Problemy z BMW e46 320d 136km

rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#1

Post autor: rahim711 »

Witam, mam następujące pytania:
-Gdy odpalę silnik na boku chodzi napinacz paska klinowego i prawdopodobnie on wydaje stuki.. Należy go wymienić czy coś można z nim zrobić?
-Miałem uszkodzony przepływomierz, kupiłem następny ale jest inna kostka choć tyle samo pinów. Kostka w aucie 5 pinów ale 4 przewody, Stara przepływka miała 5 pinów a nowa 4. Podejdzie ona? Włożyłem ją ale auto gorzej zamula.
-Olej w rurach gumowych i przepływce to normalne?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

- nie odpalaj auta na boku. powinno stać na wszystkich czterech kołach :)
- stuka t wymień. ta cześć się zużywa
- jaką przepływkę kupiłeś ? jeśli nie ori boscha (tak musi kosztować 500 zł) to wtopiłeś. Poza tym masz auto z 99 roku więc po wymianie przepływki będziesz musiał zrobić adaptację, bo ta którą miałeś fabrycznie wycofali i zastąpili ją inną.
- lekki film olejowy tzn troszkę tłuste w rurach gumowych jest normalne. dużo oleju już nie. Wymień filtr odmy i sprawdź czy turbina ci nie pluje olejem
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#3

Post autor: rahim711 »

Przepływomierz miałem Boscha nr. (nie pamiętam) a teraz zakupiłem bodajże nr 0 928 400 527. Ori tzn. musi tak na nim pisać czy co? Jak zrobić tą adaptacje i czy każdy komputer to zrobi. Kostki są inne w przepływomierzach (stary-5 pinów, nowy-4 piny), a kostka-4piny ale 5 miejsc....Napinacz wymienię. Olej znajduje się w ilości kilku ml więc wydaje się dobrze. Jeżeli rura jest nie szczelna od turna do przepływki lub obudowa co idzie od filtra rurą do obudowy silnika też ma to wpłwy na osiągi?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: Roki »

Kazda nieszczelnosc ma wplyw na osiagi.zla przeplywke kupiles.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#5

Post autor: rahim711 »

Wymieniłem przepływkę na taką samą jaką miałem (numer się zgadza),auto jedzie lepiej ale nadal ją zamula. Co może być tym spowodowane? Już mam dość tego auta. Dodam, że pompa wtryskowa była zakładana nowa bo wcześniejsza padła, przepływka też już trzecia, filterki na zaworkach czyszczone..Spalanie mam w granicy 10-12 l. Powinno być znacznie mniej..
kulpek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 25 wrz 14, 17:28
BMW: E46 2.0 Diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
VIN: KE49657

#6

Post autor: kulpek »

wejdz sobie w bmw info fans i zobacz jaki numer masz i jaki powinien być nowy, i koniecznie potrzebna adaptacja zobacz sobie elektrozaworki, podpinałes kompa?
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#7

Post autor: rahim711 »

Przepływomierz kupiłem z takim samym numerem. Podpinany był pod kompa i pokazywał bład nr 101-bład cisnienia doładowania. Zaworki czyszczone i nawet wymieniane były. Co jeszcze może być nie tak? Rura która idzie do przepływomierza jest złapana do niego na jedną śrubę i nie wiem czy tam może gdzieś lewe powietrze łapie. Co o tym myślicie?
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#8

Post autor: Młody90 »

a ten czujnik cisnienia doladowania czysciles ?. znajduje sie pod podszybiem przykrecony w kolektor od tyłu.
Jakby Ci lewe powietrze brało to nie moglbys go wkrecic do 2tys obrotow.
moze masz elektrozaworki zle podpiete wezykami albo ktorys z elektrozaworkow padniety. sprobuj je zamienić.
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#9

Post autor: rahim711 »

Czujnik tylko przedmuchałem. Zanurzyć go w jakimś rozpuszczalniku czy jak?
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#10

Post autor: Młody90 »

mozna, jakims acetonem najlepiej.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”