Przelot e46 coupé 330cd

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Dziura
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 22/10/18, 21:25
BMW: E46 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Kontakt:

Przelot e46 coupé 330cd

Post autor: Dziura » 16/01/19, 10:26

Cześć wszystkim! Przychodzę z tematem związanym z przelotem w mojej kupecie 330cd. Chodzi mi, aby dało się jeździć i żeby nie darł japy zbyt bardzo, głównie jeżdżę po mieście lecz w trasę tez od czasu do czasu ruszę dlatego nie chce mieć urwanej głowy po trasie tysiąca kilometrów :Search: Chce podnieść brzmienie na „ bardziej agresywne „ niż seria. I teraz pytanie... lepiej oddać do warsztatu zajmującego się układem wydechowym, czy można to ogarnąć inaczej czyli... Tata znajomego jest spawaczem, głównie spawa właśnie kwasówkę do przeróżnych rzeczy. Rozmawiałem z nim czy jest szansa aby zrobił mi przelot lecz nigdy tego nie robił i by musiał więcej poczytać, dlatego pisze do Was, abyście podpowiedzieli co i jak. Od kolektora do samego końca idzie oczywiście dwururka w serii. Auto posiada pełne katy wiec tez pytanie czy je wywalać czy co zrobić, żeby dało się jeździć, a od jakiegoś zakresu obrotów dopiero dawał się we znaki. Jest szansa zrobienia od połowy układu wydechowego kwasówkę? Ma to jakiś sens? Da jakiś efekt? :on:


Obrazek


Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1498
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Przelot e46 coupé 330cd

Post autor: Broder » 16/01/19, 11:28

1. Przelot z katem to nie przelot ;)
2. W dieslach uklad wydechowy w przeciwienstwie do benzyn im luzniejszy tym lepszy i w sumie nie trzeba go liczyc
3. Im wieksza srednica rury tym bedzie bardziej buczec

Na calkwitym przelocie moze byc juz dosc glosno, turbina ma to do siebie ze tlumi sporo dzwiekow wiec w dalszym ciagu diesel na pelnym przelocie nawet o duzej srednicy nie bedzie tak glosny i pierdzacy jak benzyna ;)
Ja mam w kompakcie 2.0d przelot i puszke na koncu, wg mnie jest to optymalne rozwiazanie - jest cicho w sumie do 70% wcisneicia pedalu gazu, mocniejsze wcisniecie powoduje dzwiek jak benzyna z itb ;) za ten dzwiek odpowiada wlasnie puszka koncowa eisenmanna.
Bede za jakis czas robil tez przelot w turasie 3.0d i planuje podobne rozwiazanie, przelot 2.5" + jakis tlumik koncowy
Obrazek

Dziura
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 22/10/18, 21:25
BMW: E46 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Kontakt:

Przelot e46 coupé 330cd

Post autor: Dziura » 16/01/19, 12:05

Okej, tylko pytanie czy spawacz poradzi sobie samemu mając pojęcie o spawaniu kwasówki, ale nie przelotu? Jak idzie dwururka to muszę tez zrobić przelot z dwururki czy mogę puścić jako jedna? Jak jedna to są jakieś złączki czy coś?

dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14/03/16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków
Kontakt:

Przelot e46 coupé 330cd

Post autor: dawid111 » 17/01/19, 18:53

Jedną przez całość z 2.5” lub 3” jak chcesz.
Aby nie było za głośno możesz też dać jakiś środkowy tłumik przelotowy i końcowy ;)


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość