Przebicie, gwizd z głośników.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#1

Post autor: bartrej »

Witam, coś tam juz czytałem po sieci. Na naszym forum w :szukaj: nie znalazłem nic.

Sprzęt audio harman/kardon.
Objawy:
Kiedy jest wyłączone radio, wszystko jest ok, kiedy je włączę z tylnych głośników (w półce) dobiega gwizd, jakby turbo.

Ogólnie dużo osób zgania na alternator.

Jak się za to zabrać?
Strasznie nie lubię oddawać auta "fachowcom" a elektromechanicy uważam, że to najwięksi oszuści.
Od czego zacząć? Na poprzednim radiu jak i na nowym to samo. Czasem przy włączeniu xenonu słychać w głośnikach pyrknięcie, choć nie wiem czy to się wiąże ze sobą.
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#2

Post autor: yeti »

masy w aucie gdzieś leżą, lub w elektronice audio.

zgaduje, efekt nasila się jak jest chłodniej i bardziej wilgotno ?
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#3

Post autor: bartrej »

Nie. Nasila się przy dodawaniu gazu :P jeżeli stoję w miejscu chyba nic nie słychać.
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#4

Post autor: yeti »

rozumiem że mówimy o seryjnym H/K ?

generalnie efekt gwizdania w CA wynika z kilku punktów
- różnic w masach między źródłem a wzmacniaczem
- kiepskich masy któregoś podzespołu
- alternatora
- źle położonych kabli
- uszkodzeń w sprzęcie audio
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#5

Post autor: bartrej »

Oryginalny HA, radio zmienione, to juz drugie.
Auto w Niemczech dostało drugi kabel zasilający (ok. 5m) na kostkę ISO.
W paru miejscach w karoserii mam puszczoną wiązkę przewodów brązowych, przymocowanych do karoserii na specjalnym uchwycie, nie jestem do końca pewny czy to oryginalne.

Zaczne od podłączenia radia w bagażniku bezpośrednio do wtyczki, żeby ominąć ten długi nie oryginalny kabel.

Co jeszcze mógłbym i jak sprawdzić? Jak sprawdzić te masy? Jak alternator?

Dodam jeszcze, że często mi przepala ksenon. Inpa pokazywała zwarcie na masie czujnika stabilizacji ksenonu. Wymieniłem ten silniczek ksenonu wytrzymał dłużej, ale ostatnio znów zaczął błyskać.
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#6

Post autor: yeti »

sprawdź
silnik - nadwozie
aku - nadwozie
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#7

Post autor: bartrej »

To tak.
Sprawdzalem i silnik i nadwozie. Jest ok.
Sprawdzę jeszcze silnik krokowy, coś dziwnie brzęczy na zapłonie, ale to inna kwestia.

Robiłem też bezpośrednie podłączenie wzmacniacza oraz samego radia do masy akumulatora. Było trochę lepiej, aczkolwiek nadal słyszalne.

Dźwięk wydobywa sie z lewego głośnika w tylnych drzwiach tam też następnym razem się dobiorę.

Alternator normalnie i na obciążeniu (radio, światła dlugie, dmuchawa) bimba 14,1 V
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#8

Post autor: yeti »

14.1 gdzie mierzone ? na stykach aku czy na alternatorze czy na zasilaniu radia lub wzmacniacza.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#9

Post autor: bartrej »

yeti, na akumulatorze i na srubach od niego pod maską
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#10

Post autor: yeti »

to szukał bym problemu w zwalonej elektronice
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”