Przegrzewający się silnik
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Witam. Mam problem związany z przegrzewajcym się silnikiem.
Więc po odpaleniu auta i nagrzaniu się do odpowiedniej temperatury zaczyna ona wzrastać i auto cały czas się przegrzewa oraz podczas jazdy temperatura też wzrasta i zapala się żółta kontrolka chłodnicy ale płyn jest w zbiorniczku.
Czy raczej będzie to wykończona pompa wody czyli pęknięty wirnik czy raczej termostat już zakończył swój żywot?
Dodatkowo ściągłem górny wąż który wchodzi do termostatu i wyleciało z niego trochę płynu ale nie za wiele a po zajrzeniu w środek termostatu przez jego otwór było w nim sucho i wydobywa się z niego para i po odpaleniu auta z węża nie leci żaden płyn a chyba powinien gdyby pompa była sprawna.
Dodam jeszce że wentylator klimatyzacji się nie załącza A po wymuszeniu jego działania w inpie oraz włączeniu sprężarki działa ale gdy auto się przegrzeje to się nie załącza.
Dzisiaj rano otworzyłem korek od zbiorniczka i był w nim minimalny poziom więc dolałem płynu do Max i odpowietrzylem układ i odziwo po tym odpowietrzeniu temperatura podczas jazdy jest maksymalnie na poziomie do 94 stopni na teście nr7 a podczas postoju ma 96 stopni.
Ale gdy wróciłem po krótkiej przejazdzce do domu to mam ustawiłem temperaturę na 28 stopni i zmieniłem na ciepłe a z kratek leci nie zimne ale takie raczej chłodne powietrze.
Więc po odpaleniu auta i nagrzaniu się do odpowiedniej temperatury zaczyna ona wzrastać i auto cały czas się przegrzewa oraz podczas jazdy temperatura też wzrasta i zapala się żółta kontrolka chłodnicy ale płyn jest w zbiorniczku.
Czy raczej będzie to wykończona pompa wody czyli pęknięty wirnik czy raczej termostat już zakończył swój żywot?
Dodatkowo ściągłem górny wąż który wchodzi do termostatu i wyleciało z niego trochę płynu ale nie za wiele a po zajrzeniu w środek termostatu przez jego otwór było w nim sucho i wydobywa się z niego para i po odpaleniu auta z węża nie leci żaden płyn a chyba powinien gdyby pompa była sprawna.
Dodam jeszce że wentylator klimatyzacji się nie załącza A po wymuszeniu jego działania w inpie oraz włączeniu sprężarki działa ale gdy auto się przegrzeje to się nie załącza.
Dzisiaj rano otworzyłem korek od zbiorniczka i był w nim minimalny poziom więc dolałem płynu do Max i odpowietrzylem układ i odziwo po tym odpowietrzeniu temperatura podczas jazdy jest maksymalnie na poziomie do 94 stopni na teście nr7 a podczas postoju ma 96 stopni.
Ale gdy wróciłem po krótkiej przejazdzce do domu to mam ustawiłem temperaturę na 28 stopni i zmieniłem na ciepłe a z kratek leci nie zimne ale takie raczej chłodne powietrze.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Co to za silnik? Czy pompa jest widać po przelewie w zbiorniku, narazie wygląda na zapowietrzony układ, pewnie jest gdzieś nieszczelność.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Właśnie pompę wykluczyłem bo przelew w zbiorniczka jest po dodaniu gazu
Układ odpowietrzyłem i temperatura jak narazie jest w normie
Silnik to 1.9 benzyna+gaz
Układ odpowietrzyłem i temperatura jak narazie jest w normie
Silnik to 1.9 benzyna+gaz
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To temperaturę otwarcia termostatu masz 105 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Wiem wiem tylko że termostaty w e46 są sterowane elektronicznie.
Czyli DME sprawdza jaka jest temperatura silnika i tak dobiera otwarcie i domknięcie termostatu aby temperatura była optymalna.
Czyli DME sprawdza jaka jest temperatura silnika i tak dobiera otwarcie i domknięcie termostatu aby temperatura była optymalna.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Masz na myśli grzałkę, która ma spowodować zbicie temperatury pod obciążeniem, natomiast przy spokojnej jeździe miejskiej temperatura jest w okolicy tej właśnie wartości a nie 10 stopni mniej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
A podczas testu nr 7 temperatura w mieście wynosiła maksymalnie 95 stopni i spadała sobie 2 lub 3 stopnie i znów wracała do 95 stopni.
Chyba że ten test nie jest w pełni miarodajny.
Chyba że ten test nie jest w pełni miarodajny.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie spotkałem się z takim przypadkiem aby pokazywał złą wartość. Wygląda na to, że termostat nie pracuje prawidłowo, choć to odwrotne zjawisko do przegrzewania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Po podłączeniu pod komputer miałem błąd sterowanie chłodzenia na podstawie mapy charakteŕystki czyli raczej termostat.
A wydaje mi się że przegrzewał się przez to że był zapowietrzony.
Bo po odpowietrzeniu się już nie grzeje.
Ale gdy jadę sobie z odpalonym testem nr 7 to temperatura podczas jazdy wynosi maksymalnie 95 stopni i gdy ustawiłem temperaturę na klimiatroniku na 26 stopni i pokrętłem na czerwone pole to z nawiewu leci chłodne powietrze a przy tak ustawionej temperaturze powinno lecieć już gorące.
Oczywiście w tym czasie silnik jest już rozgrzany.
Dopiero gdy ustawie na 32 stopnie to leci gorące powietrze.
A wydaje mi się że przegrzewał się przez to że był zapowietrzony.
Bo po odpowietrzeniu się już nie grzeje.
Ale gdy jadę sobie z odpalonym testem nr 7 to temperatura podczas jazdy wynosi maksymalnie 95 stopni i gdy ustawiłem temperaturę na klimiatroniku na 26 stopni i pokrętłem na czerwone pole to z nawiewu leci chłodne powietrze a przy tak ustawionej temperaturze powinno lecieć już gorące.
Oczywiście w tym czasie silnik jest już rozgrzany.
Dopiero gdy ustawie na 32 stopnie to leci gorące powietrze.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Błąd informuje o uszkodzonej wcześniej wspomnianej grzałce termostatu, więc kwalifikuje się on do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1898 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 7 Odpowiedzi
- 953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 2094 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mack10koro
-
- 4 Odpowiedzi
- 2453 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 4 Odpowiedzi
- 1963 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pixma
-
- 0 Odpowiedzi
- 1252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzysztof4101997
-
- 3 Odpowiedzi
- 780 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 4042 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AnAnAss
-
- 34 Odpowiedzi
- 28388 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando