Przegrzewanie silnika M43TU B19
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 cze 19, 14:39
- BMW: Bmw e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Krosniewice
Witam.
Od początku: Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, zjechałem na stacje, dolałem płynu. Po przejechaniu 2km temperatura zaczęła wzrastać bardzo szybko do czerwonego pola. Wentylator się nie załączał. Górny wąż gorący i twardy, dolny miękki i zimny.
Następnego dnia wymieniłem termostat, zalałem świeżym płynem. Wentylator zrobiłem na krótko bez modułu. Układ się odpowietrzył.
Od tego momentu wskazówka od temperatury stała w pionie tak jak powinna, lecz na teście zegarów temp. dochodziła do 109 stopni , spadała do 95 i tak ciągle. Dziś temp. doszła do 115 stopni na teście zegarów (wskazówka od temp. stała w pionie) jadąc na klimatyzacji, po wyłączeniu klimatyzacji na postoju z nawiewu zaczęła lecieć para. Po zgaszeniu silnika było słychać bulgotanie, węże gorące i twarde.
Co to może być?
Jaka powinna być prawidłowa temp. pracy tego silnika? Przed sytuacją z zagotowaniem nie sprawdzałem jaka jest temp. na teście zegarów i nie wiem, czy było już tak wcześniej.
Od początku: Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, zjechałem na stacje, dolałem płynu. Po przejechaniu 2km temperatura zaczęła wzrastać bardzo szybko do czerwonego pola. Wentylator się nie załączał. Górny wąż gorący i twardy, dolny miękki i zimny.
Następnego dnia wymieniłem termostat, zalałem świeżym płynem. Wentylator zrobiłem na krótko bez modułu. Układ się odpowietrzył.
Od tego momentu wskazówka od temperatury stała w pionie tak jak powinna, lecz na teście zegarów temp. dochodziła do 109 stopni , spadała do 95 i tak ciągle. Dziś temp. doszła do 115 stopni na teście zegarów (wskazówka od temp. stała w pionie) jadąc na klimatyzacji, po wyłączeniu klimatyzacji na postoju z nawiewu zaczęła lecieć para. Po zgaszeniu silnika było słychać bulgotanie, węże gorące i twarde.
Co to może być?
Jaka powinna być prawidłowa temp. pracy tego silnika? Przed sytuacją z zagotowaniem nie sprawdzałem jaka jest temp. na teście zegarów i nie wiem, czy było już tak wcześniej.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Termostat ma temperaturę otwarcia 105 stopni i tyle powinno być, w momencie dużego obciążenia na trasie uruchamia się grzałka i temperatura znacznie spada. Co z tym wentylatorem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 cze 19, 14:39
- BMW: Bmw e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Krosniewice
Wywaliłem moduł i dałem na krótko, bo niepamiętam żeby kiedykolwiek wentylator się załączył sam teraz chodzi cały czas nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce. (wyłączam go wypinając kostkę) Jest to zrobione na ten moment dopóki nie przywioze drugiego. Tak w ogóle jak testem zegarów sprawdzić czy wentylator działa, bo słyszałem że jest taka możliwość.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 4790 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kasperek
-
- 15 Odpowiedzi
- 8897 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mustang13
-
- 7 Odpowiedzi
- 4715 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz9501
-
- 4 Odpowiedzi
- 1065 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Probl3matyczny
-
- 2 Odpowiedzi
- 1290 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damian94
-
- 6 Odpowiedzi
- 2262 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil17932
-
- 5 Odpowiedzi
- 1447 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil17932
-
- 20 Odpowiedzi
- 4140 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GolonBMW
-
- 0 Odpowiedzi
- 972 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niki0028