Rdza i dziura w miejscu na podłożenie lewarka

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
werrrz
Posty: 8
Rejestracja: 16 gru 20, 8:34
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#1

Post autor: werrrz »

Cześć,

poszukuję nadziei dla mojego kompota. Otóż byłam ostatnio na przeglądzie, i diagnosta postawił krzyżyk na moim aucie. Od strony kierowcy, z tyłu, w miejscu gdzie podkłada się lewarek, ruda szmata porobiła dziury, że można palec włożyć. Z drugiej strony jest wszystko ok.

Pytanie brzmi: czy zostało mi faktycznie tylko złomowanie auta, czy można to jakoś uratować? Jest to bardzo blisko mocowania wahacza, więc trochę obawy mam, z drugiej strony nie chciałabym się jej pozbywać...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście, że można to naprawić, dobry blacharz i po temacie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
werrrz
Posty: 8
Rejestracja: 16 gru 20, 8:34
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#3

Post autor: werrrz »

Gościu na SKP mnie naprawdę tak nastraszył, że aż prawie się żegnałam z autem :/

A mniej-więcej jakich kosztów mogę się spodziewać? Żałuję, że nie zrobiłam zdjęć, ale oprócz tego drażliwego miejsca wszystko wyglądało bardzo dobrze..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Ciężko wycenić coś czego nie widać, podjedź do dwóch polecanych blacharzy w okolicy i poznasz koszty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#5

Post autor: PiotrWłocławek »

Diagnosta chyba pozazdrościł Ci auta. Spokojnie to ogarnie blacharz. Zmień diagnostę :)
Awatar użytkownika
werrrz
Posty: 8
Rejestracja: 16 gru 20, 8:34
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#6

Post autor: werrrz »

Dzięki za rady, tak zrobię ;)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Nikt bez zdjęcia ale i jakiejkolwiek weryfikacji nie powinien napisać czy coś jest naprawialne czy faktycznie auto można/powinno się już na żyletki przeznaczyć.

Z punktu widzenia technicznych możliwości odbudować można wszystko. Nie oszukujmy się jednak - znakomita większość posiadaczy e46 nie jest w stanie zapłacić kwot jakie są konieczne w przypadku odbudowy elementów jakie juz nie istnieją. Zatem wszystko jest kwestią skali. Jeśli faktycznie są to wyąłcznie uszkodzenia progu i wystarczy go wymienić to nie bedzie to ani specjalnie drogie ani też trudne. Jeśli jednak zaczynamy wchodzić w elementy konstrukcyjne (mocowania zawieszenia, zastrzały, podciągi - czy jak to się tam nazywa) to sprawa się komplikuje. I nawet nie tyle technicznie co po prostu kosztowo. Mowa o naprawie mającej jakikolwiek sens a nie tylko zamaskowanie tego przed diagnostą i klientem.

Istnieje więc szansa, że diagnosta widząc auto i oceniając uszkodzenia po prostu przez pryzmat ewentualnej opłacalności stwierdził to co stwierdził.

Uprzedzając - szanujący się blacharz nie wyceni niczego zupełnie w ciemno. Może podać jedynie koszt wstępny/szacunkowy po oględzinach zewnętrzych, jednak (szczególnie w przypadku tak korodujacych aut jak e46) właściwa wycena zawsze następuje po rozpoczęciu prac "i odkryciu wykopalisk".
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”