Przegrzewający się silnik

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#1

Post autor: Polish boy »

Witam. Mam problem związany z przegrzewajcym się silnikiem.
Więc po odpaleniu auta i nagrzaniu się do odpowiedniej temperatury zaczyna ona wzrastać i auto cały czas się przegrzewa oraz podczas jazdy temperatura też wzrasta i zapala się żółta kontrolka chłodnicy ale płyn jest w zbiorniczku.
Czy raczej będzie to wykończona pompa wody czyli pęknięty wirnik czy raczej termostat już zakończył swój żywot?
Dodatkowo ściągłem górny wąż który wchodzi do termostatu i wyleciało z niego trochę płynu ale nie za wiele a po zajrzeniu w środek termostatu przez jego otwór było w nim sucho i wydobywa się z niego para i po odpaleniu auta z węża nie leci żaden płyn a chyba powinien gdyby pompa była sprawna.
Dodam jeszce że wentylator klimatyzacji się nie załącza A po wymuszeniu jego działania w inpie oraz włączeniu sprężarki działa ale gdy auto się przegrzeje to się nie załącza.
Dzisiaj rano otworzyłem korek od zbiorniczka i był w nim minimalny poziom więc dolałem płynu do Max i odpowietrzylem układ i odziwo po tym odpowietrzeniu temperatura podczas jazdy jest maksymalnie na poziomie do 94 stopni na teście nr7 a podczas postoju ma 96 stopni.
Ale gdy wróciłem po krótkiej przejazdzce do domu to mam ustawiłem temperaturę na 28 stopni i zmieniłem na ciepłe a z kratek leci nie zimne ale takie raczej chłodne powietrze.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co to za silnik? Czy pompa jest widać po przelewie w zbiorniku, narazie wygląda na zapowietrzony układ, pewnie jest gdzieś nieszczelność.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#3

Post autor: Polish boy »

Właśnie pompę wykluczyłem bo przelew w zbiorniczka jest po dodaniu gazu
Układ odpowietrzyłem i temperatura jak narazie jest w normie
Silnik to 1.9 benzyna+gaz
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To temperaturę otwarcia termostatu masz 105 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#5

Post autor: Polish boy »

Wiem wiem tylko że termostaty w e46 są sterowane elektronicznie.
Czyli DME sprawdza jaka jest temperatura silnika i tak dobiera otwarcie i domknięcie termostatu aby temperatura była optymalna.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Masz na myśli grzałkę, która ma spowodować zbicie temperatury pod obciążeniem, natomiast przy spokojnej jeździe miejskiej temperatura jest w okolicy tej właśnie wartości a nie 10 stopni mniej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#7

Post autor: Polish boy »

A podczas testu nr 7 temperatura w mieście wynosiła maksymalnie 95 stopni i spadała sobie 2 lub 3 stopnie i znów wracała do 95 stopni.
Chyba że ten test nie jest w pełni miarodajny.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Nie spotkałem się z takim przypadkiem aby pokazywał złą wartość. Wygląda na to, że termostat nie pracuje prawidłowo, choć to odwrotne zjawisko do przegrzewania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 3 paź 18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#9

Post autor: Polish boy »

Po podłączeniu pod komputer miałem błąd sterowanie chłodzenia na podstawie mapy charakteŕystki czyli raczej termostat.
A wydaje mi się że przegrzewał się przez to że był zapowietrzony.
Bo po odpowietrzeniu się już nie grzeje.
Ale gdy jadę sobie z odpalonym testem nr 7 to temperatura podczas jazdy wynosi maksymalnie 95 stopni i gdy ustawiłem temperaturę na klimiatroniku na 26 stopni i pokrętłem na czerwone pole to z nawiewu leci chłodne powietrze a przy tak ustawionej temperaturze powinno lecieć już gorące.
Oczywiście w tym czasie silnik jest już rozgrzany.
Dopiero gdy ustawie na 32 stopnie to leci gorące powietrze.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Błąd informuje o uszkodzonej wcześniej wspomnianej grzałce termostatu, więc kwalifikuje się on do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”