Przeszczep maty zajętości i pompowanych lędźwi.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Witam Jako że kupiłem fotele od ,,angola i napotkałem problem z wyskakującym błędem poduszki, musiałem uporać się z kwestią bezpieczeństwa. Chciałem żeby było jak trzeba, więc postanowiłem przełożyć matę i w bonusie pompowane lędzwia ze starych foteli. Może to komuś w przyszłości pomoże
Przyznam że sporty rozbiera się łatwiej od tych zwykłych taboretów Trzeba wyjąć delikatnie plastikowe kołki, lepiej zrobić to ostrożnie żeby wykorzystać ponownie - (koszt w ASO 136 zł/za stronę), więc chyba warto uważać Fotki podglądowe :
Jak kołki wyjdą, to plecki wyciągamy ku dołowi i wychodzi. Dalej trzeba rozebrać plastiki idące dookoła siedziska, fotek niema bo czynność jest bardzo intuicyjna (kilka śrubek i zatrzasków). Jak już delikatnie zdejmiemy plastiki, to ściągamy tę gumę idącą wzdłuż siedziska tak, aby dało się podwinąć.
Jak już podwiniemy górę siedziska, trzeba wtedy porozginać takie kółeczka miedziane, żeby zyskać miejsce potrzebne do umieszczenia delikatnej maty zajętości.
Kółeczek jest po 3 z każdego boku i 1 na środku siedziska, ja odpiąłem wszystkie z nadzieją na lepszy dostęp. Niestety, miejsca nie było za wiele. Z obawy o uszkodzenie maty, odgiąłem materiał w tylnej części siedziska, i tamtędy wsuwałem matę a od przodu delikatnie ją wciągałem na swoje miejsce. OSTROŻNIE i powoli należy ułożyć ją tak, by drucik znajdujący się na środku siedziska był NAD matą! Powolutku i krótkimi ruchami w końcu mata weszła na swoje miejsce Sukces.
Uwierzcie mi że montaż pompowania to pikuś przy macie zajętości Zabieramy się za poduchy, warto spojrzeć przy demontażu jak są ułożone i którędy idą przewody.
Do montażu poduszek wystarczy odgiąć boki oparcia od stelaża fotela, unieść do góry jak nogi niewiasty i.. montować. Ja ułożyłem między kratką metalową a gąbką, innej opcji niema z uwagi na przeszycie materiału do gąbki. Jednak tak chyba to właśnie powinno być (biorąc pod uwagę ułożenie w starym fotelu). Przewody od/doprowadzające powietrze udało mi się zdjąć z króćców sczypkami, i to bez ich uszkodzenia Przełożyłem tak jak powinny iść i przeciągnąłem przewody elektryczne.
Musiałem zrobić małą dziurkę, aby kable nie szły zewnętrzną stroną za siedziskiem, i puściłem je pos gąbkę, tak jak idzie przewód maty zajętości..
Poduszkę podparłem o druty oparcia w stelażu, aby się nie zsuwała jak będziemy pompować Tak mniej więcej to wygląda
Dzięki temu że powoli i ostrożnie wyjąłem kołki (najdroższe na świecie ), to mogłem użyć ich ponownie. Mało tego, trzymają
Składamy wszystko do kupy, powoli i ostrożnie. Oczywiście musiałem wyciąć w panelu dziurkę na joystick sterowania, wchodzi na zatrzask więc easy job Całość zajęła mi... długo! Bo prawie nie spałem i czułem się fatalnie. Drugi raz ze 2-2,5h i byłoby gotowe. Teraz możemy się cieszyć wygodniejszym fotelem i działającymi poduszkami powietrznymi Tadaaaaaaa
Powodzenia
Przyznam że sporty rozbiera się łatwiej od tych zwykłych taboretów Trzeba wyjąć delikatnie plastikowe kołki, lepiej zrobić to ostrożnie żeby wykorzystać ponownie - (koszt w ASO 136 zł/za stronę), więc chyba warto uważać Fotki podglądowe :
Jak kołki wyjdą, to plecki wyciągamy ku dołowi i wychodzi. Dalej trzeba rozebrać plastiki idące dookoła siedziska, fotek niema bo czynność jest bardzo intuicyjna (kilka śrubek i zatrzasków). Jak już delikatnie zdejmiemy plastiki, to ściągamy tę gumę idącą wzdłuż siedziska tak, aby dało się podwinąć.
Jak już podwiniemy górę siedziska, trzeba wtedy porozginać takie kółeczka miedziane, żeby zyskać miejsce potrzebne do umieszczenia delikatnej maty zajętości.
Kółeczek jest po 3 z każdego boku i 1 na środku siedziska, ja odpiąłem wszystkie z nadzieją na lepszy dostęp. Niestety, miejsca nie było za wiele. Z obawy o uszkodzenie maty, odgiąłem materiał w tylnej części siedziska, i tamtędy wsuwałem matę a od przodu delikatnie ją wciągałem na swoje miejsce. OSTROŻNIE i powoli należy ułożyć ją tak, by drucik znajdujący się na środku siedziska był NAD matą! Powolutku i krótkimi ruchami w końcu mata weszła na swoje miejsce Sukces.
Uwierzcie mi że montaż pompowania to pikuś przy macie zajętości Zabieramy się za poduchy, warto spojrzeć przy demontażu jak są ułożone i którędy idą przewody.
Do montażu poduszek wystarczy odgiąć boki oparcia od stelaża fotela, unieść do góry jak nogi niewiasty i.. montować. Ja ułożyłem między kratką metalową a gąbką, innej opcji niema z uwagi na przeszycie materiału do gąbki. Jednak tak chyba to właśnie powinno być (biorąc pod uwagę ułożenie w starym fotelu). Przewody od/doprowadzające powietrze udało mi się zdjąć z króćców sczypkami, i to bez ich uszkodzenia Przełożyłem tak jak powinny iść i przeciągnąłem przewody elektryczne.
Musiałem zrobić małą dziurkę, aby kable nie szły zewnętrzną stroną za siedziskiem, i puściłem je pos gąbkę, tak jak idzie przewód maty zajętości..
Poduszkę podparłem o druty oparcia w stelażu, aby się nie zsuwała jak będziemy pompować Tak mniej więcej to wygląda
Dzięki temu że powoli i ostrożnie wyjąłem kołki (najdroższe na świecie ), to mogłem użyć ich ponownie. Mało tego, trzymają
Składamy wszystko do kupy, powoli i ostrożnie. Oczywiście musiałem wyciąć w panelu dziurkę na joystick sterowania, wchodzi na zatrzask więc easy job Całość zajęła mi... długo! Bo prawie nie spałem i czułem się fatalnie. Drugi raz ze 2-2,5h i byłoby gotowe. Teraz możemy się cieszyć wygodniejszym fotelem i działającymi poduszkami powietrznymi Tadaaaaaaa
Powodzenia
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Rafii
- Bywalec forum
- Posty: 477
- Rejestracja: 6 lut 16, 12:39
- BMW: Civic VIII TypeS
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: WWY
W końcu dobrze ogarnięty temat! . Temat bardzo się przyda, bo czeka mnie wymiana foteli i nie wiadomo czy budżet pozwoli na europejskie. A wiesz, może czy ten schowek pod fotelem da się przełożyć?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Trzeba by dorobić jakiś stelaż na mocowanie, bo z tego co widzę niema APTECZKI do czego przymocować
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Da się , jeden taki zacisk jest na środku jak palec tam włożysz to wyczujesz i ramka to są 3 śrubki Ja przełożyłem u siebie w swoich nowych fotelach na drugi fotel.
Ps. jak się jeździło na takich fotelach to następnie trzeba skoczyć na kompa i skasować błąd maty
Ps. jak się jeździło na takich fotelach to następnie trzeba skoczyć na kompa i skasować błąd maty
Mój --- > lexus is 220d
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
robota profi.
Natomiast dwie uwagi:
1: Poduszka lędźwi ma od góry takie piórka. one powinny być po rozginane i poduszka od góry wisi na drutach a nie opiera się dołem. Oby Ci się nie zsunęła bo wiesz jak się to rozbiera...
2: te kołki nie mogą być droższe niż 5 zł sztuka... to jakiś żart, że da się je kupić tylko w zestawie mocującym i kosztują... 131 zł... kosmos
Natomiast dwie uwagi:
1: Poduszka lędźwi ma od góry takie piórka. one powinny być po rozginane i poduszka od góry wisi na drutach a nie opiera się dołem. Oby Ci się nie zsunęła bo wiesz jak się to rozbiera...
2: te kołki nie mogą być droższe niż 5 zł sztuka... to jakiś żart, że da się je kupić tylko w zestawie mocującym i kosztują... 131 zł... kosmos
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Faktycznie Akurat miałem drugą apteczkę z uchwytem, przykładam i pasi
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 4795 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: styling79
-
- 26 Odpowiedzi
- 7550 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 6 Odpowiedzi
- 4694 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KarolM54
-
- 5 Odpowiedzi
- 2535 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karmaz 13
-
- 2 Odpowiedzi
- 1931 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DanielGT3
-
- 5 Odpowiedzi
- 3941 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 9544 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: overbreaker
-
- 12 Odpowiedzi
- 19151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 5 Odpowiedzi
- 2986 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS