Przepływomierz? duże spalanie, benzyna w oleju
- Err
- Bywalec forum
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
Witam m54b22 mam bardzo duże spalanie Pb przy emeryckiej jeździe 14-15litrów ostatnio przy sprawdzaniu stanu oleju poczułem zapach benzyny, po kilku dniach sprawdzam po nocy, olej ponad stan wali beną okrutnie, przejechałem delikatnie 30km, stan oleju w normie, po 8h w pracy stan oleju ok. Ogólnie w moim egzemplarzu pobór oleju mieści się w granicach 500-700ml na 8-10k km, nie powiem że auto bardzo ładnie przyspiesza bo zależy od dnia, raz czuć zapas mocy pod pedałem a czasem jeździ się jak tramwajem że ile gazu się nie da to on sobie przyspiesza spokojnie bez jakiejkolwiek adrenaliny, jakbym ciągnął przyczepkę. Na kompie 0 błędów, adaptacje idą na + na zimnym silniku i czuć leciutkie ale naprawdę leciutkie wibracje ale po rozgrzaniu silnika adaptacje mieszczą się w zielonym polu i w sumie ciężko wyczuć czy silnik pracuje.
Co ciekawe po odłączeniu przepływomierza spalanie spadło do 8,5l przy normalniej jeździe czyli czasem dane po garach, może to subiektywne wrażenie ale wydaje mi się że bez przepływki lepiej przyspiesza, nawet dźwięk silnika bardziej rasowy
Przepływka w inpie pokazuje na wolnych ok 12kg niby okej, ale podczas jazdy w livedata gdy przyspieszam praktycznie ciągle ! przy pokazywanych wartościach i chyba kąt zapłonu też wykrzyknik.
Co jeszcze mogę dodać
-zalewam tylko pb 98 verva 95% z jednej stacji
-vanos jakieś 25k km temu zregenerowany
- nieszczelności raczej brak, guma do przepustnicy i krokowca cała, oring disa wymieniony, rurka od pokrywy vanosa- nowy oring, uszczelka pod pokrywą zaworów nowa, silnik bez wycieków, nowe oringi na grzebieniu.
- Odmy nie posiadam mam przerobiony układ gdzie odpowietrzenie idzie do kolektora ssącego poprzez zaworek pcv i spływ do bagnetu mam zaślepiony.
- Po wgraniu softu do ecu "twardy reset" przez pierwsze kilka kilkanaście dni nawet nie spadają obroty na ok 500 przy manewrach parkingowych, zapier*ala pięknie, później jak się zaadaptuje auto staje się mułowate, nie tak że bym przegrał z matizem na 1/4 ale jak się jeździ autem 6 lat to czuć że coś go trapi
- sondy aktywne tylko 2szt te przed katem
- nie kopci, na postoju gaz do odcinki po odczekaniu żaden dym się nie pojawia
- na pewno nie miesza się olej z wodą tutaj płyn jest czyściutki, nie przybywa go ani nie ubywa, nie ma w wodzie tłustych oczek
- odkąd spalanie wzrosło wydaje mi się że mam końcówki wydechu lekko okopcone na czarno, proszę nie myślcie że są oblepione
Czy efekt normalnego spalania i lepszego buta po odłączeniu przepływki w 100% kwalifikuje ją do wymiany? Nie chciałbym wydać kasy w błoto
Posiadam inpe i ista/d ale ten drugi program dopiero poznaje raptem raz podłączyłem się do auta w celu sprawdzenia jak to wygląda.
Pozdrawiam
Co ciekawe po odłączeniu przepływomierza spalanie spadło do 8,5l przy normalniej jeździe czyli czasem dane po garach, może to subiektywne wrażenie ale wydaje mi się że bez przepływki lepiej przyspiesza, nawet dźwięk silnika bardziej rasowy
Przepływka w inpie pokazuje na wolnych ok 12kg niby okej, ale podczas jazdy w livedata gdy przyspieszam praktycznie ciągle ! przy pokazywanych wartościach i chyba kąt zapłonu też wykrzyknik.
Co jeszcze mogę dodać
-zalewam tylko pb 98 verva 95% z jednej stacji
-vanos jakieś 25k km temu zregenerowany
- nieszczelności raczej brak, guma do przepustnicy i krokowca cała, oring disa wymieniony, rurka od pokrywy vanosa- nowy oring, uszczelka pod pokrywą zaworów nowa, silnik bez wycieków, nowe oringi na grzebieniu.
- Odmy nie posiadam mam przerobiony układ gdzie odpowietrzenie idzie do kolektora ssącego poprzez zaworek pcv i spływ do bagnetu mam zaślepiony.
- Po wgraniu softu do ecu "twardy reset" przez pierwsze kilka kilkanaście dni nawet nie spadają obroty na ok 500 przy manewrach parkingowych, zapier*ala pięknie, później jak się zaadaptuje auto staje się mułowate, nie tak że bym przegrał z matizem na 1/4 ale jak się jeździ autem 6 lat to czuć że coś go trapi
- sondy aktywne tylko 2szt te przed katem
- nie kopci, na postoju gaz do odcinki po odczekaniu żaden dym się nie pojawia
- na pewno nie miesza się olej z wodą tutaj płyn jest czyściutki, nie przybywa go ani nie ubywa, nie ma w wodzie tłustych oczek
- odkąd spalanie wzrosło wydaje mi się że mam końcówki wydechu lekko okopcone na czarno, proszę nie myślcie że są oblepione
Czy efekt normalnego spalania i lepszego buta po odłączeniu przepływki w 100% kwalifikuje ją do wymiany? Nie chciałbym wydać kasy w błoto
Posiadam inpe i ista/d ale ten drugi program dopiero poznaje raptem raz podłączyłem się do auta w celu sprawdzenia jak to wygląda.
Pozdrawiam
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Pokaż korekty paliwowe na wolnych obrotach (oczywiście podłącz przepływomierz), później dodaj gazu. Następnie masę powietrza na wolnych obrotach bez odbiorników prądu i nagraj podczas jazdy na 3 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania do końca skali obrotomierza (programem żeby było coś widać).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Err
- Bywalec forum
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
Wstawiam parametry na zimnym i w sumie na ciepłym bo jak złapał temperaturę to już adaptacje zaczęły się mieścić w normie, chciałem to uchwycić na filmie. Co najlepsze zrobiłem 15km, skasowałem licznik od spalania po mieście wyszło jakieś 12l i jak na złość była werwa i akceptowalne spalanie, po nocy sprawdziłem poziom oleju, dziś wszystko okej
na razie nie mam logów dynamicznych na 3 biegu, na pewno będę miał taki filmik jutro.
błąd który mi wyskakuje to błąd od usuniętego ews'a
na razie nie mam logów dynamicznych na 3 biegu, na pewno będę miał taki filmik jutro.
błąd który mi wyskakuje to błąd od usuniętego ews'a
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Lewe powietrze, zrób test dymowy jak nie możesz znaleźć (sprawdź zaślepki za kolektorem dolotowym). Zobacz jakiej firmy jest przepływomierz, ponieważ zawyża a z tego słynie delphi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Err
- Bywalec forum
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
Widziałem prowizoryczną maszynkę do wytwarzania dymu na kanale sghost, tylko nie jasne jest dla mnie jak ten dym mam wtłaczać, poprzez wlew oleju? Czy np odkręcić krokowy? Co do przepływki to raczej jest ori ale muszę to jeszcze sprawdzić. O delphi czytałem ze lubi zawyżać, a jak sprawują się przepływomierze halla? To chyba dobra firma, używki nie chciałbym kupować a vdo trochę kosztuje... Widziałem tez pierburg sa trochę tańsze od vdo.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
wyciagnij puszke z filtrem powietrza i przeplywomierz
rure dolotowa tam gdzie byla przeplywka zatkaj jakas folią i tam wcisnij wezyk z dymem
rure dolotowa tam gdzie byla przeplywka zatkaj jakas folią i tam wcisnij wezyk z dymem
-
- Bywalec forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 kwie 20, 15:09
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: KK73319
U mnie te adaptacje są idealnie pośrodku.
Z tego co się orientuję to wskazania na zimnym będą zawsze inne.
Może ten przeplywomierz przeczyść jakimś specjalnym srodkiem.
Jakie mialeś wcześniej auto? Ferrari....?
Z tego co się orientuję to wskazania na zimnym będą zawsze inne.
Może ten przeplywomierz przeczyść jakimś specjalnym srodkiem.
Jakie mialeś wcześniej auto? Ferrari....?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tylko vdo, nie ma tu półśrodków, ale jak jest ori to zostaw go w spokoju. Masz na 99% nieszczelny dolot.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Err
- Bywalec forum
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
Dzisiaj metodą garażowej dymiarki znalazłem nieszczelność gdzieś za kolektorem ssącym a ścianą grodziową, po zdjęciu kolektora okazało się że węże przy takim czarno-białym walcu praktycznie nie istnieją. Rura która idzie do zaworu wolnych obrotów i przepustnicy ma 3 może 4 lata firma febi i niestety na harmonijce są liczne spękania szkoda że tak krótko pożyła. Także zbieram graty i będe to pomału składał, dam znać czy jest okej ale myślę że tutaj siedział diabeł.
Miałem do malowania maskę dlatego też tyle mi zeszło żeby się tutaj odezwać.
Bardzo dziękuję maniek21112 i scghost za pomoc bo samemu bym tego nie ogarnął. Jak poskładam wszystko do kupy to dam znać co i jak. Pozdrawiam
Miałem do malowania maskę dlatego też tyle mi zeszło żeby się tutaj odezwać.
Bardzo dziękuję maniek21112 i scghost za pomoc bo samemu bym tego nie ogarnął. Jak poskładam wszystko do kupy to dam znać co i jak. Pozdrawiam
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 4842 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: T0mekk1
-
- 4 Odpowiedzi
- 2419 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96
-
- 4 Odpowiedzi
- 2372 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artvr0
-
- 18 Odpowiedzi
- 7272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: devtox
-
- 2 Odpowiedzi
- 1294 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 3424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 11 Odpowiedzi
- 5382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pkruszynski
-
- 12 Odpowiedzi
- 6228 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariusz1987to
-
- 8 Odpowiedzi
- 3819 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrK
-
- 5 Odpowiedzi
- 3145 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC