Profilaktyka i samodiagnostyka

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#1

Post autor: jaszczomppoziomka »

Wiam serdecznie, jestem posiadaczem takiego samochodu i jest to mój pierwszy pojazd.
W związku z tym mam takie pytanko, jak dbać o samochód i jak oceniać, czy należy coś zrobić.

Wiadomo, że wykonuje się przeglądy zgodnie z przebiegiem, sprawdza i wymienia płyny.
I teraz tak: czy o każdej nieproawidłowości, ważnym błędzie (który można odczytać przez INPA) poinformuje mnie jakaś kontrolka?

No i obstawiam, że należy reagowac na zmianę zachowania, ale skąd należy wiedzieć jak jest poprawnie?

Z góry dziękuję za wskazówki i podpowiedzi :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Jesli bedziesz czytal forum to nie zauwazysz kiedy zdobedziesz ogromna wiedze o tych samochodach. Ja w styczniu tez bylem zielony a teraz ogarniam juz sporo tematow. Z autem rob to co z kazdym innym. Sluchaj go zwracaj uwage czy wszystko z nim dobrze czy dziala prawidlowo. Wyjde na fanatyka ale to troche jak z dzieckiem. Wylapiesz nienaturalne zachowanie. BMW jest niesamowicie precyzyjne. To tez jesli cos od tego odstaje to warto sie przyjzec.Z uwagi na to uzywaj dobrych czesci do naprawy. Zdecydowanie warto doplacic. Jak cos przy zawieszeniu to lemfordera. Jak przy silniku zazwyczaj bosha. Takie jak szly na pierwszy montaz, nie koniecznie bmw bo ceny zabijaja. Kontrolek od wszystkiego nie ma :) bo mielibysmy kokpit jak w boeingu :) ba nawet inpa niestety nie pokaze wszystkich usterek, ale pokaze bardzo duzo. Warto zainwestowac w kabelek. Inpa nie jest trudna w obsludze, za to DIS to czarna magia... Staraj sie nie oszczedzac na paliwie filtrach I plynach eksploatacyjnych. Bo to lubi sie mscic ;) powodzenia. Jak czegos nie wiesz, czytaj forum. Potem pytaj :)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#3

Post autor: jaszczomppoziomka »

Może źle napisałem: czy na błąd X, który jest ważny zapali mi się engine check?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Nie zawsze. Engine zapala sie raczej zadko jak juz naprawde jest jakis problem. Czesciej wywala bledy w inpie. Jak masz podejzenie ze cos jest nie tak a bledow nie ma najlepiej zapytac na forum jakie sa prawidlowe wskazania inpy dla danego podzespolu I przejechac sie z laptopem I livedata porownac.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#5

Post autor: piotrek1474 »

Do zawieszenia dobre też są części Meyle. Nieraz przyczyna jakiej usterki może być np. nieszczelność jakiegoś układu a tego komp nie pokaże.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”