to takie moje, laickie przymyślenia
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 50 Odpowiedzi
- 17049 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 5 Odpowiedzi
- 2438 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 58 Odpowiedzi
- 50991 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3070 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Paulek
-
- 12 Odpowiedzi
- 8878 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2204 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 901 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 0 Odpowiedzi
- 1272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szymon7211
-
- 0 Odpowiedzi
- 559 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szymon7211
-
- 9 Odpowiedzi
- 2566 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112