Problemy ze sterownikiem m52TU

Darmiann
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
BMW: 318i M43B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#1

Post autor: Darmiann »

Cześć, po swapie udało się furką ruszyć i przejechać choć kawałek po parkingu. Mam problem ze sterownikiem a mianowicie mam błąd pompy wtórnego powietrza, błąd czujnika wału oraz multifunkcujnej kierownicy oraz DME-EWS. Problem polega na tym, że owych błędów za Chiny nie idzie usunąć. Po usunięciu pojawiają się ponownie, czujnik jest sprawny auto odpala na ciepłym jak i zimnym bezproblemowo, EWS wyrzucony ze sterownika wraz z tym całym systemem pompy wtórnego powietrza. Od czego zacząć? Bo ręce opadają.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#2

Post autor: w0jta5 »

Wrzuć zdjęcia błędów z INPA
Darmiann pisze: 12 paź 23, 22:10 wraz z tym całym systemem pompy wtórnego powietrza.
Jak zostawiłeś bezpiecznik i przekaźnik od SAI to błąd wraca. Inaczej, jak SAI się aktywuje to trzeba sterownik znów ogarnąć. Jak masz wyłączony check engine, to olej to.
Darmiann
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
BMW: 318i M43B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#3

Post autor: Darmiann »

Przekaźniki i bezpieczniki wyrzucone, silnik chodzi nie równo nie ma mocy i słabo wkręca się na obroty. Check jest wyłączony. Jak będę dziś przy aucie to podeślę błędy z inpy. Tylko zastanawiam się czemu nie idzie skasować błędów ze sterownika chociażby multi kiery jak i DME-EWS skoro EWS wyrzucony ze sterownika, sterownik wadliwy czy może coś z elektryka?
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#4

Post autor: w0jta5 »

Darmiann pisze: 13 paź 23, 11:06 DME-EWS skoro EWS wyrzucony ze sterownika, sterownik wadliwy czy może coś z elektryka?
To jest pewnie błąd komunikacji pomiędzy DME a EWS. Pomimo, że masz "usunięte immo" to moduły się pomiędzy sobą komunikują. Synchronizacja DME-EWS zrobiona?

Z Multi trzeba szukać, nie miałem styczności z takim błędem.

Jak silnik źle pracuje to trzeba diagnozować - lewe powietrze przede wszystkim. Adaptacje przepustnicy skasowane?
Co tam zostało namotane, to wiesz tylko Ty lub Twój mechanik. Ale kasowaniem błędów tego nie naprawisz.
Darmiann
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
BMW: 318i M43B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#5

Post autor: Darmiann »

Wracam po tygodniu, dziś dopiero znalazłem chwilę na grzebanie przy aucie. Była próba aktualizacji softu, która pomogła w sprawie błędów aczkolwiek jest problem z odpaleniem, błąd EWS a dokładniej: "209 manipulationsschutz ews" próba synchronizacji nie daje żadnych skutków i samochód nie ma iskry. EWS wyrzucony aczkolwiek nadal ma jakiś problem... Czujnik wału wymieniony i samochód przed aktualizacją w końcu gada aczkolwiek na 5 garów, nadal nie ma mocy. Pierwsze odpalenie po postoju silnik ma moc przez najbliższą minutę. Adaptacje usunięte, czy wypadanie zapłonu i brak mocy może być przez odmę? Jak ją sprawdzić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy czujnik położenia wału? Zapłon wypada na jednym cylindrze czy losowo? Co do odmy to odkręć korek wlewu oleju na odpalonym silniku, powinna być zauważalna różnica w pracy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#7

Post autor: w0jta5 »

Darmiann pisze: 21 paź 23, 21:32 Była próba aktualizacji softu, która pomogła w sprawie błędów aczkolwiek jest problem z odpaleniem, błąd EWS a dokładniej: "209 manipulationsschutz ews" próba synchronizacji nie daje żadnych skutków i samochód nie ma iskry. EWS wyrzucony aczkolwiek nadal ma jakiś problem...
W sensie INPĄ aktualizowałeś sterownik i później znów usunąłeś EWS? Bo przy aktualizacji wszystko wraca do serii, razem z EWS.
Darmiann
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
BMW: 318i M43B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#8

Post autor: Darmiann »

maniek21112 pisze: 22 paź 23, 7:16 Jakiej firmy czujnik położenia wału? Zapłon wypada na jednym cylindrze czy losowo? Co do odmy to odkręć korek wlewu oleju na odpalonym silniku, powinna być zauważalna różnica w pracy.
Czujniki firmy Valeo, Siemens, VDO na każdym z wyżej wymienionych zero różnicy, odpala i na zimnym i na ciepłym.
Jutro zobaczę tą odmę, choć już została zamówiona.
w0jta5 pisze: 23 paź 23, 8:21
Darmiann pisze: 21 paź 23, 21:32 Była próba aktualizacji softu, która pomogła w sprawie błędów aczkolwiek jest problem z odpaleniem, błąd EWS a dokładniej: "209 manipulationsschutz ews" próba synchronizacji nie daje żadnych skutków i samochód nie ma iskry. EWS wyrzucony aczkolwiek nadal ma jakiś problem...
W sensie INPĄ aktualizowałeś sterownik i później znów usunąłeś EWS? Bo przy aktualizacji wszystko wraca do serii, razem z EWS.
aktualizacja była robiona poprzez winkfp soft eu2, oczywiście po aktualizacji EWS również był wyrzucony.
Darmiann
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
BMW: 318i M43B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#9

Post autor: Darmiann »

Udało się, silnik chodzi na 6 garów, trzyma obroty ale nie wkręca się tak jak trzeba, mocowo również nie zachwyca. Ktoś ma jakiś pomysł?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”