Przeróbka xenonów na bixenon

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
wojtas193
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 18, 14:32
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: wojtas193 »

Cześć,

Szukam już jakiś czas po necie i nie mogę znaleźć informacji... Mianowicie orientuje się ktoś czy jest możliwość przełożenia osprzętu z lamp bixenonowych do zwykłych xenonów? Chodzi o to czy soczewka, przetwornica itp. będzie pasować bez rzeźby czy raczej gra niewarta świeczki?
Generalnie dostanie bixenonów do coupe przedlift graniczy z cudem, za to można kupić poliftowe sedan/coupe np. z połamanymi uchwytami i stąd taka rozkmina.
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#2

Post autor: marcus330d »

Gra warta roboty na pewno. Wiem to po tym jak w swoim touringu 2004 aktywowałem sobie bi-ksenony. U mnie akurat wszystko było, ruchoma przesłona z cewką na soczewce, podłaczona do świateł drogowych. Wystarczyło tylko przekodować.

Jak jest w przed lifcie nie wiem, podejrzewam, że możesz nie mieć klamotów zainstalowanych. Musisz zajrzeć do lampy. Natomiast jeśli nie masz to zakładam, że osprzęt bi-ksenonu będzie pasował P&P, potem tylko kwestia podłączenia dwóch przewodów zasilających cewkę.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Nie wiem co masz na myśli pisząc o przekładaniu gratów. Niemniej do bi potrzebujesz:
- projektor z ruchomą przesłoną
- kawałek instalacji aby podłączyć się do lcm

- trochę zabawy aby całość spasować (kombinacje z przesłonami etc).

Jeśli dobrze pamiętam to przedlift maprojektorz soczewką 2,5". Polift zaś ma już 3"

Pomijam kwestie producentów (mamy lampy od zkw i mamy bosch/al) co może dość konkretnie uniemożliwić zabawy.

Najlepiej moim zdaniem:
- zdecydować się czy pozostajemy z 2,5" i będziemy istniejącą osłonę adaptować do nowego projektora
- czy też wybrać pełny upgrade i przy okazji zyskać więcej światła zmieniając projektor na taki z soczewką 3" jednak szukając nowej czy też dopasowując jakąś nową maskownicę/osłonę

Ja bym kupił nowe projektory (w wybranym rozmiarze) i całość adoptował do swojej lampy. Wybierając np hella evo-x r2 masz duuużo więcej światła. Do tego nowa maskownica i po jednym przewodzie do lcm od lampy.
Obrazek
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#4

Post autor: marcus330d »

kosteg pisze: 14 paź 22, 12:21 Nie wiem co masz na myśli pisząc o przekładaniu gratów.
Czy obudowa lampy jest taka sama, dla wersji preLCI i LCI? Jeśli tak to także wersje xenon i bi-xenon nie będą się niczym różniły.
Te trzy punkty gdzie mocowany jest odbłyśnik (światła drogowego oraz uchwyt do modułu projektora) będą w takim razie w tych samych miejscach, więc być może wystarczy wymontować cały odbłyśnik z przed lifta i przełożyć ten cały element z projektorem od wersji bi-xenon LCI (odbłyśnik, przesłona, soczewka), Pozostaje podłączyć tylko cewkę. W takim przypadku nie będzie tu potrzeby żadnej rzeźby w zasadzie.
Ale to przy założeniu, ze obudowy lamp są kompatybilne miedzy liftami.
kosteg pisze: 14 paź 22, 12:21 Do tego nowa maskownica i po jednym przewodzie do lcm od lampy.
A po co ten przewód? Jak sie podepnie cewkę pod światło długie bezpośrednio w lampie to LCM zgłosi błąd spalonej żarówki?
wojtas193
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 18, 14:32
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: wojtas193 »

marcus330d pisze: 14 paź 22, 14:13
kosteg pisze: 14 paź 22, 12:21 Nie wiem co masz na myśli pisząc o przekładaniu gratów.
Czy obudowa lampy jest taka sama, dla wersji preLCI i LCI? Jeśli tak to także wersje xenon i bi-xenon nie będą się niczym różniły.
Te trzy punkty gdzie mocowany jest odbłyśnik (światła drogowego oraz uchwyt do modułu projektora) będą w takim razie w tych samych miejscach, więc być może wystarczy wymontować cały odbłyśnik z przed lifta i przełożyć ten cały element z projektorem od wersji bi-xenon LCI (odbłyśnik, przesłona, soczewka), Pozostaje podłączyć tylko cewkę. W takim przypadku nie będzie tu potrzeby żadnej rzeźby w zasadzie.
Ale to przy założeniu, ze obudowy lamp są kompatybilne miedzy liftami.
Dokładnie o to się rozchodzi.

Co do przewodu to gdzieś się doszukałem, że fabrycznie przesłona podnosi się tylko w przypadku włączenia świateł drogowych. Natomiast przy "błyskaniu długimi" zapalają się tylko halogeny. Przy podłączeniu bezpośrednio pod drogowe nie działałoby to poprawnie.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

marcus330d pisze: 14 paź 22, 14:13 Czy obudowa lampy jest taka sama, dla wersji preLCI i LCI? Jeśli tak to także wersje xenon i bi-xenon nie będą się niczym różniły.
Te trzy punkty gdzie mocowany jest odbłyśnik (światła drogowego oraz uchwyt do modułu projektora) będą w takim razie w tych samych miejscach, więc być może wystarczy wymontować cały odbłyśnik z przed lifta i przełożyć ten cały element z projektorem od wersji bi-xenon LCI (odbłyśnik, przesłona, soczewka), Pozostaje podłączyć tylko cewkę. W takim przypadku nie będzie tu potrzeby żadnej rzeźby w zasadzie.
Ale to przy założeniu, ze obudowy lamp są kompatybilne miedzy liftami.
Naprawdę nie widzisz gołym okiem różnicy w lampie coupe przedlift i poliftsedan/kombi? To tak na szybko - ten paten można było zrobić pomiędzy przedliftem coupe i sedanem przedliftem.

Po drugie masz projektory z soczewkami w innym rozmiarze - dla uproszczenia przyjmij, że cały projektor jest zatem większy/mniejszy.

Nawet w jednej wersji reflektora (dajmny na to przedlift) różnica jest pomiędzy zkw a bosch. Więc ilość zmiennych do ewentualnego przekładania duża.
marcus330d pisze: 14 paź 22, 14:13
A po co ten przewód? Jak sie podepnie cewkę pod światło długie bezpośrednio w lampie to LCM zgłosi błąd spalonej żarówki?
Aby zrobić to jak fabryka. W aucie z seryjnymi lampami bi masz osobno sterowanie h7 w długich i przesłoną. Ciągnąc manetkę do mrugania używasz w standardzie (jak nie przeprogramujesz) tylko h7. Dodatkowo dla ludzi używających zakodowanych drl na dlugich będzie to neizdrowe dla serwa sterującego przesłoną.
wojtas193 pisze: 14 paź 22, 15:04 Co do przewodu to gdzieś się doszukałem, że fabrycznie przesłona podnosi się tylko w przypadku włączenia świateł drogowych. Natomiast przy "błyskaniu długimi" zapalają się tylko halogeny. Przy podłączeniu bezpośrednio pod drogowe nie działałoby to poprawnie.
To jak napisałem wyżej kwestia kodowania. Niemniej czy wolisz to zrobić jak fabryka czy iść na skróty zdecydujesz sam.

Opis jaki przedstawiłem wyżej jest nadal moim zdaniem najbardziej rozsądnym rozwiązaniem.
Obrazek
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#7

Post autor: marcus330d »

kosteg pisze: 14 paź 22, 16:17 Naprawdę nie widzisz gołym okiem różnicy w lampie coupe przedlift i poliftsedan/kombi? To tak na szybko - ten paten można było zrobić pomiędzy przedliftem coupe i sedanem przedliftem.
OK.
kosteg pisze: 14 paź 22, 16:17 Nawet w jednej wersji reflektora (dajmny na to przedlift) różnica jest pomiędzy zkw a bosch. Więc ilość zmiennych do ewentualnego przekładania duża.
Zgodzę się, jest to znaczna ilość kombinacji, a zatem możliwych różnic.
kosteg pisze: 14 paź 22, 16:17 Aby zrobić to jak fabryka.
Przekonałeś mnie :)
kosteg pisze: 14 paź 22, 16:17 Dodatkowo dla ludzi używających zakodowanych drl na dlugich będzie to neizdrowe dla serwa sterującego przesłoną.
Tak to prawda, tego nie wziąłem pod uwagę, że prowadząc przewód na "krótko" w lampie z przewodu od długich, podczas uzywania DRL podajemy także napięcie na cewkę stale.

