Re: [318i m43]Przepływomierz

kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#11

Post autor: kamil17932 »

isolato pisze:
kamil17932 pisze:
isolato pisze:ile wynoszą u Ciebie wolne obroty? jak ok. 900 to powinna przepływka pokazywać ponad 9.0
Jaki parametr w INPA masz na mysli pisząc "dlugotrwała adaptacja" ?
Adaption Value additive 1 (mg/as/Zylinder) tam powinno pokazywac kolo 0 , 0,5 . i to jest podobno adaptacja dlugoterminowa sklady mieszanki i kolo zera jest idealna a ba plusie uboga na minusie bogata
Mi przepływka na wolnych pokazuje 7.6 nie wiem czemu kiedys pamietam ze chyba cos kolo 9.8 pokazywala
Mhmmm... no szczerze mówiąc pierwsze słyszę i sam nigdy na ten parametr nie zwracałem uwagi. Jeżeli chodzi o mieszankę obserwuję współczynnik lambda, czyli "lambda-integrator-1" w INPA. I tu podobnie, jak piszesz - powyżej 1,00 mieszanka uboga, poniżen 1,00 bogata.

Sprawdzę u siebie ile wynosi na wolnych ten Adaption Value additive 1 (mg/as/Zylinder) i napiszę.

Przepływka wg mnie mierzy u Ciebie za mało.
"lambda-integrator-1" w INPA tak jak piszesz to jest adaptacja mieszanki czasowa czyli jak w danym momencie pracuje a ta pod spodem co pisalem to juz z dlugiego terminu zapamietana jest. sprawdz jak u ciebie jest/ i daj znac? a co do przeplywki tez wydaje mi sie ze malo ale dlaczego ? innych objawow nie daje, chyba ze przez ta zepsuta była mapa lpg przez dlugi czas a komp nauczył sie dawki ubogiej i przez to przeplywka tak pokazuje? narazie pojezdze z 5 dni na pb i bede patrzyl co sie dziej
isolato

#12

Post autor: isolato »

kamil17932 pisze:...

"lambda-integrator-1" w INPA tak jak piszesz to jest adaptacja mieszanki czasowa czyli jak w danym momencie pracuje a ta pod spodem co pisalem to juz z dlugiego terminu zapamietana jest. sprawdz jak u ciebie jest/ i daj znac? a co do przeplywki tez wydaje mi sie ze malo ale dlaczego ? innych objawow nie daje, chyba ze przez ta zepsuta była mapa lpg przez dlugi czas a komp nauczył sie dawki ubogiej i przez to przeplywka tak pokazuje? narazie pojezdze z 5 dni na pb i bede patrzyl co sie dziej
możliwe, że tak jest. Wykasuj adaptacje, pojeździj na benzynie i zobaczymy.
Parametr sprawdzę, ale to najprędzej w piątek. Dam znać na pewno.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#13

Post autor: kamil17932 »

chcialem dzis przeczyscic przeplywomierz i dmuchaałęm do niego powietrzem z kompresora i efekt taki ze wyskakuje blad teraz przeplywki.
Co tam moglo sie uszkodzic czy co
?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#14

Post autor: WKRENTEK77 »

kamil17932 pisze:chcialem dzis przeczyscic przeplywomierz i dmuchaałęm do niego powietrzem z kompresora i efekt taki ze wyskakuje blad teraz przeplywki.
Co tam moglo sie uszkodzic czy co
?
Toś go brutalnie potraktował i nie ma co się dziwic że mógł się uszkodzic zresztą samym powietrzem to sobie można podmuchać... Jak już czyścić to są środki do tego przeznaczone a najtaniej to chyba zaopatrzyć się w sklepie z elektroniką w sprej z alkocholem izopropylowym i popsiukać po samej płytce tej widocznej i to wszystko nie dotykac żadnym pedzlem! Ale teraz to watpie żeby mu coś pomogło.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#15

Post autor: kamil17932 »

Masakra 3 lata temu kupilem nowy za 5 stow i go szllak trafił. ale i tak cos z nim nie tak bylo bo na wolnch podawał 7.6 a to malo chyba , mam jeszcze stary przeplywomierz i robilem rozne testy i jak uzyskalem na wolnych okolo 12mg to na sondzie widac bylo ze dawka z ubogiej schodzi, wiec pewnie 171 plus chceck robilo zanizona wartosc na jaalowym
isolato

#16

Post autor: isolato »

patrzyłem dzisiaj ten parametr i zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wahało się od 0,5 do 0,15
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#17

Post autor: kamil17932 »

czyli masz w normie . Dobra dawka a u mnie jest uboga bo jest 1,55
A ile ci przeplywka pokazuje na wolnych?
isolato

#18

Post autor: isolato »

kamil17932 pisze:czyli masz w normie . Dobra dawka a u mnie jest uboga bo jest 1,55
A ile ci przeplywka pokazuje na wolnych?
Czysto teoretycznie w normie chyba, bo check mi wywala co 50-100 km :) a wymienione mam niemal wszystko. Została cewka, ewentualnie pompa paliwa (choć nie mierzyłem ile daje bar). Przepływomierz na wolnych ~860-880 daje mi ponad 9 jednostek. Przepływka jest w świeża, bo 1,5 roku ją mam (nówka Bosch).

A jak się ma ten parametr do pracy silnika pod obciążeniem? Też powinno trzymać w okolicach 0 czy nie? Pod obciążeniem pokazuje mi cały czas w granicach 0,4 - 1,0, a czasem i wyżej.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#19

Post autor: kamil17932 »

pod obciazeniem parametry sie zmieniaja ale ma byc blisko zera bo jak obciazenie jest to ma byc bogata dawka. 9 jednostek to tez chyba mało i przez to ci tez moze wywalac blad, ja pamietam ze chyba jak kupilem nowa przeplywke chyba mialem cos kolo 10.6 lub wiecej . teraz po czysczeniu chyba ja zepsulem. masakra
isolato

#20

Post autor: isolato »

No to u mnie przy przyspieszaniu ta adaptacja długoterminowa potrafi skoczyć na ponad 1,0 a przy normalnej, płynnej jeździe trasie trzyma w zakresie 0,4-0,7 mniej więcej, czyli co? uboga mieszanka?

Co do przepływomierza, to ile mierzy na jałowym tego powietrza zależy od obrotów jakie masz. Jeden ma 950 to mu przepływomierz zmierzy pewnie ponad 10j. Inny będzie miał 850 obrotów to przepływomierz pokaże jakieś 9j
U Ciebie pokaduje 7,6 to ile obroty wynoszą? 700? za niskie i wątpie zeby takie były. Sprawdź jeszcze w INPA jak Ci sie zachowuje napięcie przepływomierza (LMM voltage). Na jałowym powinno być w granicach 1,5 V o ile sie nie myle. Pod pełnym obciążeniem przy sprawnej przepływce napięcie skoczy na ponad 4 V
U mnie przy pełnym otwarciu przepustnicy, czyli podczas gwałtownego przyspieszania napięcie wyszło bodajże 4,3 V więc uznaję, że ten akurat element jest sprawny. Ale to takie moje, laickie przymyślenia 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”