Problemy ze sterownikiem m52TU
-
- Bywalec forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
- BMW: 318i M43B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Cześć, po swapie udało się furką ruszyć i przejechać choć kawałek po parkingu. Mam problem ze sterownikiem a mianowicie mam błąd pompy wtórnego powietrza, błąd czujnika wału oraz multifunkcujnej kierownicy oraz DME-EWS. Problem polega na tym, że owych błędów za Chiny nie idzie usunąć. Po usunięciu pojawiają się ponownie, czujnik jest sprawny auto odpala na ciepłym jak i zimnym bezproblemowo, EWS wyrzucony ze sterownika wraz z tym całym systemem pompy wtórnego powietrza. Od czego zacząć? Bo ręce opadają.
-
- Bywalec forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
- BMW: 318i M43B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Przekaźniki i bezpieczniki wyrzucone, silnik chodzi nie równo nie ma mocy i słabo wkręca się na obroty. Check jest wyłączony. Jak będę dziś przy aucie to podeślę błędy z inpy. Tylko zastanawiam się czemu nie idzie skasować błędów ze sterownika chociażby multi kiery jak i DME-EWS skoro EWS wyrzucony ze sterownika, sterownik wadliwy czy może coś z elektryka?
-
- Bywalec forum
- Posty: 177
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318+
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
- VIN: JT02111
To jest pewnie błąd komunikacji pomiędzy DME a EWS. Pomimo, że masz "usunięte immo" to moduły się pomiędzy sobą komunikują. Synchronizacja DME-EWS zrobiona?
Z Multi trzeba szukać, nie miałem styczności z takim błędem.
Jak silnik źle pracuje to trzeba diagnozować - lewe powietrze przede wszystkim. Adaptacje przepustnicy skasowane?
Co tam zostało namotane, to wiesz tylko Ty lub Twój mechanik. Ale kasowaniem błędów tego nie naprawisz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
- BMW: 318i M43B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Wracam po tygodniu, dziś dopiero znalazłem chwilę na grzebanie przy aucie. Była próba aktualizacji softu, która pomogła w sprawie błędów aczkolwiek jest problem z odpaleniem, błąd EWS a dokładniej: "209 manipulationsschutz ews" próba synchronizacji nie daje żadnych skutków i samochód nie ma iskry. EWS wyrzucony aczkolwiek nadal ma jakiś problem... Czujnik wału wymieniony i samochód przed aktualizacją w końcu gada aczkolwiek na 5 garów, nadal nie ma mocy. Pierwsze odpalenie po postoju silnik ma moc przez najbliższą minutę. Adaptacje usunięte, czy wypadanie zapłonu i brak mocy może być przez odmę? Jak ją sprawdzić?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jakiej firmy czujnik położenia wału? Zapłon wypada na jednym cylindrze czy losowo? Co do odmy to odkręć korek wlewu oleju na odpalonym silniku, powinna być zauważalna różnica w pracy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 177
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318+
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
- VIN: JT02111
W sensie INPĄ aktualizowałeś sterownik i później znów usunąłeś EWS? Bo przy aktualizacji wszystko wraca do serii, razem z EWS.Darmiann pisze: ↑21 paź 23, 21:32 Była próba aktualizacji softu, która pomogła w sprawie błędów aczkolwiek jest problem z odpaleniem, błąd EWS a dokładniej: "209 manipulationsschutz ews" próba synchronizacji nie daje żadnych skutków i samochód nie ma iskry. EWS wyrzucony aczkolwiek nadal ma jakiś problem...
-
- Bywalec forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
- BMW: 318i M43B19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Czujniki firmy Valeo, Siemens, VDO na każdym z wyżej wymienionych zero różnicy, odpala i na zimnym i na ciepłym.maniek21112 pisze: ↑22 paź 23, 7:16 Jakiej firmy czujnik położenia wału? Zapłon wypada na jednym cylindrze czy losowo? Co do odmy to odkręć korek wlewu oleju na odpalonym silniku, powinna być zauważalna różnica w pracy.
Jutro zobaczę tą odmę, choć już została zamówiona.
aktualizacja była robiona poprzez winkfp soft eu2, oczywiście po aktualizacji EWS również był wyrzucony.w0jta5 pisze: ↑23 paź 23, 8:21W sensie INPĄ aktualizowałeś sterownik i później znów usunąłeś EWS? Bo przy aktualizacji wszystko wraca do serii, razem z EWS.Darmiann pisze: ↑21 paź 23, 21:32 Była próba aktualizacji softu, która pomogła w sprawie błędów aczkolwiek jest problem z odpaleniem, błąd EWS a dokładniej: "209 manipulationsschutz ews" próba synchronizacji nie daje żadnych skutków i samochód nie ma iskry. EWS wyrzucony aczkolwiek nadal ma jakiś problem...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 6 Odpowiedzi
- 9269 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 1 Odpowiedzi
- 2856 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1003 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Hajduk1910
-
- 0 Odpowiedzi
- 2151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Vekall
-
- 0 Odpowiedzi
- 868 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafal7173
-
- 3 Odpowiedzi
- 1393 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 872 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zbojna
-
- 6 Odpowiedzi
- 2746 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcinxBMW
-
- 4 Odpowiedzi
- 7631 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz