Przewody głośnikowe - który - który
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Witam,
Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat
Problem:
Auto zakupione z przeróbkami, więc teraz trzeba się bawić .
Aktualnie podpięte przewody:
fioletowy RR+ ----------- niebieski/biały i niebieski/biały
fioletowy/czarny RR- --- niebieski/brązowy i biały
szary RF+ --------------- żółty i żółty/czarny
szary/czarny RF- ------- brązowy i żółty/brązowy
biały LF+ -------------- niebieski i żółty
biały/czarny LF- ------- brązowy i niebieski/żółty
zielony LR+ ------------ zielony i niebieski/czerwony
zielony/czarny LR- ----- niebieski/zielony i niebieski/brązowy
POD ZJĘCIAMI JEST DALEJ POST W poprzednim radiu nie było praktycznie żadnych opcji, a na nowym ogarnąłem po filtrach na przód i na tył że jest to źle podpięte.
Szukałem schematów, ale kolory mi się nie zgadzają z tymi co mam w aucie (mówię o ori przewodach, a te moje po przeróbkach poprzednika/ów sprawdziłem i się zgadzają tak jak wyżej napisałem, od samego radia aż po to łączenie).
Przykładowy schemat jaki udało mi się znaleźć:
https://portal-diagnostov.com/pl/2020/04/15/radio-bmw-330ci-2003-system-wiring-diagrams/
Nie wiem czy ja źle odczytuje czy coś.
Proszę o pomoc w ogarnięciu które przewody odpowiadają, którym głośnikom?
P.S. Wiem że to jest wydrutowane ale jedyne co ma teraz sens zrobić to poprawić to z lutowaniem i koszulkami termo :/
Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat
Problem:
Auto zakupione z przeróbkami, więc teraz trzeba się bawić .
Aktualnie podpięte przewody:
fioletowy RR+ ----------- niebieski/biały i niebieski/biały
fioletowy/czarny RR- --- niebieski/brązowy i biały
szary RF+ --------------- żółty i żółty/czarny
szary/czarny RF- ------- brązowy i żółty/brązowy
biały LF+ -------------- niebieski i żółty
biały/czarny LF- ------- brązowy i niebieski/żółty
zielony LR+ ------------ zielony i niebieski/czerwony
zielony/czarny LR- ----- niebieski/zielony i niebieski/brązowy
POD ZJĘCIAMI JEST DALEJ POST W poprzednim radiu nie było praktycznie żadnych opcji, a na nowym ogarnąłem po filtrach na przód i na tył że jest to źle podpięte.
Szukałem schematów, ale kolory mi się nie zgadzają z tymi co mam w aucie (mówię o ori przewodach, a te moje po przeróbkach poprzednika/ów sprawdziłem i się zgadzają tak jak wyżej napisałem, od samego radia aż po to łączenie).
Przykładowy schemat jaki udało mi się znaleźć:
https://portal-diagnostov.com/pl/2020/04/15/radio-bmw-330ci-2003-system-wiring-diagrams/
Nie wiem czy ja źle odczytuje czy coś.
Proszę o pomoc w ogarnięciu które przewody odpowiadają, którym głośnikom?
P.S. Wiem że to jest wydrutowane ale jedyne co ma teraz sens zrobić to poprawić to z lutowaniem i koszulkami termo :/
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jeśli dobrze widzę to masz tam hifi albo harmana i trochę wiecej przewodów do głośników niż seria...
Ile masz głośników w drzwiach przednich?
Ile masz głośników w boczku z tyłu a ile w półce?
Masz pozostałości instalacji w lewym boczku bagażnika?
Ile masz głośników w drzwiach przednich?
Ile masz głośników w boczku z tyłu a ile w półce?
Masz pozostałości instalacji w lewym boczku bagażnika?
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Tak HiFi. Mój błąd że tego nie napisałem od razu.
Tyle głośników widzę .
Wychodzi (wszystkie razem z obu stron):
4x w przednich drzwiach
2x w boczku tylnym
2x w półce pod tylną szybą
Aktualnie tak to wygląda.. Nie mogę znaleźć żadnego schematu od przewodów głośnikowych. Są tylko takie oznaczające całą wiązkę przewodów jako całość, bez kolorów i pojedynczych żył od głośników..
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jeśli dobrze widzę na ostatnim zdjęciu wzmacniacz hifi to ja bym się pod niego podłączył i przewrócił fabryczna instalacje audio.
Głośniki w HiFi i hk mają inną impedancję oraz używają zwrotnicy jakie są wbudowane w wzmacniacz.
Ktoś zrobił druciarstwo bo nie potrafił podłączyć się pod wzmacniacz ale to nic trudnego.
Dla dźwięku ja bym szedł w tą stronę gdyż to co zrobisz będzie dalekie od dobrego.
Głośniki w HiFi i hk mają inną impedancję oraz używają zwrotnicy jakie są wbudowane w wzmacniacz.
Ktoś zrobił druciarstwo bo nie potrafił podłączyć się pod wzmacniacz ale to nic trudnego.
Dla dźwięku ja bym szedł w tą stronę gdyż to co zrobisz będzie dalekie od dobrego.
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Tylko teraz...
1. Jak miałbym to zrobić, tzn. i tak musiałbym wiedzieć który przewód który, żeby wpiąć w odpowiednie piny wtyczki.
2. Gdzie ja znajdę samą wtyczkę/ki do tego - pewnie będzie problem.
3. Jak się przyjrzysz na przedostatnie zdjęcie to ten kto tutaj drutował najpierw głośnikowe wpiął w wtyczkę bmw lub taką przejściówkę zakupił, a potem odciął i przepiął się bezpośrednio pod przewody głośnikowe. No i są dwie opcje:
- nie potrafił podpiąć z wzmacniaczem
- wzmacniacz okazał się uszkodzony i trzeba było go pominąć (raczej wątpie)
Dzisiaj po 15:00 postaram się wrzucić więcej zdjęć z tego boczku bagażnika.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Idea wbrew pozorom jest prosta:
- czy to hifi czy hk podłączone są tak samo - "kable głośnikowe" z radia (4 pary PP; LP; PT; LT) trafiają na wejście do wzmacniacza; ze wzmacniacza biegną już przewody bezpośrednio do głośników i tu (i tu w drzwiach przód mamy 3 pary przewodów bo są osobno wszstkie zamiast 1 pary jak to jest zwykle, z tyłu tez masz inaczej
- tu z tego co widzę ktoś zrobił kastrację wycinając wzmacniacz (czego nei rozumiem bo on tam jest) i wyjście z radia połączył bezpośrednio z przewodami głośnikowymi
A zatem należy odtwożyć fabryczne połączenia i uruchomić wzmacniacz. Robi się to dość prosto. Więcej wtyczek nie potrzeba - jedynie spiąć to tak jak należy. Czyli duża wtyczka do wzmacniacza a pozostałe przewody tak jak być powinny przed kastracją.
Niżej rozpiska złącza wzmacniacza HiFi
(pin 10 - antena - debilna nazwa ale to jest miejsce gdzie pojawia się sygnał do właczenia wzmacniacza - tu trzeba podłączyć z nowego radia sygnał sterujaacy z przewodu remote/rem/amp/ant czy czegoś podobnego)
5 i 26 to podstawowe zasilanie;
38; 30; 9; 17; 37; 29; 8; 16 - to wejście tu podłączasz przewody głośnikowe wychodzące z radia
Pozostałe to przewody biegnące do głośników
X605 Description Wire Size and Color
5 Fuse 41 - 30A 2.5 RT/GN
38 RADLV+, Left Front Input+ 0.75 Yellow/Red
30 RADLV-, Left Front Input- 0.75 Brown/OR
9 RADRV+, Right Front Input+ 0.75 Blue/Red
17 RADRV-, Right Front Input- 0.75 Brown/OR
37 RADLH+, Left Rear Input+ 0.75 Yellow/Black
29 RADLH-, Left Rear Input- 0.75 Brown/OR
8 RADRH+, Right Rear Input+ 0.75 Blue/White
16 RADRH- Right Rear Input- 0.75 Brown/OR
26 GROUND 2.5 Brown
10 ANTENNA 0.5 White
33 HLV+, Left Front Tweeter+ 0.5 Yellow/Red
34 HLV-, Left Front Tweeter- 0.5 Yellow/Brown
40 MLV+, Left Front Mid-Range+ 0.5 White
39 MLV-, Left Front Mid-Range- 0.5 Blue/White
4 TLV+, Left Front+ 1.5 Blue/White
3 TLV-, Left Front- 1.5 Blue/Brown
31 MTHL+, Left Mid-Range+ 0.5 Yellow/Black
32 MTHL-, Left Mid-Range- 0.5 Yellow/Brown
2 LH+, Left Rear+ 1.5 Yellow
1 LH-, Left Rear- 1.5 Brown
11 HRV+, Right Front Tweeter+ 0.5 Blue/Black
12 HRV-, Right Front Tweeter- 0.5 Blue/Brown
42 MRV+, Right Front Mid-Range+ 0.5 Green
41 MRV-, Right Front Mid-Range- 0.5 Blue/Green
23 TRV+, Right Front+ 1.5 Blue/Red
22 TRV-, Right Front- 1.5 Blue/Brown
13 MTHR+, Right Mid-Range+ 0.5 Yellow
21 MTHR-, Right Mid-Range- 0.5 Blue/Yellow
25 RH+, Right Rear+ 1.5 Blue
24 RH-, Right Rear- 1.5 Brown
HLV and MLV are coming off the amplifier chip to the far left (TDA7375)
TLV and LH are coming off the amplifier chip 2nd from the left (TDA8563Q)
MTHL & MTHR are coming off the amplifier chip in the middle (TDA7375)
RH & TRV are coming off the amplifer chip 2nd from the right (TDA8563Q)
MRV and HRV are coming off the amplifier chip on the far right (TDA7375)
- czy to hifi czy hk podłączone są tak samo - "kable głośnikowe" z radia (4 pary PP; LP; PT; LT) trafiają na wejście do wzmacniacza; ze wzmacniacza biegną już przewody bezpośrednio do głośników i tu (i tu w drzwiach przód mamy 3 pary przewodów bo są osobno wszstkie zamiast 1 pary jak to jest zwykle, z tyłu tez masz inaczej
- tu z tego co widzę ktoś zrobił kastrację wycinając wzmacniacz (czego nei rozumiem bo on tam jest) i wyjście z radia połączył bezpośrednio z przewodami głośnikowymi
A zatem należy odtwożyć fabryczne połączenia i uruchomić wzmacniacz. Robi się to dość prosto. Więcej wtyczek nie potrzeba - jedynie spiąć to tak jak należy. Czyli duża wtyczka do wzmacniacza a pozostałe przewody tak jak być powinny przed kastracją.
Niżej rozpiska złącza wzmacniacza HiFi
(pin 10 - antena - debilna nazwa ale to jest miejsce gdzie pojawia się sygnał do właczenia wzmacniacza - tu trzeba podłączyć z nowego radia sygnał sterujaacy z przewodu remote/rem/amp/ant czy czegoś podobnego)
5 i 26 to podstawowe zasilanie;
38; 30; 9; 17; 37; 29; 8; 16 - to wejście tu podłączasz przewody głośnikowe wychodzące z radia
Pozostałe to przewody biegnące do głośników
X605 Description Wire Size and Color
5 Fuse 41 - 30A 2.5 RT/GN
38 RADLV+, Left Front Input+ 0.75 Yellow/Red
30 RADLV-, Left Front Input- 0.75 Brown/OR
9 RADRV+, Right Front Input+ 0.75 Blue/Red
17 RADRV-, Right Front Input- 0.75 Brown/OR
37 RADLH+, Left Rear Input+ 0.75 Yellow/Black
29 RADLH-, Left Rear Input- 0.75 Brown/OR
8 RADRH+, Right Rear Input+ 0.75 Blue/White
16 RADRH- Right Rear Input- 0.75 Brown/OR
26 GROUND 2.5 Brown
10 ANTENNA 0.5 White
33 HLV+, Left Front Tweeter+ 0.5 Yellow/Red
34 HLV-, Left Front Tweeter- 0.5 Yellow/Brown
40 MLV+, Left Front Mid-Range+ 0.5 White
39 MLV-, Left Front Mid-Range- 0.5 Blue/White
4 TLV+, Left Front+ 1.5 Blue/White
3 TLV-, Left Front- 1.5 Blue/Brown
31 MTHL+, Left Mid-Range+ 0.5 Yellow/Black
32 MTHL-, Left Mid-Range- 0.5 Yellow/Brown
2 LH+, Left Rear+ 1.5 Yellow
1 LH-, Left Rear- 1.5 Brown
11 HRV+, Right Front Tweeter+ 0.5 Blue/Black
12 HRV-, Right Front Tweeter- 0.5 Blue/Brown
42 MRV+, Right Front Mid-Range+ 0.5 Green
41 MRV-, Right Front Mid-Range- 0.5 Blue/Green
23 TRV+, Right Front+ 1.5 Blue/Red
22 TRV-, Right Front- 1.5 Blue/Brown
13 MTHR+, Right Mid-Range+ 0.5 Yellow
21 MTHR-, Right Mid-Range- 0.5 Blue/Yellow
25 RH+, Right Rear+ 1.5 Blue
24 RH-, Right Rear- 1.5 Brown
HLV and MLV are coming off the amplifier chip to the far left (TDA7375)
TLV and LH are coming off the amplifier chip 2nd from the left (TDA8563Q)
MTHL & MTHR are coming off the amplifier chip in the middle (TDA7375)
RH & TRV are coming off the amplifer chip 2nd from the right (TDA8563Q)
MRV and HRV are coming off the amplifier chip on the far right (TDA7375)
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
A co jak jest już użyty do wzmacniacza subwoofera? Jak go rozdzielę na wzmacniacz suba i HiFi to będzie ok?
Gdzie ja taką wtyczkę teraz znajdę, bo niestety ten kto zrobił te masakrę nie zostawił wtyczki "a może ktoś kiedyś zrobi to poprawnie".
Aczkolwiek fakt, że z wtyczką z ori przewodami sprawa, który - który byłaby łatwiejsza przez ori kolory...
Czyli wtedy musiałbym przewody głośnikowe z radia (czerwony okrąg) wpiąć z powrotem w wtyczkę, gdzie były ucięte (czerwona strzałka).
Przewody zaznaczone zielonym okręgiem (tam są zagięte jak wychodzą wyżej ucięte z powrotem na dół) idą do wzmaka.
Potem trzeba połączyć odpowiednio te które idą od głośników do wzmaka i teoretycznie koniec. Niestety podejrzewam, że skoro wzmacniacz został pominięty to prawdopodobnie jest uszkodzony, chyba że ktoś wzbudzenia REM nie umiał podpiąć..
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Większość chce dokładać hk. O Hifi mało kto pyta, jestem przekonany, że dostaniesz wtyczkę bez problemu z kawałkiem instalacji. Pytaj na sprzedażowych grupach fb.
Muszę zerknąć w swoją zapasową wiązkę - jakie ja mam tam jeszcze wtyczki. Jeśli coś znajdę to będziesz miał kłopot z głowy (mam trochę fragmentów instalacji z moich dotychczasowych zabaw)
Muszę zerknąć w swoją zapasową wiązkę - jakie ja mam tam jeszcze wtyczki. Jeśli coś znajdę to będziesz miał kłopot z głowy (mam trochę fragmentów instalacji z moich dotychczasowych zabaw)
Nie wiesz nawet jak to popularny problem - ludzie wymieniają radio na jakieś inne i cisza w głośnikach. Wielki problem bo nie działa. Bardzo często na grupach opisuję jak prawidłowo uruchomić wzmacniacz hk/hifi po zmianie radia na niefabryczne. Aby było zabawniej problem ten rozwiązałem bez zaglądania do schematów starając się wykombinować wtf kupę lat temu gdy kumpel podmieniał swoje radio na androida mając hifi. Zastanawiałem się czemu przy fabrycznym radiu działa a przy androidzie cisza. Multimetr w dłoń (w garażu podziemnym nie było zasięgu więc opcja googlania nie wchodziła w grę) i weryfikacja różnic w obu złączach bardzo szybko pozwoliła rozwiązać problem. Co ciekawe - ten sam przewód steruje również zasilaniem wzmacniacza anten. I gdy się go nie podłączy to jest gorszy odbiór stacji.
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Byłoby mega ponieważ, bez przesadzania z 40 osob mi już odpisało że nie ma.kosteg pisze: ↑23 maja 23, 8:22 Większość chce dokładać hk. O Hifi mało kto pyta, jestem przekonany, że dostaniesz wtyczkę bez problemu z kawałkiem instalacji. Pytaj na sprzedażowych grupach fb.
Muszę zerknąć w swoją zapasową wiązkę - jakie ja mam tam jeszcze wtyczki. Jeśli coś znajdę to będziesz miał kłopot z głowy (mam trochę fragmentów instalacji z moich dotychczasowych zabaw)
Ogólnie jak ktoś ma to całą wiązkę za 300zł+, jak miał uszkodzoną to już wyrzucił a jak tnie ją na części to podstawowa wiązka bez wzmaka..
A to że każdy pyta o hk a nie o hifi, to pytanie czy te wtyczki się różnią tym jaki pin czemu odpowiada? Inne kolory przewodów?
Bo narazie pytam i tych co mają hifi i tych co hk bo wyszedłem z założenia że hk będzie miało ewentualnie kilka pinów więcej używanych, ale wystarczy zabezpieczyć przewody im odpowiadające i można korzystać jak do hifi.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Wydaje mi się (nie miałem okazji nigdy mieć obu na raz w ręce), że hk i hifi ma tą samą wtyczkę - na tej podstawie popełniłem swoje deklaracje - jeśli będę miał to tylko hk.
Mają one to samo oznaczenie na schemacie.
HK ma 6 przewodów/pinów więcej - sterowanie drugim wzmacniaczem od suba, przycisk w panelu i dane o prędkości.:
7 SUB_ON, (X18774-2) 0.5 WS
19 TAA, Speedometer Signal (X18774-7) 0.35 SW/GN
20 TAA, Speedometer Signal to instrument cluster
6 SUB_IN+, Out+ to subwoofer amp (X18774-1) 0.5 GN
14 SUB_IN-, Out- to subwoofer amp (X18774-6) 0.5 BL/GN
15 RKL, Spacial Sound Button
Mają one to samo oznaczenie na schemacie.
HK ma 6 przewodów/pinów więcej - sterowanie drugim wzmacniaczem od suba, przycisk w panelu i dane o prędkości.:
7 SUB_ON, (X18774-2) 0.5 WS
19 TAA, Speedometer Signal (X18774-7) 0.35 SW/GN
20 TAA, Speedometer Signal to instrument cluster
6 SUB_IN+, Out+ to subwoofer amp (X18774-1) 0.5 GN
14 SUB_IN-, Out- to subwoofer amp (X18774-6) 0.5 BL/GN
15 RKL, Spacial Sound Button
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 4016 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: thus5
-
- 3 Odpowiedzi
- 2184 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bemben
-
- 10 Odpowiedzi
- 4380 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 5 Odpowiedzi
- 2989 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piasio
-
- 2 Odpowiedzi
- 2665 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamyk28
-
- 1 Odpowiedzi
- 1777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1101 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1153 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czochracz
-
- 5 Odpowiedzi
- 4276 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Aissy
-
- 4 Odpowiedzi
- 2808 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS