Przepalony bezpiecznik w komorze silnika-8 glow plug system

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Kris_s
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
BMW: 320d e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary

#1

Post autor: Kris_s »

Witam wszystkich,
Przekopałem chyba cały internet, posprawdzałem cały silnik auta, po diagnozie INPY i DIS-a nie przespałem kilka nocek myśląc i chyba znalazłem przyczynę błędu świec (oczywiście nie obyło się bez wymiany świeczek)... ale, i tu się pojawia problem który powstał.
Do rzeczy, w komorze silnika znajdują się dodatkowe bezpieczniki :twisted: . Z tego co się zorientowałem jest to dodatkowe zabezpieczenie min. dla DDE. Jeden z moich bezpieczników jest przepalony. Po jego wymianie na nowy i przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję 15 (czyli mówiąc prościej w moment grzania świec) bezpiecznik raz po raz się przepala. Domyślam się że jest gdzieś zwarcie.
Stąd moje pytanie. Gdzie tego zwarcia szukać i co jeszcze dodatkowo zabezpieczają?
Proszę o pomoc ponieważ zima jest już tuż tuż, a bunia w końcu może mi odmówić podczas porannego odpalania :cry:

Obrazek
fotka przedstawiająca skrzynkę i brakujący przepalony bezpiecznik
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Nie ten dział.
Mój --- > lexus is 220d
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Przeniesione ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Kris_s
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
BMW: 320d e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary

#4

Post autor: Kris_s »

Dziękuję za przeniesienie :)

Podejrzewam że gdzieś jest zwarcie instalacji jakiegoś urządzenia które jest podłączone do tego bezpiecznika, ponieważ sprawdzając oporność multimetrem wychodzi mi jakiś kosmos :no: .
Czy ktoś wie w jaki prosty sposób zlokalizować zwarcie ?

Edit:
znalazłem taki oto schemat:
Obrazek
Kris_s
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
BMW: 320d e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary

#5

Post autor: Kris_s »

Po sprawdzeniu okazało się że bezpiecznik przepalał się przez podgrzewacz wody, który robił zwarcie.
Okazuje się że przez to dodatkowo "połowa" urządzeń w silniku mi nie działała. Teraz auto jest nie do poznania, brak zmulenia po wciśnięciu gazu :on: Teraz nie chce mi się z auta wysiadać :jestok:
Zamykam temat.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Dobrze że zlokalizowałeś to tak szybko.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Karol e30
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 25 maja 15, 20:26
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: CGD

#7

Post autor: Karol e30 »

Odpala teraz normalnie ? Tez mam ta samą zagadke musze zerknac w te bezpieczniki bo wymienilem swiece wszystkie BERU, bezpiecznik F104 i przekaznik ten bialy i zero poprawy i blad nadal jest :( i ciezko odpala jak zimny
Kris_s
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
BMW: 320d e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary

#8

Post autor: Kris_s »

Też się cieszę że w miarę szybko udało mi się to zlokalizować, ale przyznam że spędzało mi to sen z powiek.
Auto odpala jak odpalało, czyli bez problemu od strzała, ale tylko dlatego że temperatury poranne sięgają póki co 4,5 stopnia. Bałem się że jak przyjdą większe mrozy to wtedy będę miał problem i bunia powie :foch: i nie odpali hehehe.

Jeżeli mogę Ci pomóc Karol e30 to podpowiem Ci że za każdym razem jak podpinałem się pod kompa w poszukiwaniu błędu, czy to INPA czy DIS zawsze pokazywało mi błędy urządzeń które były w połączeniu z tym bezpiecznikiem. Nie wiedziałem na początku co z tym zrobić, i postanowiłem się skupić przede wszystkim na problemie świec z racji pory roku. Przeczytałem gdzieś że oprócz bezpiecznika F104 jest jeszcze F02 i tak doszedłem po nitce do kłębka :supcio: . Powodzenia 8)

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to że odkąd kupiłem to auto to myślałem że ono po prostu tak ma że to diesel i tył napęd więc dlatego jakoś inaczej się jedzie w porównaniu do mojego poprzedniego golfika IV 101KM, a tu taka niespodzianka.
Dodam tylko że wcześniej czyściłem elektrozaworki podciśnienia i zawór egr, może to też wpłynęło na obecną dynamikę auta :guma: .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”