[?] Pytanko o koszt wymiany poduszek silnika
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Na N masz najniższe możliwe smarowanie bo masz wszystkie zawory otwarte w skrzyni, jednocześnie nie ma dobrego chłodzenia co kończy się rozwaleniem skrzyni. Poza tym zostawienie samochodu na N to ryzykowna sprawa. Jedyne rozwiązanie to zatkać dolot albo ciąć wąż.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Widzę temat zmienił troszkę bieg
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Skoro i tak temat poszedł w krzaki to napisze coś więcej.
Skrzynie w 2,0D to skrzynia z opla, która miała nie być dostępna w europie. Pojawiła się bo było takie zapotrzebowanie. Pierwotnie była dobierana na rynek amerykański. Te skrzynie nie lubią jazdy dłuższej z prędkościami powyżej 150 km/h. Dochodzi wtedy do przegrzania oleju i zapychania sterowania, często po takiej jeździe mimo wystudzenia skrzyni dnia następnego pojawia się błąd skrzyni.
Konwerter w 2,0 i 3,0 jest ten sam, dlatego w 2,0 awarie tego elementu są sporadyczne. Problem tarki jest za to świetnie znany serwisom BMW ale jego rozwiązanie wiąże się z nakładem pracy i ryzykiem, dlatego często kończy się to remontem skrzyni który na jakiś czas rozwiązuje problem. W Niemczech problem tarki serwisy rozwiązują za pomocą zmiany oprogramowania, bez ingerencji fizycznej w skrzynię.
Pierwszym objawem padającego konwertera zazwyczaj jest opóźnienie w załączeniu biegów między D a R. Na tej podstawie część mechaników kwalifikuje konwerter jako winny, a problemem jest wadliwe oprogramowanie.
Skrzynie w 2,0D to skrzynia z opla, która miała nie być dostępna w europie. Pojawiła się bo było takie zapotrzebowanie. Pierwotnie była dobierana na rynek amerykański. Te skrzynie nie lubią jazdy dłuższej z prędkościami powyżej 150 km/h. Dochodzi wtedy do przegrzania oleju i zapychania sterowania, często po takiej jeździe mimo wystudzenia skrzyni dnia następnego pojawia się błąd skrzyni.
Konwerter w 2,0 i 3,0 jest ten sam, dlatego w 2,0 awarie tego elementu są sporadyczne. Problem tarki jest za to świetnie znany serwisom BMW ale jego rozwiązanie wiąże się z nakładem pracy i ryzykiem, dlatego często kończy się to remontem skrzyni który na jakiś czas rozwiązuje problem. W Niemczech problem tarki serwisy rozwiązują za pomocą zmiany oprogramowania, bez ingerencji fizycznej w skrzynię.
Pierwszym objawem padającego konwertera zazwyczaj jest opóźnienie w załączeniu biegów między D a R. Na tej podstawie część mechaników kwalifikuje konwerter jako winny, a problemem jest wadliwe oprogramowanie.
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Czy już zmieniał ktoś te poduszki silnika bez kanału na najazdach? Sam myślę w ten sposób to zrobić, lecz nie wiem czy jest taka szansa A troszkę czuć już u mnie drgania
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
-
- Bywalec forum
- Posty: 158
- Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
Ja wymieniałem niedawno bez kanału poduszki silnika i skrzyni w M47, pod koła z przodu miałem podłożone klocki około 15 cm wysokie i było całkiem dobrze pomimo m-pakietowego zawiasu. Przygotuj sobie kilka przedłużek i taki łącznik do nasadek który się łamie w dwie strony do odkręcenia lewej poduszki od góry. Prawą polecam odkręcać od dołu, od góry przeszkadza gruszka turbiny.
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
A powiedz mi jeszcze jak kwestia uniesienia silnika do góry? Podnosiłeś za miskę? Mam żabę i taki podnośnik słupkowy.Andrzej_bdg pisze:Ja wymieniałem niedawno bez kanału poduszki silnika i skrzyni w M47, pod koła z przodu miałem podłożone klocki około 15 cm wysokie i było całkiem dobrze pomimo m-pakietowego zawiasu. Przygotuj sobie kilka przedłużek i taki łącznik do nasadek który się łamie w dwie strony do odkręcenia lewej poduszki od góry. Prawą polecam odkręcać od dołu, od góry przeszkadza gruszka turbiny.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
-
- Bywalec forum
- Posty: 158
- Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
Też miałem do dyspozycji żabę oraz słupkowy i wziąłem słupkowy bo mniej miejsca zajmuje. Do wymiany lewej poduszki podniosłem za miskę z położona deska żeby się ciężar rozłożył, a przy wymianie prawej podłożyłem pod łapę silnika. Odkręcić sobie nakrętki zanim zaczniesz unosić silnik i nie zdziw się jak zacznie Ci się całe auto podnosić, później juz pójdzie sam silnik. Ja do pomocy zaangażowałem ojca, patrzył od góry ile mogę jeszcze umiesc silnik (miałem zdemontowane korytko filtra kabinowego i obudowę filtra powietrza). Co do korytka to nie wiem czy by nie przeszkadzało w unoszeniu silnika, natomiast gdybym robił to jeszcze raz to obudowy filtra bym nie zdejmowal bo do tej śruby i tak ciężko jest dostać się od góry z kluczem. Do ruszenia górnej nakrętki prawej poduszki wykorzystałem klucz fajkowy 12 kątny, jest tam bardzo ciasno.
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Właśnie wiem jak to wygląda tam bo się dokładnie przyglądałem jak demontowałem płytę spod silnika do mycia. I z prawej strony faktycznie trochę ciasno. Demontowałeś jak domniemam to wzmocnienie na dole i tą osłonę termiczną tam? Coś jeszcze czy tylko to?
Jakie poduchy zamontowałeś?
Jakie poduchy zamontowałeś?
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
-
- Bywalec forum
- Posty: 158
- Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
Zdejmowalem tylko plastikowa osłonę silnika, skrzyni i jeszcze jedna mała plastikowa przy lewej poduszce przy wahaczu. Tego trójkąta nie zdejmowalem. Komplet poduszek kupiłem Lemfordera od Maćka z czescidobmw. Różnica po zmianie kolosalna, nie to auto. Na allegro był chyba komplet poduszek Lemfordera ok. 50zł taniej, tylko trochę się bałem czy nie przyjdzie jakieś badziewie w pudełkach Lemforder. Swoją drogą poduszki i tak produkuje Corteco.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 11262 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 4398 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 1 Odpowiedzi
- 1926 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1430 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 2 Odpowiedzi
- 2877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 1 Odpowiedzi
- 1538 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 2909 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 10 Odpowiedzi
- 3845 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 4 Odpowiedzi
- 3854 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Efiks
-
- 10 Odpowiedzi
- 17620 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11