[?] Pytanko o koszt wymiany poduszek silnika

Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#31

Post autor: Mariusz_E46 »

Na N masz najniższe możliwe smarowanie bo masz wszystkie zawory otwarte w skrzyni, jednocześnie nie ma dobrego chłodzenia co kończy się rozwaleniem skrzyni. Poza tym zostawienie samochodu na N to ryzykowna sprawa. Jedyne rozwiązanie to zatkać dolot albo ciąć wąż.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#32

Post autor: GUMMISS »

Widzę temat zmienił troszkę bieg ;)

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#33

Post autor: Mariusz_E46 »

Skoro i tak temat poszedł w krzaki to napisze coś więcej.

Skrzynie w 2,0D to skrzynia z opla, która miała nie być dostępna w europie. Pojawiła się bo było takie zapotrzebowanie. Pierwotnie była dobierana na rynek amerykański. Te skrzynie nie lubią jazdy dłuższej z prędkościami powyżej 150 km/h. Dochodzi wtedy do przegrzania oleju i zapychania sterowania, często po takiej jeździe mimo wystudzenia skrzyni dnia następnego pojawia się błąd skrzyni.
Konwerter w 2,0 i 3,0 jest ten sam, dlatego w 2,0 awarie tego elementu są sporadyczne. Problem tarki jest za to świetnie znany serwisom BMW ale jego rozwiązanie wiąże się z nakładem pracy i ryzykiem, dlatego często kończy się to remontem skrzyni który na jakiś czas rozwiązuje problem. W Niemczech problem tarki serwisy rozwiązują za pomocą zmiany oprogramowania, bez ingerencji fizycznej w skrzynię.
Pierwszym objawem padającego konwertera zazwyczaj jest opóźnienie w załączeniu biegów między D a R. Na tej podstawie część mechaników kwalifikuje konwerter jako winny, a problemem jest wadliwe oprogramowanie.
Awatar użytkownika
Majster320d
Bywalec forum
Posty: 836
Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
BMW: E60 525d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#34

Post autor: Majster320d »

Czy już zmieniał ktoś te poduszki silnika bez kanału na najazdach? Sam myślę w ten sposób to zrobić, lecz nie wiem czy jest taka szansa :) A troszkę czuć już u mnie drgania :(
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#35

Post autor: rafał18 »

My ostatnio wymienialiśmy lewą w e32 v8 bez kanału i sie dalo. U siebie jak zbiore moc to tez będę robił bez kanału
Andrzej_bdg
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#36

Post autor: Andrzej_bdg »

Ja wymieniałem niedawno bez kanału poduszki silnika i skrzyni w M47, pod koła z przodu miałem podłożone klocki około 15 cm wysokie i było całkiem dobrze pomimo m-pakietowego zawiasu. Przygotuj sobie kilka przedłużek i taki łącznik do nasadek który się łamie w dwie strony do odkręcenia lewej poduszki od góry. Prawą polecam odkręcać od dołu, od góry przeszkadza gruszka turbiny.
Awatar użytkownika
Majster320d
Bywalec forum
Posty: 836
Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
BMW: E60 525d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#37

Post autor: Majster320d »

Andrzej_bdg pisze:Ja wymieniałem niedawno bez kanału poduszki silnika i skrzyni w M47, pod koła z przodu miałem podłożone klocki około 15 cm wysokie i było całkiem dobrze pomimo m-pakietowego zawiasu. Przygotuj sobie kilka przedłużek i taki łącznik do nasadek który się łamie w dwie strony do odkręcenia lewej poduszki od góry. Prawą polecam odkręcać od dołu, od góry przeszkadza gruszka turbiny.
A powiedz mi jeszcze jak kwestia uniesienia silnika do góry? Podnosiłeś za miskę? Mam żabę i taki podnośnik słupkowy.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Obrazek
Andrzej_bdg
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#38

Post autor: Andrzej_bdg »

Też miałem do dyspozycji żabę oraz słupkowy i wziąłem słupkowy bo mniej miejsca zajmuje. Do wymiany lewej poduszki podniosłem za miskę z położona deska żeby się ciężar rozłożył, a przy wymianie prawej podłożyłem pod łapę silnika. Odkręcić sobie nakrętki zanim zaczniesz unosić silnik i nie zdziw się jak zacznie Ci się całe auto podnosić, później juz pójdzie sam silnik. Ja do pomocy zaangażowałem ojca, patrzył od góry ile mogę jeszcze umiesc silnik (miałem zdemontowane korytko filtra kabinowego i obudowę filtra powietrza). Co do korytka to nie wiem czy by nie przeszkadzało w unoszeniu silnika, natomiast gdybym robił to jeszcze raz to obudowy filtra bym nie zdejmowal bo do tej śruby i tak ciężko jest dostać się od góry z kluczem. Do ruszenia górnej nakrętki prawej poduszki wykorzystałem klucz fajkowy 12 kątny, jest tam bardzo ciasno.
Awatar użytkownika
Majster320d
Bywalec forum
Posty: 836
Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
BMW: E60 525d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#39

Post autor: Majster320d »

Właśnie wiem jak to wygląda tam bo się dokładnie przyglądałem jak demontowałem płytę spod silnika do mycia. I z prawej strony faktycznie trochę ciasno. Demontowałeś jak domniemam to wzmocnienie na dole i tą osłonę termiczną tam? Coś jeszcze czy tylko to?
Jakie poduchy zamontowałeś?
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Obrazek
Andrzej_bdg
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#40

Post autor: Andrzej_bdg »

Zdejmowalem tylko plastikowa osłonę silnika, skrzyni i jeszcze jedna mała plastikowa przy lewej poduszce przy wahaczu. Tego trójkąta nie zdejmowalem. Komplet poduszek kupiłem Lemfordera od Maćka z czescidobmw. Różnica po zmianie kolosalna, nie to auto. Na allegro był chyba komplet poduszek Lemfordera ok. 50zł taniej, tylko trochę się bałem czy nie przyjdzie jakieś badziewie w pudełkach Lemforder. Swoją drogą poduszki i tak produkuje Corteco.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”