Pytanie o wymianę panewek w silniku M43 118KM bez szlifu

K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#1

Post autor: K0J0T »

Witam wszystkich serdecznie!

2 tygodnie temu w moim świeżo nabytym E46 odezwały się panewki (szybka jazda na autostradzie). Niestety nie znając powagi tematu i konsekwencji dotoczyłem się do mechanika z przekręconą panewką na 4 korbowodzie. Naprawa niemożliwa z racji przegrzanego wału a szlif z opinii kilku mechaników jest bezsensowny ponieważ jest tylko częściowo wzmocniony i po całej "operacji" po jakimś czasie panewki znowu mogą się odezwać. Pomijam fakt szlifowania, panewek z nadmiarem etc. bo już zadecydowałem, że nie będę robił silnika, który jest aktualnie i jeździł przedtem na 10W40 bo to porażka.

Pytanie do Was jakie kieruje to: Czy po wymianie silnika- którego aktualnie szukam ( M43B19TU), mogę wymienić panewki bez szlifowania wału i czy jest to w ogóle możliwe? Z tego co czytam na przeróżnych forach czopy wału są już w tak starych silnikach wyrobione i panewki nie będą dobrze dopasowane- liczę na szczere wypowiedzi bo zabieg nie jest drogi na wyciągniętym silniku.

Link do filmu -(zrobione jeszcze na trasie) https://www.youtube.com/watch?v=dHZuyENh410
Aktualnie dźwięk jest jeszcze gorszy :)

Pozdrawiam
Radek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

konrados94 pisze: 5 paź 16, 17:02 panewki w m43 są wykonane ze słabego materiału który przy dodatku kiepskiego oleju zwyczajnie się wyciera i powstaje luz, jeśli to dopiero się zaczyna to proponuje zrzucić miske( wystarczy podwindować silnik z poduszek, zawieszenie zostaje na miejscu nie tykane) i obejrzeć i pomierzyć czopy korbowe bo może być tak że są gładkie i trzymają wymiar, wtedy wystarczyłaby wymiana samych panewek na nowe nominalne, no chyba że wał okaże sie porysowany mocno i odbiega od wymiaru to będzie trzeba wyjąć i przeszlifować albo poszukać drugi. Niewiem jak tam mechanicy sobie cenią robote ale części nie są wcale drogie.
znajomy 3 miesiące temu wymieniał panewki w swoim m43, obyło się bez szlifu wału - panewki poszły nominalne...
K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#3

Post autor: K0J0T »

D3jw pisze: 30 wrz 18, 0:04
konrados94 pisze: 5 paź 16, 17:02 panewki w m43 są wykonane ze słabego materiału który przy dodatku kiepskiego oleju zwyczajnie się wyciera i powstaje luz, jeśli to dopiero się zaczyna to proponuje zrzucić miske( wystarczy podwindować silnik z poduszek, zawieszenie zostaje na miejscu nie tykane) i obejrzeć i pomierzyć czopy korbowe bo może być tak że są gładkie i trzymają wymiar, wtedy wystarczyłaby wymiana samych panewek na nowe nominalne, no chyba że wał okaże sie porysowany mocno i odbiega od wymiaru to będzie trzeba wyjąć i przeszlifować albo poszukać drugi. Niewiem jak tam mechanicy sobie cenią robote ale części nie są wcale drogie.
znajomy 3 miesiące temu wymieniał panewki w swoim m43, obyło się bez szlifu wału - panewki poszły nominalne...
Czy słyszał Panewki nawet na wolnych obrotach?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

A może lepiej by było zamiast kupowania nowego silnika bo widzę że dałeś ogłoszenie dołożyć parę groszy więcej i wrzucić R6 ?.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#5

Post autor: Grzechu16 »

K0J0T pisze: 29 wrz 18, 13:56 Pytanie do Was jakie kieruje to: Czy po wymianie silnika- którego aktualnie szukam ( M43B19TU), mogę wymienić panewki bez szlifowania wału i czy jest to w ogóle możliwe? Z tego co czytam na przeróżnych forach czopy wału są już w tak starych silnikach wyrobione i panewki nie będą dobrze dopasowane- liczę na szczere wypowiedzi bo zabieg nie jest drogi na wyciągniętym silniku.
Oczywiście, że można wymienić same panewki bez szlifowania wału. U mnie ponad rok temu obróciła się panewka, zaczęło stukać około 3tyś obrotów, wał okazał się nie uszkodzony i zostały wymienione same panewki. Jakiś czas później zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 i samochód jeździ bezproblemowo.
K0J0T
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 29 wrz 18, 13:28
BMW: e46 M43 318i 118 KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#6

Post autor: K0J0T »

Silnik wymieniony cała operacja ze wszystkimi uszczelkami, płynami,sprzęgłem 4100. Słupek kupiony z przesyłką za 1400zł.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#7

Post autor: D3jw »

Czyli praktycznie tyle samo ile wyszedłby swap na M54B22/b25 + odzyskałbyś sporo ze sprzedaży swojego osprzętu z M43.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post autor: Lashie »

D3jw pisze: 16 paź 18, 12:28 Czyli praktycznie tyle samo ile wyszedłby swap na M54B22/b25 + odzyskałbyś sporo ze sprzedaży swojego osprzętu z M43.
Ale nie każdy musi mieć duży silnik pod maska
patryczak1993
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 18, 2:35
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wągrowiec

#9

Post autor: patryczak1993 »

Osobiscie wymienialem panewki zaraz po zakupie mojej beci. Panewke bylo slychac chociaz zostala na swoim miejscu. Koszt u mechanika 600zl . Wystarczyla wymiana . W przypadku obrucenia sie doradzal ekonomiczniejsze rozwiazanie czyli wymiane silnika .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”