Puknięcie w momencie wciskania biegu...?
-
- Bywalec forum
- Posty: 111
- Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
- BMW: BMW e46 320d M47++
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Dyfer ma swój naturalny luz - musi go mieć bo inaczej tryby by się zakleszczyły - kwestia jest tego typu czy te luzu nie są za duże. Pisałem wcześniej o sprzęgle i dwumasie. Tutaj szukajcie przyczyny. Jak wciskasz sprzęgło i wrzucasz bieg, to przed ponownym puszczeniem sprzęgła jest to puknięcie???. Jeśli tak to sprzęgło niedostatecznie rozsprzęgla ( minimalnie) bo np. tarcza nie równo bierze. Jak ruszasz powoli na rozgrzanym sprzęgle ( np w korku) to nie telepie sprzęgłem???? Nie słychać koła dwumasowego????
-
- Bywalec forum
- Posty: 98
- Rejestracja: 3 sty 13, 17:36
- BMW: 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Tarnow
- VIN: fx01858
No ja własnie wiem ze tarcza musi byc kiepska , bo wysoko bierze , a no dokładnie jest pukniecie w zmianie biegu , i na postoju jak puszczuje sprzegło to mi grrzeochocze jakby łozysko oporowe, jak gasze auto z wcisnietym sprzegłem cisza , a jak normalnie zgasze to cos zatelepie od spodu , ale ciul te pui co na filmiku , to dalej nie doszli co jest mówia dyfer bo sie tłucze tam w srodku , ale czemu pyka przy normalnie jeździ , mówi ze jak sie satelity ustawiaja i maja wiekszy luz to pukają..
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Możliwa metoda to kanał podnośnik i nasłuchiwać co to puka oczywiscie druga osoba w aucie miałem się zabrać za słynną 9 ale dostęp do niej jest po prostu świetny na razie sobie daruje bo tuleja wygląda na całkiem sprawna .Tak jak pisałem, wiele słyszałem na temat luzu w dyfrze ,i tak samo , ze używane można kupić już od 150 zł.
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
piotrpom pisze:Dyfer ma swój naturalny luz - musi go mieć bo inaczej tryby by się zakleszczyły - kwestia jest tego typu czy te luzu nie są za duże. Pisałem wcześniej o sprzęgle i dwumasie. Tutaj szukajcie przyczyny.
Jak wciskam sprzęgło i wrzucam 1 bieg to puknięcie występuje ale bardzo rzadko. Przed ponownym puszczeniem sprzęgłe nie ma nawet małych puknięc, jest tak jak powinno być.Jak wciskasz sprzęgło i wrzucasz bieg, to przed ponownym puszczeniem sprzęgła jest to puknięcie???. Jeśli tak to sprzęgło niedostatecznie rozsprzęgla ( minimalnie) bo np. tarcza nie równo bierze. Jak ruszasz powoli na rozgrzanym sprzęgle ( np w korku) to nie telepie sprzęgłem???? Nie słychać koła dwumasowego????
Przy ruszaniu nic nie telepie nawet jak sprzęgło jest rozgrzane (chociaż ja nie upalam tak auta zeby rozgrzać je nie wiadomo jak).
Koła dwumasowego nie słychać ani nie czuć drgań itp. Ogólnie jest to na tyle małe, że ciężkie do wyłapania (jak wsadziłem do auta ojca i jechał a troszke sie zna to nie mógl złapać o co chodzi musiałem mu tłumaczyć jak trzeba ruszyć itp.).
Jak pisałem czuję czasami taki jakby lekki luz wału przy zmianach z 1 na 2 bieg oraz z 2 na 3 bieg w szczególnośći jak ruszy się niefortunnie - jest to nie zawsze ale jednak no i nie jest to jakies bardzo dokuczające ale np. w 318Ti u mojego taty coś takiego nie występuje.
Problem na pewno nie lezy w sprzęgle czy dwumasie bo są naprawde w porządku poza tym jest to ciężkie do wyczucia. Podpora oraz łącznik elastyczny także ok. Problem wiec może być gdzies od strony dyfra moze tuleje. W przyszłosci to ogarne. Podobno może to być tuleja dyfra nr. 9.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 2274
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
to jest normalne w beemkach. u mnie pukniecia rowniez wystepuja i stawiam na tuleje nr 9 ale nie przejmuje sie tym bo z czasem problem znowu wystapi
-
- Bywalec forum
- Posty: 111
- Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
- BMW: BMW e46 320d M47++
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Szkoda kasy na tuleję numer 9 - zobaczcie jak jest mocowana, owalny otwór większą średnicą skierowany pionowo - musi amortyzować ruchy zawieszenia - u mnie kiedyś była urwana i wymieniłem - nic to nie pomaga. Szukać w innym miejscu trzeba
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1123 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nissky
-
- 2 Odpowiedzi
- 978 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ISzyman
-
- 23 Odpowiedzi
- 3223 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BartekCzarodziej
-
- 7 Odpowiedzi
- 2319 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paul_com
-
- 2 Odpowiedzi
- 1060 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 913 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xxxlx
-
- 4 Odpowiedzi
- 1193 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 5 Odpowiedzi
- 1463 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46series
-
- 1 Odpowiedzi
- 561 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112