Przepływomierz? duże spalanie, benzyna w oleju

Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#1

Post autor: Err »

Witam :witam: m54b22 mam bardzo duże spalanie Pb przy emeryckiej jeździe 14-15litrów :shock: ostatnio przy sprawdzaniu stanu oleju poczułem zapach benzyny, po kilku dniach sprawdzam po nocy, olej ponad stan wali beną okrutnie, przejechałem delikatnie 30km, stan oleju w normie, po 8h w pracy stan oleju ok. Ogólnie w moim egzemplarzu pobór oleju mieści się w granicach 500-700ml na 8-10k km, nie powiem że auto bardzo ładnie przyspiesza bo zależy od dnia, raz czuć zapas mocy pod pedałem a czasem jeździ się jak tramwajem że ile gazu się nie da to on sobie przyspiesza spokojnie bez jakiejkolwiek adrenaliny, jakbym ciągnął przyczepkę. Na kompie 0 błędów, adaptacje idą na + na zimnym silniku i czuć leciutkie ale naprawdę leciutkie wibracje ale po rozgrzaniu silnika adaptacje mieszczą się w zielonym polu i w sumie ciężko wyczuć czy silnik pracuje.

Co ciekawe po odłączeniu przepływomierza spalanie spadło do 8,5l przy normalniej jeździe czyli czasem dane po garach, może to subiektywne wrażenie ale wydaje mi się że bez przepływki lepiej przyspiesza, nawet dźwięk silnika bardziej rasowy :guma:
Przepływka w inpie pokazuje na wolnych ok 12kg niby okej, ale podczas jazdy w livedata gdy przyspieszam praktycznie ciągle ! przy pokazywanych wartościach i chyba kąt zapłonu też wykrzyknik.

Co jeszcze mogę dodać
-zalewam tylko pb 98 verva 95% z jednej stacji
-vanos jakieś 25k km temu zregenerowany
- nieszczelności raczej brak, guma do przepustnicy i krokowca cała, oring disa wymieniony, rurka od pokrywy vanosa- nowy oring, uszczelka pod pokrywą zaworów nowa, silnik bez wycieków, nowe oringi na grzebieniu.
- Odmy nie posiadam mam przerobiony układ gdzie odpowietrzenie idzie do kolektora ssącego poprzez zaworek pcv i spływ do bagnetu mam zaślepiony.
- Po wgraniu softu do ecu "twardy reset" przez pierwsze kilka kilkanaście dni nawet nie spadają obroty na ok 500 przy manewrach parkingowych, zapier*ala pięknie, później jak się zaadaptuje auto staje się mułowate, nie tak że bym przegrał z matizem na 1/4 ale jak się jeździ autem 6 lat to czuć że coś go trapi
- sondy aktywne tylko 2szt te przed katem
- nie kopci, na postoju gaz do odcinki po odczekaniu żaden dym się nie pojawia
- na pewno nie miesza się olej z wodą tutaj płyn jest czyściutki, nie przybywa go ani nie ubywa, nie ma w wodzie tłustych oczek
- odkąd spalanie wzrosło wydaje mi się że mam końcówki wydechu lekko okopcone na czarno, proszę nie myślcie że są oblepione :)

Czy efekt normalnego spalania i lepszego buta po odłączeniu przepływki w 100% kwalifikuje ją do wymiany? Nie chciałbym wydać kasy w błoto :help:
Posiadam inpe i ista/d ale ten drugi program dopiero poznaje raptem raz podłączyłem się do auta w celu sprawdzenia jak to wygląda.

Pozdrawiam :witam:
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pokaż korekty paliwowe na wolnych obrotach (oczywiście podłącz przepływomierz), później dodaj gazu. Następnie masę powietrza na wolnych obrotach bez odbiorników prądu i nagraj podczas jazdy na 3 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania do końca skali obrotomierza (programem żeby było coś widać).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#3

Post autor: Err »

Dzięki za odp, po dodaniu gazu korekty wracają do poprawnych wartości, i pomału rosną, później wrzucę filmiki.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#4

Post autor: Err »

Wstawiam parametry na zimnym i w sumie na ciepłym bo jak złapał temperaturę to już adaptacje zaczęły się mieścić w normie, chciałem to uchwycić na filmie. Co najlepsze zrobiłem 15km, skasowałem licznik od spalania po mieście wyszło jakieś 12l i jak na złość była werwa i akceptowalne spalanie, po nocy sprawdziłem poziom oleju, dziś wszystko okej :shock:



na razie nie mam logów dynamicznych na 3 biegu, na pewno będę miał taki filmik jutro.
błąd który mi wyskakuje to błąd od usuniętego ews'a
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Lewe powietrze, zrób test dymowy jak nie możesz znaleźć (sprawdź zaślepki za kolektorem dolotowym). Zobacz jakiej firmy jest przepływomierz, ponieważ zawyża a z tego słynie delphi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#6

Post autor: Err »

Widziałem prowizoryczną maszynkę do wytwarzania dymu na kanale sghost, tylko nie jasne jest dla mnie jak ten dym mam wtłaczać, poprzez wlew oleju? Czy np odkręcić krokowy? Co do przepływki to raczej jest ori ale muszę to jeszcze sprawdzić. O delphi czytałem ze lubi zawyżać, a jak sprawują się przepływomierze halla? To chyba dobra firma, używki nie chciałbym kupować a vdo trochę kosztuje... Widziałem tez pierburg sa trochę tańsze od vdo.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

wyciagnij puszke z filtrem powietrza i przeplywomierz
rure dolotowa tam gdzie byla przeplywka zatkaj jakas folią i tam wcisnij wezyk z dymem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
MichalG7
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 20, 15:09
BMW: 320i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KK73319

#8

Post autor: MichalG7 »

U mnie te adaptacje są idealnie pośrodku.
Z tego co się orientuję to wskazania na zimnym będą zawsze inne.

Może ten przeplywomierz przeczyść jakimś specjalnym srodkiem.


Jakie mialeś wcześniej auto? Ferrari....?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Err pisze: 10 maja 20, 17:38O delphi czytałem ze lubi zawyżać, a jak sprawują się przepływomierze halla? To chyba dobra firma, używki nie chciałbym kupować a vdo trochę kosztuje... Widziałem tez pierburg sa trochę tańsze od vdo.
Tylko vdo, nie ma tu półśrodków, ale jak jest ori to zostaw go w spokoju. Masz na 99% nieszczelny dolot.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#10

Post autor: Err »

Dzisiaj metodą garażowej dymiarki znalazłem nieszczelność gdzieś za kolektorem ssącym a ścianą grodziową, po zdjęciu kolektora okazało się że węże przy takim czarno-białym walcu praktycznie nie istnieją. Rura która idzie do zaworu wolnych obrotów i przepustnicy ma 3 może 4 lata firma febi i niestety na harmonijce są liczne spękania szkoda że tak krótko pożyła. Także zbieram graty i będe to pomału składał, dam znać czy jest okej ale myślę że tutaj siedział diabeł.

Miałem do malowania maskę dlatego też tyle mi zeszło żeby się tutaj odezwać.
Bardzo dziękuję maniek21112 i scghost za pomoc bo samemu bym tego nie ogarnął. Jak poskładam wszystko do kupy to dam znać co i jak. Pozdrawiam :beer:
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”