Przegrzewający się silnik
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
A z jakiej firmy termostat byłby porządny.
Bo są z różną temperaturą otwarcia.
Myślałem nad firmą BEHR
Bo są z różną temperaturą otwarcia.
Myślałem nad firmą BEHR
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Taki był na pierwszy montaż w tym silniku i taki polecam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
A jaka będzie temperatura otwarcia w silniku m52b20tu 150km?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
97 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Kompletnie przy okazji chciałbym zapytać o to jak działają te termostaty w M54, ktoś wie?
Chodzi o to że odpalam sobie test 7.0, widzę temperaturę jaka jest, gdy dojdzie do 96-97C to otwiera termostat i temperatura ładnie spada.
Podczas jazdy temperatura wtedy waha się pomiędzy 88 a 95, a przy szybszej jeździ w niskiej temperaturze potrafi spaść nawet do poziomu 75C. Wiem że wskazówka temperatury w pionie oznacza zakres temperatury, natomiast co mnie interesuje to czy w momencie gdy termostat raz się otworzy, to już pozostaje otwarty cały czas, czy termostat się sam zamyka i chłodzenie jest na tzw. małym obiegu, czyli obieg płynu tylko w silniku, a dopiero gdy znowu temperatura wejdzie w okolicę 97, to znowu otwiera termostat na tzw. duży obieg z chłodnicą? Innymi słowy, czy raz otwarty termostat, pozostaje już zawsze otwarty?
Chodzi o to że odpalam sobie test 7.0, widzę temperaturę jaka jest, gdy dojdzie do 96-97C to otwiera termostat i temperatura ładnie spada.
Podczas jazdy temperatura wtedy waha się pomiędzy 88 a 95, a przy szybszej jeździ w niskiej temperaturze potrafi spaść nawet do poziomu 75C. Wiem że wskazówka temperatury w pionie oznacza zakres temperatury, natomiast co mnie interesuje to czy w momencie gdy termostat raz się otworzy, to już pozostaje otwarty cały czas, czy termostat się sam zamyka i chłodzenie jest na tzw. małym obiegu, czyli obieg płynu tylko w silniku, a dopiero gdy znowu temperatura wejdzie w okolicę 97, to znowu otwiera termostat na tzw. duży obieg z chłodnicą? Innymi słowy, czy raz otwarty termostat, pozostaje już zawsze otwarty?
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
A ja mam jeszcze pytanie związane tym razem z wężami od chłodnicy.
Bo mój wąż po rozgrzaniu silnika i po przejechaniu 20 kilometrów jest miękki a powinno być w nim wyczuwalne jakieś ciśnienie a mogę go ścisnąć w dłoni.
Czyli tak jakby nie było w nim ciśnienia.
Ubywało mi też płynu chłodniczego i musiałem dolewać.
Bo mój wąż po rozgrzaniu silnika i po przejechaniu 20 kilometrów jest miękki a powinno być w nim wyczuwalne jakieś ciśnienie a mogę go ścisnąć w dłoni.
Czyli tak jakby nie było w nim ciśnienia.
Ubywało mi też płynu chłodniczego i musiałem dolewać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Witam.
Dzisiaj bardzo się zdziwiłem gdyż przy demontażu termostatu i po wyciągnięciu go z bloku silnika wyciągłem sam plastikowy korpus ale nie było w nim grzałki a w bloku też nie została.
Czy możliwe że ktoś wyciągnął grzałkę z obudowy i założył sam korpus?
Dodatkowo w koło uszczelki która jest na tym plastikowym uchwycie był widoczny silikon.
Dzisiaj bardzo się zdziwiłem gdyż przy demontażu termostatu i po wyciągnięciu go z bloku silnika wyciągłem sam plastikowy korpus ale nie było w nim grzałki a w bloku też nie została.
Czy możliwe że ktoś wyciągnął grzałkę z obudowy i założył sam korpus?
Dodatkowo w koło uszczelki która jest na tym plastikowym uchwycie był widoczny silikon.
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Polish boy, w BMW od niewiadomo kogo wszystko jest możliwe, zwłaszcza jak ktoś miał mniej $ widocznie nie miałeś w ogóle termostatu w środku bo nie był sprawny, więc ktoś zamiast wydać 200 zł wyjął go całkowicie i stąd problemy z ciśnieniem/przegrzewaniem, zwłaszcza jak widać tam dodatkowo silikon. Z ciekawości wrzuć proszę zdjęcie tego, co zdemontowałeś.
U mnie w układzie chłodzenia kiedyś w M43 ktoś użył rurek kanalizacyjnych, bo króciec chłodzenia pękł. Włożył więc w zbiorniczek rurę kanalizacyjną a to przykrył dwoma sklejonymi gumowymi wężami a całość do zbiornika skręcił cybantem tak to jest jak się kupuje auto ze wsi, tam znajdą każdy sposób żeby coś naprawić bez potrzeby wyjazdu do centrum lub zakupu online nowej części.
U mnie w układzie chłodzenia kiedyś w M43 ktoś użył rurek kanalizacyjnych, bo króciec chłodzenia pękł. Włożył więc w zbiorniczek rurę kanalizacyjną a to przykrył dwoma sklejonymi gumowymi wężami a całość do zbiornika skręcił cybantem tak to jest jak się kupuje auto ze wsi, tam znajdą każdy sposób żeby coś naprawić bez potrzeby wyjazdu do centrum lub zakupu online nowej części.
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Oto co wyciągłem z bloku.
Plik hostowany przez BMW E46 Forum
Plik hostowany przez BMW E46 Forum
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Naprawa na Janusza
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1898 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 7 Odpowiedzi
- 953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 2094 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mack10koro
-
- 4 Odpowiedzi
- 2453 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 4 Odpowiedzi
- 1963 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pixma
-
- 0 Odpowiedzi
- 1252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzysztof4101997
-
- 3 Odpowiedzi
- 780 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 4042 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AnAnAss
-
- 34 Odpowiedzi
- 28388 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando