Przelew w zbiorniczku

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
michal92
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 7 paź 18, 16:55
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: michal92 »

Witam, jak to jest z tym przelewem w zbiorniczku? Ma być cały czas? Odkręcam odpowietrznik leje płyn aż wypływa bez bąbli następnie zakręcam. Płyn jest praktycznie pod korek zapalam auto witać strumień przelewu natomiast jak odessam płyn do poziomu aby spławik wskazywał dobry poziom przelew ginie. Domyślam się, że coś robie źle tylko co? Auto nie wchodzi powyżej 96-98 stopni na zegarach a w momencie kiedy dostanie mocno po garach temp spada do 88 stopni. Z nawiewów leci gorące powietrze. Silnik m54b30 z gazem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Rozumiem, że odpowietrzasz układ po jakiejś wymianie tak? Sprawdź na drugi dzień stan płynu, uzupełnij ewentualnie do stanu i wtedy sprawdź czy jest przelew.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
michal92
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 7 paź 18, 16:55
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: michal92 »

Jakieś 2 miesiące temu była robiona UPG i teraz niedawno wywaliło mi płyn. Podszedłem do auta a tam kałuża dlatego uzupełniałem płyn żeby zobaczyć co jest nie tak. Po uzupełnieniu wszystko jest ok poza tym brakiem przelewu. Zrobiłem z ciekawości nawet test na CO2 i nic nie wyszło. Jedyna jaka różnica to od wywalenia płynu nie jeździłem na LPG tylko sama benzyna.
michal92
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 7 paź 18, 16:55
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: michal92 »

Teraz wymieniłem kontrolnie pompe wody bo już brak pomysłów i dalej przelewu brak. Auto grzeje fajnie, temperaturę trzyma cały czas nie przegrzewa się ani nic z tych rzeczy. Odpowietrzałem po wymianie w taki sposób:
1. odkręciłem korek i odpowietrznik i zalałem płynu aż się wylewało przez odpowietrznik, ogrzewanie na maksa i nawiew na min
2. zatkałem odpowietrznik i uciskałem przewody (podczas uciskania leciała woda z przelewu)
3. zakręciłem odpowietrznik, płynu nie wyrównałem do stanu na pływaku tylko zostawiłem pełny i odpaliłem auto, widać, że przelew jest
4. auto rozgrzane do 97 stopni aż termostat sie otworzył i dolny przewód do chłodnicy zrobił się gorący, ogrzewanie w aucie działało elegancko dmuchało gorącym powietrzem dałęm tak auto pochodzić pare minut na rozgrzanym w międzyczasie poluzowałem odpowietrznik i trysnął z niego tylko płyn
5. po wystudzeniu auta otwieram zbiorniczek, płynu jest trochę mniej niż wcześniej ale cały czas jest ponad stan. Odpaliłem auto zobaczyłem, że przelew jest ale odessałem nadmiar płynu do stanu jaki wskazuje pływak i w tym momencie przelew już zanika, przejechałem się tak jakiś czas bez przelewu cały czas obserwując temperaturę i nie było żadnych dziwnych wahań czy większej temperatury a ogrzewanie też cały czas normalnie działało

Po tym wszystkim jak wróciłem na parking postanowiłem zrobić raz jeszcze test na CO2 odkręciłem korek zbiorniczka i jak poszedłem po tester założyłem go to jeszcze przed nalaniem płynu reakcyjnego płyn chłodniczy podniósł się i napłynął do rurki. Auto zgasiłem odessałem około 100ml płynu chłodniczego aby nie podnosiło tak stanu założyłem znowu tester auto odpaliłem i chodziło tak kilka minut. W płynie było widać, że lecą bąble natomiast jego barwa się nie zmieniła. Macie jakieś pomysły co może być nie tak i co należałoby sprawdzić?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”