Przeróbka kabla kdcan na kabel do chiptuningu

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#1

Post autor: Miłosz »

To że sprzedałem e46 nie znaczy że żegnam się z forum :P W dzisiejszym odcinku DIY jak przerobić popularny kabel kdcan na kabel pod chiptuning - galletto 1260.

Nie robiłem tego , bo mam dwie lewe ręce jeśli chodzi o elektronikę , ale domowy elektronik powinien sobie bez problemu poradzić. Tekst po angielsku , ale myślę że w dzisiejszych czasach nie jest to problem. Mam nadzieję że ktoś kto ogarnie temat wrzuci opis jak to zrobił. Od paru osób wiem że sposób działa w 100% .
Galletto1260 cable and BMW INPA K+DCAN cable both are cheap FTDI based cables. INPA takes 2 euro more than Galletto cable, why should I modify the INPA cable to work with galletto software? I already have an INPA cable and I need software to talk to my E46 ECU. So I modified the cable a little bit.

Obrazek

You don’t need a Galletto cable to run this software. What you do need is to edit the executable to match the serial number of your FTDI FT232R based cable (INPA, EDIABAS OBD2 cable etc). The serial is stored at offset 0x249E90 in the galletto executable (shown below). The serial number is 47514789. You need it to match the serial stored in your flashing cable.

Obrazek

Obrazek

You need a HEX editor and a program called M-Prog (FT-prog) which can be downloaded here: http://www.ftdichip.com/Support/Utilities.htm#FT_Prog


Unzip/install the software program. Open it, and select READ AND PARSE in the TOOLS tab. You will able to view the 8-digit-fixed serial number.

Obrazek

Save that number. From here you can either: Edit the galletto executable with a hex editor, browsing to the offset listed above and enter your serial number into the program, or if hex editing isn’t your thing, you can program your cable with the bundled galletto serial number. Follow these steps:


Select the FILE menu, and click on NEW button.


Select your device type: FT232R.

Obrazek

Once you do this, check the box titled “select serial number”. Enter the serial number shown above

Obrazek

Finally, press SAVE TEMPLATE AS (it’s the small disc ICON in the menu), and specify the template name. Once it has been saved you can select PROGRAM option.

Obrazek

Your cable now has the serial number of all galletto bundle cables and will work when plugged in. Changing the serial number in your cable will not invalidate your nefmoto premium license. However other licensing systems may be affected. Be sure to save your previous cable details prior to reflashing your cable.
Nie bić za grafikę , ale na mniejszych nic nie było widać :/

Powodzenia w dłubaniu ! ;)

Takim interfejsem można zrobić dużo , egr wyłączyć , sondy wyłączyć , zmodyfikować mapę , no i masa innych rzeczy.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#2

Post autor: rafał18 »

ale galletto kupuje sie z kablem... jest jakas roznica miedzy nimi, takim domowym a gotowym z zestawu?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Te programy do zabawy to można pościągać , niestety nie mam wiedzy jaka jest różnica. Rozmawiałem z paroma osobami czytałem parę tematów na forach i działa to rozwiązanie. Ja z racji dwóch lewych rąk nie tykam się tego, bo bym pewnie od razu popsuł swój kabelek :P Pewnie trandolf mógłby uzupełnić temat ;)
Mój --- > lexus is 220d
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#4

Post autor: trandolf »

Większość kabelków, zbudowana jest bardzo podobnie w środku. Producent programu galletto zabezpieczył go w ten sposób, że program w momencie uruchamiania sprawdza nr seryjny układu scalonego wykorzystanego w kabelku. Dlatego mimo prawie identycznej budowy, program nie zadziała z kablem, który nie nazywa się "galletto" Ale ktoś wpadł na pomysł i znalazł rozwiązanie jak zmienić ten nr seryjny :) I jak widać w opisie opcje są dwie, albo wpisanie nr seryjnego swojego kabelka do programu galletto, albo odczytanie jaki nr seryjny chce program, i zmiana jego w samym kabelku. Po takim procesie mamy kabelek zdolny zgrać oryginalne oprogramowanie z ECU. Wtedy wystarczy taki plik wysłać do kogoś zajmującego się chiptuningiem/wycinaniem egr,dpf na edycję pliku. W odpowiedzi dostaje się zmodyfikowany plik, który wgrywa się do auta. A w zależności od wykonanej modyfikacji cieszymy się wyłączonym EGR-em, większą mocą, wcześniej włączonym wentylatorem itp.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#5

Post autor: Miłosz »

A nie mówiłem :D :D :D :D

Ps pamiętajcie o tzw checksum przy wgrywaniu nowych plików. Co to jest i po co proszę doczytać :)

Ps2 Dodam jeszcze że również i zwykłym kabelkiem kdcan można już chipować silniki, mało tego za pomocą androida... niestety nowsze bmw , jakby ktoś chciał poczytać to zapraszam - również moje tematy :

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=155646

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=155666
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#6

Post autor: rafał18 »

Trandolf a może Ty sie zajmujesz takimi plikami od egr i zwiększenia mocy?

Dla mnie prostszym sposobem byl zakup galletto v54 i instalacja na xp. Zczytywalem juz 3 softy i nic się nie wysypało z tym ze do serii eF podjazdu raczej nie zrobie
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#7

Post autor: trandolf »

Pewnie, obrabiam takie pliki znajomym, pracujemy obecnie nad M47 na gtb1752v i wtryskach z końcówkami +50% Jak strojenie się zakończy (zdalnie) będę miał na pewno wykres z hamowni.
Przy sczytywaniu nie masz się czego obawiać, najważniejsze jest wgrywanie, żeby akumulator nie padł, albo napięcie nie spadło za bardzo. A sprawa checksum należy do tego co obrabia plik, ten co wgrywa nie ma się czym przejmować.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#8

Post autor: rafał18 »

Ja nad takim projektem pracuje juz dlugi czas i ciągle cos... Jak rozwiazales temat sprzęgła i dwumasu? Końcówki firada z Włoch?

Jak obrabiasz takie pliki to w wolnej chwili odezwe sie do ciebie na PW z konkretnymi pytaniami;)
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#9

Post autor: trandolf »

Podpytam znajomego jak to wygląda od strony mechanicznej, wiem, że sprzęgło jest wzmocnione, tarcza jest kevlarowa i radzi sobie super. Końcówki FIRAD +50%.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#10

Post autor: Miłosz »

trandolf a w czym dłubiesz ? WinOLS ? Ja to póki co jedynie dpff of , egr off , speed limit off :P I to nie wiem czy by działało , ale na przykładowych mapach niby się udało.
Jakby co to posiadam damosy do WinOLSa :D

Obrazek
Mój --- > lexus is 220d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”