problem ze złączem OBD2
- mato15
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
- BMW: e46 Coupe
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Witam, zakupiłem kabel diagnostyczny, zainstalowałem inpe i w innych samochodach wszystko działa, u mnie nie. Nie mogę się połączyć do sterownika, wybieram silnik i wyskakuje błąd, udało mi się wejść do PDC, ale po kliknięciu na czytanie błędów błąd API JOB... cos i nic z tego. Oglądałem internety, szukałem gdzie na jakim pinie ma jakie napięcie być ale wszędzie są złącza opisane na 4 piny +, -, linia K i L a u mnie jest 7 pinów i nie wiem który od czego. Lub może ktoś wie gdzie może być przyczyna?
Mój samochód e46 325Ci, 2004r
zdjęcia mojego złącza:
numer 1 od zielonego, 7 i 8 białe, 9 czarny i 16 czerwono-zółty w takiej kolejności są ponumerowane
Mój samochód e46 325Ci, 2004r
zdjęcia mojego złącza:
numer 1 od zielonego, 7 i 8 białe, 9 czarny i 16 czerwono-zółty w takiej kolejności są ponumerowane
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Ponoc czesty przypadek ogolnie w autach z obd II (wg znajomego elektryka samochodowego), spotkalem sie osobiscie z tym juz kilka razy. Z tego co pamietam trzeba przeciac kabelek z pinu 16 i podac mu 12v na wtyczke z innego zrodla.
- mato15
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
- BMW: e46 Coupe
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Jako że mam radio z androidem i z torque podłączyłem dziś taki interfejs na BT, łączył się dość długo z ECU ale połączyło się, potem się rozlaczylo ale po uruchomieniu jeszcze raz torque i wyjęcie i wsadzenie tego interfejsu działało.. inpe też mi się raz udało połączyć i teraz znów się nie da.. próbować podać 12v na 16 pin?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
jak rozlaczy to nie wylaczaj zaplonu tylko odepnij kabel czy modul bt od gniazda obd i jesli posiadasz miernik sprawdz czy na pinie 1 i 16 sa napiecia. Jesli nie bedzie , a pewnie nie bedzie na pinie 16 to zrob tak jak pisalem
- mato15
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
- BMW: e46 Coupe
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Na obu pinach jest 12v, gazownik podpiol sie do pinu nr 7, kabel jest przylutowany wygląda ok, ale z tej wiązki od gazu są dwa kable jeden jest wpięty z pinem 7 a drugi nigdzie, nie wiem czy odpadł czy tak ma być, pokazuje na nim 11v
Mam jakiś trop, wyłączyłem gaz na przycisku, nie działało, podłączyłem interfejs bt, włączyłem Torque, połączyło się, wypiąlem elm podłączyłem kabel diagnostyczny inpa działa, za pierwszym razem na live data był błąd ale za drugim razem się udało, na odpalonym samochodzie po wlaczeniu instalacji LPG wywala błędy na inpie i wszystko się rozlacza i żeby znów połączyć muszę zacząć od połączenia przez ten interfejs bt i torque z wyłączonym gazem.. (nsc expert nie działał nawet jak działała inpa).. co robić? Gazownik czy elektronik bo sam chyba tego nie ogarnę, chyba ze to sprawa tego luźnego kabelka o którym napisałem wyzej
Mam jakiś trop, wyłączyłem gaz na przycisku, nie działało, podłączyłem interfejs bt, włączyłem Torque, połączyło się, wypiąlem elm podłączyłem kabel diagnostyczny inpa działa, za pierwszym razem na live data był błąd ale za drugim razem się udało, na odpalonym samochodzie po wlaczeniu instalacji LPG wywala błędy na inpie i wszystko się rozlacza i żeby znów połączyć muszę zacząć od połączenia przez ten interfejs bt i torque z wyłączonym gazem.. (nsc expert nie działał nawet jak działała inpa).. co robić? Gazownik czy elektronik bo sam chyba tego nie ogarnę, chyba ze to sprawa tego luźnego kabelka o którym napisałem wyzej
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1680
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Nie wiem czy u Ciebie to będzie to samo, ale może Ci pomoże:
http://e46forum.pl/diagnostyka-f123/316i-b%C5%82%C4%85d-inpa-przy-probie-po%C5%82%C4%85czenia-z-silnik-t21016.html
http://e46forum.pl/diagnostyka-f123/316i-b%C5%82%C4%85d-inpa-przy-probie-po%C5%82%C4%85czenia-z-silnik-t21016.html
Masz sterownik gazu OBD, a z obd jest tak ze urządzenie które pierwsze się połączy ma do niego dostęp. Instrukcja obsługi od gazu i patrzysz jak wyłączyć OBD w LPGtechu trzeba przez 7 sek przytrzymać przycisk od gazu aż sobie wyda jedno długie piknięcie. Niestety ale gazownicy o tym nie mówią
- mato15
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
- BMW: e46 Coupe
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Dzwoniłem do tego majstra od gazu powiedział że ten przewód może być luźny a obd na gazie nie działa.. nie miałem pojęcia że tak to jest. Nsc expert nie działał ciekawe z jakiego powodu
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1677 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 1616 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karmaz 13
-
- 1 Odpowiedzi
- 736 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 4 Odpowiedzi
- 2172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: okruch007
-
- 5 Odpowiedzi
- 3938 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 4264 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kokos_sbl
-
- 17 Odpowiedzi
- 17446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kijowski
-
- 0 Odpowiedzi
- 2231 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Markus1999
-
- 5 Odpowiedzi
- 4900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112