Rdzawe bąble na błotnikach

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
Arturkrk
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 12, 2:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Arturkrk »

Witam.

Niestety na moich błotnikach w Bmw e46 pojawiły się rdzawe bąble: http://imageshack.us/g/163/obe5.jpg/

Co z tym teraz zrobić?
-Jest sens to naprawiać? Lewy błotnik jest bardzo zaatakowany a prawy dużo mniej
-Kupić zamienniki i je polakierować?
-czy kupić używane błotniki?
-zakup błotników w aso? Orientuje się ktoś ile by to kosztowało u nich?

Jak myślicie dlaczego to tak zardzewiało? Mam jeszcze audi 80 z 1992r i nie ma na nim w ogóle śladów jakiejkolwiek rdzy a w Bmw z 2003 roku tak zardzewiały te błotniki. Na początku jak z lewej strony zaczęły się pojawiać bąble to myślałem, że auto musiało mieć jakąś przygodę z tej strony wiec to zaakceptowałem ale po jakimś roku z prawej strony zaczęło się robić to samo. Byłem z tym problemem u lakiernika i on twierdzi, że to auto nie jest bite i to są oryginalne błotniki i na nich lakier bmw. Lakiernik proponuje kupić zamienniki i je polakierować.


Pozdrawiam
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Przede wszystkim błotniki nie powinny rdzewieć.Albo stało gdzieś w wodzie albo lakiernik robi Cię w "jajo" a co gorsza się nie zna!
Kup błotniki oryginalne używane i polakieruj! Chyba ,że bardzo kochasz swoje E46 to jedź do ASO! Zamiennik to opcja dla ubogich nie tylko finansowo!
Romanikxxl
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Polecam film o produkcji e46.... Tam doskonale jest pokazane jak cała karoseria ma robione kąpiele. z tego wynika że jak nie było naprawiane to nie ma prawa rdzewieć. Nie mówię że auto było rozbite w kawałki, ale mógł być dzwon w którym oba błotniki ucierpiały i teraz wychodzi ich naprawa przez "blacharza".... :foch:
Co do zamienników to sobie odpuść, taniej i lepiej jest zakupić używany, a z fabryki, na pewno będzie idealnie pasował i nie będzie rdzewiał, oczywiście jeśli nie uszkodzą go przy montowaniu.... :lol:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Krzysiek669 »

Niestety, ale blotniki w e46 w wersji poliftowej mają to do siebie że lubią rdzewiec, jest to problem wielu, polecam poszukać uzywki, aby nie miała rdzy na zewnątrz i od wewnątrz...graniczy to z cudem :D
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

A no chyba ze tak, wychodzi ze polifty byly robione na sztuke ;)

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
salas89
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 12, 13:12
BMW: e46 Touring 320D
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#6

Post autor: salas89 »

lakierowac tak czy inaczej musisz , nawet jak kupisz pod kolor to odcien bedzie sie lekko róznił i bedzie trzeba cieniowac . Teraz kwestia co sie bardziej opłaca ??
kupic inne uzywki czy reanimowac te . Z uzywkami to róznie bywa chyba ze natrafisz na ideały , zamienników nawet nie ma sensu brac bo to tylko strata nerwów później.
Jezeli dziury nie sa na wylot to reanimował bym te , miniszlifierka w dłonie i w godzinke oczyscisz je z rdzy , pózniej troszke szpachli by to wyrównac , dobry podkład i lakier .Pamietaj nikt nie naprawi Ci tego lepiej niz ty sam , takie czasy ze u fachowców jakość schodzi na dalszy tor bo liczy sie tylko zarobek.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Gdybyś zdecydował się na lakierowanie to mogę Ci ogarnąć ten temat...
franc
Bywalec forum
Posty: 172
Rejestracja: 26 lut 13, 16:27
BMW: 330i Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#8

Post autor: franc »

Nie tylko polifty. Mam 2 bable na prawym przednim blotniku, a na nim 110-120 mikronow... Lakier jest oem
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#9

Post autor: Krzysiek669 »

franc pisze:Nie tylko polifty. Mam 2 bable na prawym przednim blotniku, a na nim 110-120 mikronow... Lakier jest oem
BMW należy się za to duży minus...w wielu e46 ten problem występuje :(
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#10

Post autor: Alvarees »

Krzysiek669 pisze:
franc pisze:Nie tylko polifty. Mam 2 bable na prawym przednim blotniku, a na nim 110-120 mikronow... Lakier jest oem
BMW należy się za to duży minus...w wielu e46 ten problem występuje :(
Niestety i u mnie jest taki problem.
Z tego co oglądałem przed zakupem to fakt - jest to spory problem 46 moim zdaniem
BRAK PODPISU
Napisz odpowiedź

Wróć do „Nadwozie”