Przepalony bezpiecznik w komorze silnika-8 glow plug system
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
- BMW: 320d e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Zary
Witam wszystkich,
Przekopałem chyba cały internet, posprawdzałem cały silnik auta, po diagnozie INPY i DIS-a nie przespałem kilka nocek myśląc i chyba znalazłem przyczynę błędu świec (oczywiście nie obyło się bez wymiany świeczek)... ale, i tu się pojawia problem który powstał.
Do rzeczy, w komorze silnika znajdują się dodatkowe bezpieczniki . Z tego co się zorientowałem jest to dodatkowe zabezpieczenie min. dla DDE. Jeden z moich bezpieczników jest przepalony. Po jego wymianie na nowy i przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję 15 (czyli mówiąc prościej w moment grzania świec) bezpiecznik raz po raz się przepala. Domyślam się że jest gdzieś zwarcie.
Stąd moje pytanie. Gdzie tego zwarcia szukać i co jeszcze dodatkowo zabezpieczają?
Proszę o pomoc ponieważ zima jest już tuż tuż, a bunia w końcu może mi odmówić podczas porannego odpalania
fotka przedstawiająca skrzynkę i brakujący przepalony bezpiecznik
Przekopałem chyba cały internet, posprawdzałem cały silnik auta, po diagnozie INPY i DIS-a nie przespałem kilka nocek myśląc i chyba znalazłem przyczynę błędu świec (oczywiście nie obyło się bez wymiany świeczek)... ale, i tu się pojawia problem który powstał.
Do rzeczy, w komorze silnika znajdują się dodatkowe bezpieczniki . Z tego co się zorientowałem jest to dodatkowe zabezpieczenie min. dla DDE. Jeden z moich bezpieczników jest przepalony. Po jego wymianie na nowy i przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję 15 (czyli mówiąc prościej w moment grzania świec) bezpiecznik raz po raz się przepala. Domyślam się że jest gdzieś zwarcie.
Stąd moje pytanie. Gdzie tego zwarcia szukać i co jeszcze dodatkowo zabezpieczają?
Proszę o pomoc ponieważ zima jest już tuż tuż, a bunia w końcu może mi odmówić podczas porannego odpalania
fotka przedstawiająca skrzynkę i brakujący przepalony bezpiecznik
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Przeniesione
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
- BMW: 320d e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Zary
Po sprawdzeniu okazało się że bezpiecznik przepalał się przez podgrzewacz wody, który robił zwarcie.
Okazuje się że przez to dodatkowo "połowa" urządzeń w silniku mi nie działała. Teraz auto jest nie do poznania, brak zmulenia po wciśnięciu gazu Teraz nie chce mi się z auta wysiadać
Zamykam temat.
Okazuje się że przez to dodatkowo "połowa" urządzeń w silniku mi nie działała. Teraz auto jest nie do poznania, brak zmulenia po wciśnięciu gazu Teraz nie chce mi się z auta wysiadać
Zamykam temat.
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Dobrze że zlokalizowałeś to tak szybko.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 maja 15, 20:26
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: CGD
Odpala teraz normalnie ? Tez mam ta samą zagadke musze zerknac w te bezpieczniki bo wymienilem swiece wszystkie BERU, bezpiecznik F104 i przekaznik ten bialy i zero poprawy i blad nadal jest i ciezko odpala jak zimny
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 7 maja 15, 10:03
- BMW: 320d e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Zary
Też się cieszę że w miarę szybko udało mi się to zlokalizować, ale przyznam że spędzało mi to sen z powiek.
Auto odpala jak odpalało, czyli bez problemu od strzała, ale tylko dlatego że temperatury poranne sięgają póki co 4,5 stopnia. Bałem się że jak przyjdą większe mrozy to wtedy będę miał problem i bunia powie i nie odpali hehehe.
Jeżeli mogę Ci pomóc Karol e30 to podpowiem Ci że za każdym razem jak podpinałem się pod kompa w poszukiwaniu błędu, czy to INPA czy DIS zawsze pokazywało mi błędy urządzeń które były w połączeniu z tym bezpiecznikiem. Nie wiedziałem na początku co z tym zrobić, i postanowiłem się skupić przede wszystkim na problemie świec z racji pory roku. Przeczytałem gdzieś że oprócz bezpiecznika F104 jest jeszcze F02 i tak doszedłem po nitce do kłębka . Powodzenia
Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to że odkąd kupiłem to auto to myślałem że ono po prostu tak ma że to diesel i tył napęd więc dlatego jakoś inaczej się jedzie w porównaniu do mojego poprzedniego golfika IV 101KM, a tu taka niespodzianka.
Dodam tylko że wcześniej czyściłem elektrozaworki podciśnienia i zawór egr, może to też wpłynęło na obecną dynamikę auta .
Auto odpala jak odpalało, czyli bez problemu od strzała, ale tylko dlatego że temperatury poranne sięgają póki co 4,5 stopnia. Bałem się że jak przyjdą większe mrozy to wtedy będę miał problem i bunia powie i nie odpali hehehe.
Jeżeli mogę Ci pomóc Karol e30 to podpowiem Ci że za każdym razem jak podpinałem się pod kompa w poszukiwaniu błędu, czy to INPA czy DIS zawsze pokazywało mi błędy urządzeń które były w połączeniu z tym bezpiecznikiem. Nie wiedziałem na początku co z tym zrobić, i postanowiłem się skupić przede wszystkim na problemie świec z racji pory roku. Przeczytałem gdzieś że oprócz bezpiecznika F104 jest jeszcze F02 i tak doszedłem po nitce do kłębka . Powodzenia
Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to że odkąd kupiłem to auto to myślałem że ono po prostu tak ma że to diesel i tył napęd więc dlatego jakoś inaczej się jedzie w porównaniu do mojego poprzedniego golfika IV 101KM, a tu taka niespodzianka.
Dodam tylko że wcześniej czyściłem elektrozaworki podciśnienia i zawór egr, może to też wpłynęło na obecną dynamikę auta .
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1118 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 8 Odpowiedzi
- 2573 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartek4334
-
- 3 Odpowiedzi
- 1665 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jawirax
-
- 1 Odpowiedzi
- 1263 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 984 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 0 Odpowiedzi
- 139 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deka87
-
- 11 Odpowiedzi
- 6211 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: overbreaker
-
- 22 Odpowiedzi
- 11453 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 4 Odpowiedzi
- 2346 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bloku92
-
- 6 Odpowiedzi
- 2216 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pawel