Prostowanie kutych felg m3 e46

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Arczi
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JZ42373

#1

Post autor: Arczi »

Witam. Kupiłem dzisiaj komplet felg Styling 67 M Double Spoke w rozmiarze 19X9,5 ET 27 oraz 19X8 ET 47. Trzy sztuki z kompletu (dwie przednie oraz jedna tylna) są proste natomiast jedna tylna była spawana (1cm od wewnątrz oraz jest delikatnie krzywa). Z tego co wiem producentem tych felg był Fuchs i są to koła kute. Podobno felg kutych nie da rady wyprostować ponieważ prawie na pewno pękną przy takiej próbie. Internety nie dają jednoznacznej odpowiedzi na ten temat. Jedni mówią że nie ma problemu inni że nic z tego nie będzie. Czy ktoś z was prostował takie felgi a jeśli tak to jakie efekty ? A możę ktoś ma namiary na firmę (najlepiej Wrocław) która ogarnie taki temat.

Tak przy okazji oryginalne felgi styling 72 (są idealnie proste nie mają nawet minimalnego bicia) będą na sprzedaż za jakieś dwa tygodnie. opony na felgach 225/40/18 przód już słabe tylne 255/35/18 continental contisportcontact ok 5 mm bieżnika. Felgi mają rysy oraz otarcia wynikające z codziennej eksploatacji natomiast jak już zaznaczyłem wyżej są idealnie proste (sprawdzałem u siebie w pracy na wyważarce). Przy odbiorze osobistym możemy się umówić u mnie w pracy aby zweryfikować ten fakt na miejscu.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Kutych felg raczej nie da się prostować - znajomy oddał na prostowanie, 2 zakłady mu to odrzuciły mówiąc że są tak twarde te felgi że maszyna nie daje rady i coś pęknie - albo sprzęt, albo felga. 3ci zakład wziął w końcu tą felgę, mówili że się namęczyli w cholerę, wyprostowali i fajno. Zamontowali, auto jeździło z tym może 2 dni, wjechało chyba w dziurę czy coś i felga wygięła się dokładnie w tym samym miejscu wypuszczając całe powietrze z opony. Drugi raz prostowanie nie miało sensu, bo i tak wewnętrznie materiał jest już naruszony i będzie już niestety wracał do tego wygięcia.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”