Przebicie, gwizd z głośników.
- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
Witam, coś tam juz czytałem po sieci. Na naszym forum w nie znalazłem nic.
Sprzęt audio harman/kardon.
Objawy:
Kiedy jest wyłączone radio, wszystko jest ok, kiedy je włączę z tylnych głośników (w półce) dobiega gwizd, jakby turbo.
Ogólnie dużo osób zgania na alternator.
Jak się za to zabrać?
Strasznie nie lubię oddawać auta "fachowcom" a elektromechanicy uważam, że to najwięksi oszuści.
Od czego zacząć? Na poprzednim radiu jak i na nowym to samo. Czasem przy włączeniu xenonu słychać w głośnikach pyrknięcie, choć nie wiem czy to się wiąże ze sobą.
Sprzęt audio harman/kardon.
Objawy:
Kiedy jest wyłączone radio, wszystko jest ok, kiedy je włączę z tylnych głośników (w półce) dobiega gwizd, jakby turbo.
Ogólnie dużo osób zgania na alternator.
Jak się za to zabrać?
Strasznie nie lubię oddawać auta "fachowcom" a elektromechanicy uważam, że to najwięksi oszuści.
Od czego zacząć? Na poprzednim radiu jak i na nowym to samo. Czasem przy włączeniu xenonu słychać w głośnikach pyrknięcie, choć nie wiem czy to się wiąże ze sobą.
- yeti
- Bywalec forum
- Posty: 247
- Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
- BMW: 320
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzędz
rozumiem że mówimy o seryjnym H/K ?
generalnie efekt gwizdania w CA wynika z kilku punktów
- różnic w masach między źródłem a wzmacniaczem
- kiepskich masy któregoś podzespołu
- alternatora
- źle położonych kabli
- uszkodzeń w sprzęcie audio
generalnie efekt gwizdania w CA wynika z kilku punktów
- różnic w masach między źródłem a wzmacniaczem
- kiepskich masy któregoś podzespołu
- alternatora
- źle położonych kabli
- uszkodzeń w sprzęcie audio
- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
Oryginalny HA, radio zmienione, to juz drugie.
Auto w Niemczech dostało drugi kabel zasilający (ok. 5m) na kostkę ISO.
W paru miejscach w karoserii mam puszczoną wiązkę przewodów brązowych, przymocowanych do karoserii na specjalnym uchwycie, nie jestem do końca pewny czy to oryginalne.
Zaczne od podłączenia radia w bagażniku bezpośrednio do wtyczki, żeby ominąć ten długi nie oryginalny kabel.
Co jeszcze mógłbym i jak sprawdzić? Jak sprawdzić te masy? Jak alternator?
Dodam jeszcze, że często mi przepala ksenon. Inpa pokazywała zwarcie na masie czujnika stabilizacji ksenonu. Wymieniłem ten silniczek ksenonu wytrzymał dłużej, ale ostatnio znów zaczął błyskać.
Auto w Niemczech dostało drugi kabel zasilający (ok. 5m) na kostkę ISO.
W paru miejscach w karoserii mam puszczoną wiązkę przewodów brązowych, przymocowanych do karoserii na specjalnym uchwycie, nie jestem do końca pewny czy to oryginalne.
Zaczne od podłączenia radia w bagażniku bezpośrednio do wtyczki, żeby ominąć ten długi nie oryginalny kabel.
Co jeszcze mógłbym i jak sprawdzić? Jak sprawdzić te masy? Jak alternator?
Dodam jeszcze, że często mi przepala ksenon. Inpa pokazywała zwarcie na masie czujnika stabilizacji ksenonu. Wymieniłem ten silniczek ksenonu wytrzymał dłużej, ale ostatnio znów zaczął błyskać.
- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
To tak.
Sprawdzalem i silnik i nadwozie. Jest ok.
Sprawdzę jeszcze silnik krokowy, coś dziwnie brzęczy na zapłonie, ale to inna kwestia.
Robiłem też bezpośrednie podłączenie wzmacniacza oraz samego radia do masy akumulatora. Było trochę lepiej, aczkolwiek nadal słyszalne.
Dźwięk wydobywa sie z lewego głośnika w tylnych drzwiach tam też następnym razem się dobiorę.
Alternator normalnie i na obciążeniu (radio, światła dlugie, dmuchawa) bimba 14,1 V
Sprawdzalem i silnik i nadwozie. Jest ok.
Sprawdzę jeszcze silnik krokowy, coś dziwnie brzęczy na zapłonie, ale to inna kwestia.
Robiłem też bezpośrednie podłączenie wzmacniacza oraz samego radia do masy akumulatora. Było trochę lepiej, aczkolwiek nadal słyszalne.
Dźwięk wydobywa sie z lewego głośnika w tylnych drzwiach tam też następnym razem się dobiorę.
Alternator normalnie i na obciążeniu (radio, światła dlugie, dmuchawa) bimba 14,1 V
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 8608 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 11 Odpowiedzi
- 7020 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 6 Odpowiedzi
- 2494 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 5 Odpowiedzi
- 2429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1846 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamyk28
-
- 20 Odpowiedzi
- 6135 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1463 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yeti
-
- 2 Odpowiedzi
- 2569 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamilek72
-
- 2 Odpowiedzi
- 3666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Foxtrot
-
- 4 Odpowiedzi
- 2125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1