Prośba o opinie

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#61

Post autor: szymon111 »

Benzyny nie liczę, bo całkiem sporo na niej jeżdżę i staram się utrzymywać powyzej połowy baku. Gaz tankuje najczęściej jak się dopiero skończy, a bywa tak że nie chce mi się czekać na stacji bo jest kolejka więc jadę 20km dalej na inną.
Co do stylu jazdy to osiągam jak najszybciej prędkość docelową i nie ma dnia aby odcinki nie było.
W korkach stoję sporadycznie więc myślę że średnia prędkość to z 60km/h będzie, musiałbym sprawdzić na liczniku. Zrobiłem prawie 40k km, 2/3 na dojazdach do pracy. Te 12.3 to takie minimum ale dość często było powtarzalne.
Dawno już nie liczyłem dokładnie, tankuje mniej więcej 40-41l i robię na tym między 310 - 330km.
Więc gdyby dokładnie doliczyć ile benzyny po odpaleniu spali i później gazu weźmie to pewnie byłoby więcej.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#62

Post autor: Lashie »

Proszę o wybaczenie, z góry zakładam ze każdy może sobie sprawdzić dane techniczne, chodziło mi o generalne użytkowanie automatu. Zaraz powiesz koledze ze jeździ jak ostatnia piz*a bo ma spalanie 12l w mieszanym i pewnie kolor jego klamek Ci się tez nie spodoba. pozdro mordeczko, zluzuj troche majty bo Cię coś ewidentnie w życiu ciśnie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#63

Post autor: maniek21112 »

yampik pisze: 25 lis 21, 18:16skąd Ty te głupoty czasem bierzesz to ja nie wiem... a najgorsze to, że mocno ludzi w błąd wprowadzasz
Jak tak irytuje Cię pisanie głupot to wypadałoby podawać sprawdzone i rzetelne informacje ze swojej strony:
yampik pisze: 25 lis 21, 18:16ZF - nie kojarzę żeby do m54 montowano w ogóle co innego.
GM był montowany w r6, również m54. Na przykładzie m54b25 gm występował w europejskich coupe/cabrio od 03/2005, a we wszystkich budach na rynek usa. Natomiast np. m52tub28 miało gm-a na rynek japoński. Takich zależności jest więcej, to tylko przykłady.
yampik pisze: 25 lis 21, 18:16zobacz fotki na necie bo GM w dieselach działa w odwrotną stronę +/- niż ZF w benzynach - więc na oko już widać
Znowu pudło. Ja mam zf-a i mam + do przodu, wiele gm-ów dla odmiany ma - do przodu, więc teoria pada.
Układ w tą normalniejszą stronę (- do przodu) został wprowadzony po lifcie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Świeżake46
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 20 paź 21, 12:54
BMW: E46 1951 85Kw
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy
VIN: CJ10541

#64

Post autor: Świeżake46 »

maniek21112 pisze: 26 lis 21, 6:24
yampik pisze: 25 lis 21, 18:16skąd Ty te głupoty czasem bierzesz to ja nie wiem... a najgorsze to, że mocno ludzi w błąd wprowadzasz
Jak tak irytuje Cię pisanie głupot to wypadałoby podawać sprawdzone i rzetelne informacje ze swojej strony:
yampik pisze: 25 lis 21, 18:16ZF - nie kojarzę żeby do m54 montowano w ogóle co innego.
GM był montowany w r6, również m54. Na przykładzie m54b25 gm występował w europejskich coupe/cabrio od 03/2005, a we wszystkich budach na rynek usa. Natomiast np. m52tub28 miało gm-a na rynek japoński. Takich zależności jest więcej, to tylko przykłady.
yampik pisze: 25 lis 21, 18:16zobacz fotki na necie bo GM w dieselach działa w odwrotną stronę +/- niż ZF w benzynach - więc na oko już widać
Znowu pudło. Ja mam zf-a i mam + do przodu, wiele gm-ów dla odmiany ma - do przodu, więc teoria pada.
Układ w tą normalniejszą stronę (- do przodu) został wprowadzony po lifcie.
A możesz coś więcej skrobnąć o tej skrzyni. Z własnego doświadczenia. Jak to faktycznie jest z tym spalaniem bo nawet tutaj dwóch forumowiczów podaje bardzo rozbieżne dane.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#65

Post autor: yampik »

Lashie pisze: 25 lis 21, 21:06 Proszę o wybaczenie, z góry zakładam ze każdy może sobie sprawdzić dane techniczne, chodziło mi o generalne użytkowanie automatu. Zaraz powiesz koledze ze jeździ jak ostatnia piz*a bo ma spalanie 12l w mieszanym i pewnie kolor jego klamek Ci się tez nie spodoba. pozdro mordeczko, zluzuj troche majty bo Cię coś ewidentnie w życiu ciśnie.
Takie malowanie trawy na zielono pisać, że różnica aut manu to 0.2 sec w aucie w którym automat zabija samochód.
maniek21112 pisze: 26 lis 21, 6:24
GM przy benzynie się psuły? Bo momentu do zabijania tam nie ma.
Co do powielonej z mojej strony jak widać bzdury - to ze 100razy pisano to samo nie tylko na tym forum.
Dziękuję za wyprowadzenie z błędu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#66

Post autor: maniek21112 »

Świeżake46 pisze: 26 lis 21, 11:10A możesz coś więcej skrobnąć o tej skrzyni. Z własnego doświadczenia. Jak to faktycznie jest z tym spalaniem bo nawet tutaj dwóch forumowiczów podaje bardzo rozbieżne dane.
Polecam sprawdzić dane techniczne, w moim przypadku, czyli 328ia to w mieście dla manuala podane jest 12l a automatu 15l i tak to mniej więcej wygląda w rzeczywistości. Bardzo rzadko są problemy z zf-ami, ewentualnie po dużym przebiegu sprzęgło hydrokinetyczne wymaga wymiany, ale chyba jeden taki egzemplarz spotkałem a ogólnie trochę przewinęło się.
yampik pisze: 26 lis 21, 18:52 GM przy benzynie się psuły? Bo momentu do zabijania tam nie ma.
Tu nie chodzi o psucie, że nie jedzie, tylko o zużycie, które widać, nie trzeba być specjalistą, gm-y przeciągają biegi, sprzęgło hydrokinetyczne w praktycznie każdej sztuce wymaga wymiany, pracuje o wiele gorzej od zf-a.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Świeżake46
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 20 paź 21, 12:54
BMW: E46 1951 85Kw
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy
VIN: CJ10541

#67

Post autor: Świeżake46 »

Witam ponownie :siema:
Przed 4 tyg udało mi się nabyć e46 2003r 318 :on: sedan, samochód ogólnie spoko ma kilka mankamentów jak np brak centralnego z pilota, nie grzeje lewe lusterko a prawe nie rusza w prądzie :lol: czy nie otwierająca się tylna szyba lewa ale całokształt jest :good:
Za w/w mankamenty podejrzewam moduł komfortu, słusznie??
Wiem że podstawowym narzędziem będzie kabel do diagnostyki bo dzisiaj wracając z pracy po wjechaniu w lekka dziurę zapaliły mi się kontrolki trakcji/abs/ręczny i bez kompa się nie obędzie i tutaj pytanie do Was jaki kabel/co kupić?? wiem że program to INPA ale co dalej to nie bardzo. W poprzednim samochodzie(mazda) pracowałem z elm327 i z doświadczenia wiem, że różnie bywa z działaniem poszczególnych wersji. Fajnie jak byście mogli polecić coś konkretnie.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#68

Post autor: kosteg »

Załóż osobny temat - szybciej cokolwiek zdziałasz.

centralny - zależy czy tylko pilot nie gada a np przycisk w kosoli i zamek kierowcy sterują nim poprawnie czy wszystko jest martwe, wówczas sam gm5, "antena diversity" czy sam pilot

brak grzania lustra to wiązka albo wkład - nic nimi nie zawiaduje

szyba - tylko jedna sztuka to może być wiązka, przyciski sterujące - kawałek przekaźnika w sumie niby też ale mała szansa. Prędzej już silnik zdechł

ja mam viakena i sobie chwalę, miałem go do forda i dla mnie jest ok. Są inne, różne co kto woli. Mam też drugi do pasofta i ten zestaw starcza.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”