Czyli trochę będzie roboty, żeby to ogarnąć. Możesz sobie zadzwonić do specjalistów od regeneracji odbłyśników i lamp, to Ci doradzą które soczewki z rynku pasują P&P na Twoje obecne mocowania (by ograniczyć rzeźbienie) albo nawet jak nie będą pasowały to do popularnych na rynku modeli (e46 nim jest) mają nawet adaptery oraz pomogą dobrać maskownice. Np. regenerowałem swoje odbłyśniki tutaj: https://www.xenon24.eu/. Mozesz zapytać
wojtas193
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 18, 14:32
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#8

Post autor: wojtas193 »

Czyli chyba wszystko jasne w temacie.
Co do oczywistych różnic w budowie lampy to oczywiście wiedziałem, m.in. inny klosz i dokręcamy kierunkowskaz. Że jest inny rozmiar projektora akurat nie wiedziałem.

Cały pomysł wziął się stąd że przecież są bixenony w przedliftowym kloszem coupe jak i M3. Myślałem że już może ktoś przerabiał temat.

Zostaje rzeczywiście podpytać w jakiejś firmie lub coś kupić i zbadać organoleptycznie mając 2 lampy obok siebie.

W każdym razie dzięki za rozjaśnienie tematu.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

marcus330d pisze: 14 paź 22, 16:36 Przekonałeś mnie
:D
wojtas193 pisze: 14 paź 22, 17:34 Cały pomysł wziął się stąd że przecież są bixenony w przedliftowym kloszem coupe jak i M3. Myślałem że już może ktoś przerabiał temat.
Były - jednak dostać je na dawcę nie będzie łatwo i tanio. Jest cała masa adapterów - tych dedykowanych i tych uniwersalnych. Jeśli tylko jesteś zdeterminowany aby przeprowadzić taką modyfikację to nic na przeszkodzie nie stoi.

Nie znalazłem nigdzie sensownego zdjęcia ale w tej ofercie jest pokazane to co najistotniejsze:
https://www.aliexpress.com/item/1005003124270026.html?spm=a2g0o.detail.1000060.1.28a31bae1dAx70&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=a78b7298-17e8-4bee-81bd-fb1b04d69665&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.291025.0,pvid:a78b7298-17e8-4bee-81bd-fb1b04d69665,tpp_buckets:668%232846%238110%231995&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000024227788872%22%2C%22sceneId%22%3A%223339%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21PLN%211221.15%21696.05%21%21%21%21%21%40211b4cf716656683125232760e768a%2112000024227788872%21rec

Na ostatnim zdjęciu masz podstawowe gabaryty projektora jakie są Ci potrzebne. Rozstaw mocujących otworów to jedno ale obie "długości" za i przed mocowanie oraz średnica mocowania osłony jako pochodna średnicy samej soczewki projektora.

Masz teraz 2.5" które możesz dość łatwo (moim zdaniem) zamienić na 3"

Wybierając do tego np takie osłony:
https://www.aliexpress.com/item/32310743872.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.452c2b09xC98Xx&algo_pvid=43dbe4ed-ea52-4ecf-a049-cd9b1f5fdec9&algo_exp_id=43dbe4ed-ea52-4ecf-a049-cd9b1f5fdec9-7&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2265323659682%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21PLN%2188.42%2184.0%21%21%21%21%21%402100bdec16659525580583414ecf67%2165323659682%21sea&curPageLogUid=rq4PkPl50zDE
Osiągniesz możliwie najbliższy fabryce wygląd i jednocześnie zyskasz sporo światła.

Rozważ to ;)
Obrazek
wojtas193
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 18, 14:32
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#10

Post autor: wojtas193 »

kosteg pisze: 16 paź 22, 22:37 Były - jednak dostać je na dawcę nie będzie łatwo i tanio. Jest cała masa adapterów - tych dedykowanych i tych uniwersalnych. Jeśli tylko jesteś zdeterminowany aby przeprowadzić taką modyfikację to nic na przeszkodzie nie stoi.
[
Dokładnie tak, gdyby było proste to bym kupił od razu bixenon OEM. Nie wziąłem pod uwagę różnicy w wielkości samego projektora przed- i polifcie.
Dodatkowo patrząc na ceny projektorów, np. Hella G3 korzystniej ekonomicznie wychodzi ich zakup niż zakup nawet uszkodzonych lamp na dawcę. Kolejnym argumentem jest to że wszystko będzie nowe a nie nastoletnie (w najlepszym wypadku).
Szczerze mówiąc wymiany projektora na zamiennik też nie brałem pod uwagę, zwyczajnie nie wiedziałem że jest taka możliwość bez jakiejś wielkiej rzeźby.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”