Problemy z autem po wizycie w serwisie

vGTSv
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 21, 14:48
BMW: e46 319i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JN18867

#1

Post autor: vGTSv »

Witam, od niedawna jestem posiadaczem BMW e46 319i,M43B19
rocznik 99' z instalacją gazową. Początkowo, po zakupie auta obstawiałem do wymiany sondę i przepływkę, po tygodniu jazdy wyszły dodatkowe problemy: Wysokie obroty po rozgrzaniu do 2/3tys na biegu jałowym, Dymienie na czarno, Czasem trzeba odpalać z dodaniem gazu. Po oddaniu do mechanika wady określone w protokole przez serwis: nierówna praca silnika, wypadanie zapłonu, wysokie falujące wolne obroty ok. 2500.
Według serwisu zostały wymienione części, tj:
1.SONDA LAMBDA - SONDA 2 BANK 1- 250,00
2 PŁYN CHŁODNICZY WRAZ Z ODPOWIETRZENIEM POJAZDU- 55,00
3 ZBIORNIK WYRÓWNAWCZY PŁYNU CHŁODNICZEGO- 144,00
4 O-RINGI WTRYSKIWACZY BENZYNOWYCH- 45,00
5 MAGISTRALA WODNA NA SILNIKU- 30,00
6 TERMOSTAT WTAZ Z OBUDOWĄ I CZUJNIKIEM
TEMPERATURY(ZINTEGROWANY)- 130,00
7 SONDA LAMBDA - SONDA 1 BANK 1- 122. 00
8 PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY POWIETRZA- 250,00
9 FILTR POWIETRZA Z WYMIANA- 27,00
10 CZUJNIK TEMPERATURY PRZY WEJSCIU DO CHŁODNICY- 55,00
11 ŚWIECE ZAPŁONOWE Z WYMIANA- 95,00
Po odbiorze auta, mechanik powiedział, że po resecie ECU trzeba przejechać trasę 500km aby mapa się ustabilizowała. Mechanik stwierdził po diagnostyce, że czas wtrysku był 26 i po robociźnie zszedł do ok. 10, przy czym teraz auto spala ok. 40l/100km, potężnie dymi na biało, przy dodawaniu gazu pojawia się czarna chmura dymu, brak ubytków oleju i płynu chłodzącego, nie zauważyłem też spadku mocy silnika, samochód często trzęsie na jałowym i dalej ma falujące obroty na biegu jałowym przy 850-1000. Po przełączeniu na gaz auto od razu gaśnie chyba że trzymam nogę na gazie, wtedy nie gaśnie i nie dymi. W serwisie powiedzieli też że auto dostaje zbyt bogatą mieszankę.
Drugi mechanik po wstępnej rozmowie bez oględzin stwierdził. że jest to uszczelka pod głowicą lub wtryski, natomiast jak mówiłem wcześniej, nie zauważyłem spadku mocy silnika, nie ma też oleju w płynie chłodzącym, a na pierwszym serwisie powinni to zauważyć jeśli coś by się z tym działo.
Proszę o poradę, bo jeśli mam za każdą wizytę u mechanika płacić po 2 tys. to wolę otrzymać opinię tutaj od znawców :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Widzę same śmieci zamontowane, które nie mogą działać :Bravo: przepływomierz, termostat, sondy, czujnik temperatury, w tych cenach rewelacja, chyba, że to używki były? :D wracaj do nich i niech demontują ten chłam, który nie działa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#3

Post autor: maczupikczu »

Masakra co to za serwisy teraz są (były i będą)... W Polsce jak nie chcesz popłynąć z torbami to albo kup samochod nowy albo stary naprawiaj w miarę możliwości sam, ale do rzeczy.
Na samym początku to żeby chodziło dobrze na gazie to musi chodzic dobrze na benzynie. Ogarnij kompa jakie błędy pokaże, jak się nagrzeje wrzuć screena z wartościami (masa powietrza itd) tu majstry odrazu ci powiedzą czy ok czy lipa. Trzeba sprawdzić czy dolot jest szczelny, odma( (pewnie nie była wymieniana od 1999r)czy korkowiec nie jest zasyfiony. Wrzuć na początek odczyty z kompa to może coś poradzimy.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Omijaj mechaników im się nie chce szukać przyczyny, masz im zapłacić i spadać. Osobiście zapłaciłem za holowanie, diagnostykę i wymianę pompy paliwa 800zl, auta nie miałem prawie dwa miesiące, odebrałem niesprawne i na własną rękę naprawiłem w pół godziny. Mechanik nie widział powodu problemu, a ja go znalazłem(typowo elektroniczny) bez komputera. Okazało się że trzeba wyczyścić przepustnicę bo jest problem z jej pozycjonowaniem. Po umyciu mechanizmu samochód jeździ bez żadnego zająknięcia. I to nie był jakiś partacz tylko warsztat z dobrą opinią w okolicy, jeden z większych. Ogólnie jak sam nie ogarniesz, ewentualnie ze szwagrem to zapomnij że mechanik Ci pomoże, chyba że akurat trafi, ale równie dobrze możesz sam rozłożyć karty i wróżyć.

Z jakiego powodu tyle klamotow Ci wymienili? Czy tylko na fakturze była wymiana bo i tak potrafią. Dla mnie przy takim spalaniu właśnie teraz masz uwalone sondy.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#5

Post autor: PiotrWłocławek »

Zrób ta nawet 100km ale do mechanika który się zna na bmw. Szkoda Twoich nerw czasu i pieniędzy na mechaników którzy robią ople a potem próbują ogarnąć bmw. Najważniejsza diagnostyka komputerowa. Potem wymienisz konkretną część i po sprawie.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

PiotrWłocławek pisze: 1 lis 21, 10:14 Zrób ta nawet 100km ale do mechanika który się zna na bmw. Szkoda Twoich nerw czasu i pieniędzy na mechaników którzy robią ople a potem próbują ogarnąć bmw. Najważniejsza diagnostyka komputerowa. Potem wymienisz konkretną część i po sprawie.
Musi mi się chcieć przede wszystkim, BMW to nie prom kosmiczny, są marki które robią bardziej skomplikowane elektronicznie i mechanicznie samochody, a jednak ktoś to ogarnia, ale nie może być papudrunem przyzwyczajonym do koszenia kasy za pierdoły jak prawie każdy warsztat.

Jak swojego "mechanika" spytałem co pokazało na kompie to rzucił standardowy tekst "Błędów nie było....." A jak się spytałem o dane z czujników co pokazują, to mówi że Mercedes takich rzeczy nie pokazuje, to mu mówię że pokazuje bo sam sprawdzam elm, jedynie z tym konkretnym nie mogę się podłączyć no to mi wtedy mówi że nie patrzył bo i tak nic konkretnego by nie widział. Normalnie rence opadają.

Na forum znam kilka przypadków gdzie chłopaki po skrinach i zdjęciach potrafili więcej powiedzieć niż mechanik który miał samochód w ręku i mógł robić co mu się podoba, tyle że u niego lenistwo zwyciężyło, klient zapłacił i o to chodziło. Może uda Ci się wkleić kody błędow i dane w temacie i wtedy będziesz miał trafna diagnozę odnośnie tego co się dzieje z samochodem.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

Kiedyś było tak, ze mechanik był od napraw, teraz jest to w większości przypadków zwykły Janek Wymieniacz i ma wszystko w dupie, bo kto będzie go ciągał po sadach za 1000zl?, wymienił to, co pokazał mu dzisiaj tarot, może będzie działać może nie, marzą na częściach jest, robocizna zapłacona, klientowi się wciśnie ze jeszcze 5 części jest zjebanych i liczy na to, ze któraś z wymian naprawi samochód i tyle, biznes się kreci, a klienci narzekają jakie to serwisowanie samochodów jest drogie i jak ciężko naprawiać niektóre marki bo są takie „trudne” w diagnostyce. Ostatnio padł mi w e60 alternator, zadzwoniłem do warsztatu, szybka wycena: nowy aku AGM 900zl koniecznie wymienic bo napewno stary już jest stary i nie trzyma parametrów, regeneracja alternatora 1100zl bo jest dużej mocy i potrzeba drogich czesci, nowy pasek, szykuje się pan na koło pąsowe bo to norma w tych silnikach (tu mnie zaskoczyl, JEDNAK COŚ WIE pomyślałem, potem usłyszałem cenę 800 za corteco i już wiedziałem dlaczego tak dobrze zna ta usterkę, 300 marzy i nagle chce się naprawiac) i możemy wymienic od razu No i montaż 200. Jak to usłyszałem, miernik w dłoń, 5 minut, wiadomo, regulator napiecia, telefon do hurtowni na kolejny dzień przyszedł, wymieniłem wszystko działa jak powinno, 180zl, regulator plus piwko i w 20 minut wszystko wróciło do normy, a ja stałem się bogatszy o 2000zl i w końcu coś zrobiłem przy buni, bo od zakupu jeździ i dzielnie służy żonie i synowi. Wiem ze są w czeluściach mechanicy, pasjonaci, którzy lubią ta prace, ale jeszcze takiego nie spotkałem, a byłem już u wielu, albo wiedza zbyt mała, albo cenią się conajmniej jak chirurdzy plastyczni, raz zapłaciłem za uszczelke pokrywy zaworow 800zl w polecanym w Szczecinie serwisie BMW, nie aso, młody głupi nieświadomy, ze to 10 śrubek :lol: w focusie, zaczęły padac zimne luty, norma, opisywane milion razy wszędzie jako typowa usterka, pojechał do mechanika, alternator, akumulator, przewody do aku, nowy zawór egr (bo jak ma błąd to auto nie odpali lol), jakies tam jeszcze czujniczki, rachunek na prawie 4000zl, auto pojeździło dwa dni i trup, zimne luty w liczniku, naprawa u elektronika 300zl, także tak, różnie można trafic
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Do jakiego silnika w e60 koło pasowe corteco kosztuje 500,-?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#9

Post autor: Lashie »

n47d20, fakt, kolka 500 nie kosztuja, dopiero teraz sprawdziłem po nr oem, wcześniej natchnalem się cena w googlach. Co nie zmienia faktu, ze 1100 za regenerację alternatora to troche dużo, biorąc pod uwagę ze za ulamek tej ceny można miec fabrycznie regenerowany przez valeo
Ostatnio zmieniony 2 lis 21, 13:40 przez Lashie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Możesz być zaskoczony ale w wielu warsztatach mają gorsze ceny niż na allegro, choć to nie zmienia faktu, że 800,- to sporo nawet jak w tym są śruby, które należy wymienić. Nie będę zdziwiony jak mają je za 700,-
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”