Puknięcie w momencie wciskania biegu...?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#21

Post autor: Frost »

Mam dokładnie to samo. Poczekam i zobaczę co jest przyczyną u Ciebie.
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#22

Post autor: pawlo2404 »

mam podobnie ,wymieniłem łącznik oraz podporę bez zmian dalej puka ,myślę ze to jednak dy fer :(
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#23

Post autor: piotrpom »

Dyfer ma swój naturalny luz - musi go mieć bo inaczej tryby by się zakleszczyły - kwestia jest tego typu czy te luzu nie są za duże. Pisałem wcześniej o sprzęgle i dwumasie. Tutaj szukajcie przyczyny. Jak wciskasz sprzęgło i wrzucasz bieg, to przed ponownym puszczeniem sprzęgła jest to puknięcie???. Jeśli tak to sprzęgło niedostatecznie rozsprzęgla ( minimalnie) bo np. tarcza nie równo bierze. Jak ruszasz powoli na rozgrzanym sprzęgle ( np w korku) to nie telepie sprzęgłem???? Nie słychać koła dwumasowego????
marcin3293
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 3 sty 13, 17:36
BMW: 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnow
VIN: fx01858

#24

Post autor: marcin3293 »

No ja własnie wiem ze tarcza musi byc kiepska , bo wysoko bierze , a no dokładnie jest pukniecie w zmianie biegu , i na postoju jak puszczuje sprzegło to mi grrzeochocze jakby łozysko oporowe, jak gasze auto z wcisnietym sprzegłem cisza , a jak normalnie zgasze to cos zatelepie od spodu , ale ciul te pui co na filmiku , to dalej nie doszli co jest mówia dyfer bo sie tłucze tam w srodku , ale czemu pyka przy normalnie jeździ , mówi ze jak sie satelity ustawiaja i maja wiekszy luz to pukają..
Azarah
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 8 mar 13, 11:02
BMW: E46 1,9 benz.
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Strzelce Krajeńskie

#25

Post autor: Azarah »

Mam podobnie, tylko u mnie sprzęgło jest nowe i dalej to samo...
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#26

Post autor: pawlo2404 »

Możliwa metoda to kanał podnośnik i nasłuchiwać co to puka :) oczywiscie druga osoba w aucie miałem się zabrać za słynną 9 ale dostęp do niej jest po prostu świetny :D na razie sobie daruje bo tuleja wygląda na całkiem sprawna .Tak jak pisałem, wiele słyszałem na temat luzu w dyfrze ,i tak samo , ze używane można kupić już od 150 zł.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#27

Post autor: kuchar »

piotrpom pisze:Dyfer ma swój naturalny luz - musi go mieć bo inaczej tryby by się zakleszczyły - kwestia jest tego typu czy te luzu nie są za duże. Pisałem wcześniej o sprzęgle i dwumasie. Tutaj szukajcie przyczyny.
Jak wciskasz sprzęgło i wrzucasz bieg, to przed ponownym puszczeniem sprzęgła jest to puknięcie???. Jeśli tak to sprzęgło niedostatecznie rozsprzęgla ( minimalnie) bo np. tarcza nie równo bierze. Jak ruszasz powoli na rozgrzanym sprzęgle ( np w korku) to nie telepie sprzęgłem???? Nie słychać koła dwumasowego????
Jak wciskam sprzęgło i wrzucam 1 bieg to puknięcie występuje ale bardzo rzadko. Przed ponownym puszczeniem sprzęgłe nie ma nawet małych puknięc, jest tak jak powinno być.

Przy ruszaniu nic nie telepie nawet jak sprzęgło jest rozgrzane (chociaż ja nie upalam tak auta zeby rozgrzać je nie wiadomo jak).

Koła dwumasowego nie słychać ani nie czuć drgań itp. Ogólnie jest to na tyle małe, że ciężkie do wyłapania (jak wsadziłem do auta ojca i jechał a troszke sie zna :) to nie mógl złapać o co chodzi musiałem mu tłumaczyć jak trzeba ruszyć itp.).

Jak pisałem czuję czasami taki jakby lekki luz wału przy zmianach z 1 na 2 bieg oraz z 2 na 3 bieg w szczególnośći jak ruszy się niefortunnie - jest to nie zawsze ale jednak no i nie jest to jakies bardzo dokuczające ale np. w 318Ti u mojego taty coś takiego nie występuje.

Problem na pewno nie lezy w sprzęgle czy dwumasie bo są naprawde w porządku poza tym jest to ciężkie do wyczucia. Podpora oraz łącznik elastyczny także ok. Problem wiec może być gdzies od strony dyfra moze tuleje. W przyszłosci to ogarne. Podobno może to być tuleja dyfra nr. 9.

Pozdrawiam
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#28

Post autor: Młody90 »

to jest normalne w beemkach. u mnie pukniecia rowniez wystepuja i stawiam na tuleje nr 9 ale nie przejmuje sie tym bo z czasem problem znowu wystapi ;)
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#29

Post autor: piotrpom »

Szkoda kasy na tuleję numer 9 - zobaczcie jak jest mocowana, owalny otwór większą średnicą skierowany pionowo - musi amortyzować ruchy zawieszenia - u mnie kiedyś była urwana i wymieniłem - nic to nie pomaga. Szukać w innym miejscu trzeba
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#30

Post autor: Frost »

Podejrzewam, że to dyfor ma luzy takie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”