Przegrzewający się silnik

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#11

Post autor: Polish boy »

A z jakiej firmy termostat byłby porządny.
Bo są z różną temperaturą otwarcia.
Myślałem nad firmą BEHR
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Taki był na pierwszy montaż w tym silniku i taki polecam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#13

Post autor: Polish boy »

A jaka będzie temperatura otwarcia w silniku m52b20tu 150km?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

97 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#15

Post autor: tomx »

Kompletnie przy okazji chciałbym zapytać o to jak działają te termostaty w M54, ktoś wie?

Chodzi o to że odpalam sobie test 7.0, widzę temperaturę jaka jest, gdy dojdzie do 96-97C to otwiera termostat i temperatura ładnie spada.

Podczas jazdy temperatura wtedy waha się pomiędzy 88 a 95, a przy szybszej jeździ w niskiej temperaturze potrafi spaść nawet do poziomu 75C. Wiem że wskazówka temperatury w pionie oznacza zakres temperatury, natomiast co mnie interesuje to czy w momencie gdy termostat raz się otworzy, to już pozostaje otwarty cały czas, czy termostat się sam zamyka i chłodzenie jest na tzw. małym obiegu, czyli obieg płynu tylko w silniku, a dopiero gdy znowu temperatura wejdzie w okolicę 97, to znowu otwiera termostat na tzw. duży obieg z chłodnicą? Innymi słowy, czy raz otwarty termostat, pozostaje już zawsze otwarty?
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#16

Post autor: Polish boy »

A ja mam jeszcze pytanie związane tym razem z wężami od chłodnicy.
Bo mój wąż po rozgrzaniu silnika i po przejechaniu 20 kilometrów jest miękki a powinno być w nim wyczuwalne jakieś ciśnienie a mogę go ścisnąć w dłoni.
Czyli tak jakby nie było w nim ciśnienia.
Ubywało mi też płynu chłodniczego i musiałem dolewać.
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#17

Post autor: Polish boy »

Witam.
Dzisiaj bardzo się zdziwiłem gdyż przy demontażu termostatu i po wyciągnięciu go z bloku silnika wyciągłem sam plastikowy korpus ale nie było w nim grzałki a w bloku też nie została.
Czy możliwe że ktoś wyciągnął grzałkę z obudowy i założył sam korpus?
Dodatkowo w koło uszczelki która jest na tym plastikowym uchwycie był widoczny silikon.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#18

Post autor: tomx »

Polish boy, w BMW od niewiadomo kogo wszystko jest możliwe, zwłaszcza jak ktoś miał mniej $ :P widocznie nie miałeś w ogóle termostatu w środku bo nie był sprawny, więc ktoś zamiast wydać 200 zł wyjął go całkowicie i stąd problemy z ciśnieniem/przegrzewaniem, zwłaszcza jak widać tam dodatkowo silikon. Z ciekawości wrzuć proszę zdjęcie tego, co zdemontowałeś.

U mnie w układzie chłodzenia kiedyś w M43 ktoś użył rurek kanalizacyjnych, bo króciec chłodzenia pękł. Włożył więc w zbiorniczek rurę kanalizacyjną a to przykrył dwoma sklejonymi gumowymi wężami a całość do zbiornika skręcił cybantem :) tak to jest jak się kupuje auto ze wsi, tam znajdą każdy sposób żeby coś naprawić bez potrzeby wyjazdu do centrum lub zakupu online nowej części.
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#19

Post autor: Polish boy »

Oto co wyciągłem z bloku.
Plik hostowany przez BMW E46 Forum
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Naprawa na Janusza :Bravo:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”