problem ze złączem OBD2

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#1

Post autor: mato15 »

Witam, zakupiłem kabel diagnostyczny, zainstalowałem inpe i w innych samochodach wszystko działa, u mnie nie. Nie mogę się połączyć do sterownika, wybieram silnik i wyskakuje błąd, udało mi się wejść do PDC, ale po kliknięciu na czytanie błędów błąd API JOB... cos i nic z tego. Oglądałem internety, szukałem gdzie na jakim pinie ma jakie napięcie być ale wszędzie są złącza opisane na 4 piny +, -, linia K i L a u mnie jest 7 pinów i nie wiem który od czego. Lub może ktoś wie gdzie może być przyczyna?
Mój samochód e46 325Ci, 2004r

zdjęcia mojego złącza:
numer 1 od zielonego, 7 i 8 białe, 9 czarny i 16 czerwono-zółty w takiej kolejności są ponumerowane
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Ponoc czesty przypadek ogolnie w autach z obd II (wg znajomego elektryka samochodowego), spotkalem sie osobiscie z tym juz kilka razy. Z tego co pamietam trzeba przeciac kabelek z pinu 16 i podac mu 12v na wtyczke z innego zrodla.
Obrazek
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: mato15 »

Jako że mam radio z androidem i z torque podłączyłem dziś taki interfejs na BT, łączył się dość długo z ECU ale połączyło się, potem się rozlaczylo ale po uruchomieniu jeszcze raz torque i wyjęcie i wsadzenie tego interfejsu działało.. inpe też mi się raz udało połączyć i teraz znów się nie da.. próbować podać 12v na 16 pin?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

jak rozlaczy to nie wylaczaj zaplonu tylko odepnij kabel czy modul bt od gniazda obd i jesli posiadasz miernik sprawdz czy na pinie 1 i 16 sa napiecia. Jesli nie bedzie , a pewnie nie bedzie na pinie 16 to zrob tak jak pisalem
Obrazek
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: mato15 »

Ok, na pinie nr 1 i 16 powinno być 12v?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

tak
Obrazek
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#7

Post autor: mato15 »

Na obu pinach jest 12v, gazownik podpiol sie do pinu nr 7, kabel jest przylutowany wygląda ok, ale z tej wiązki od gazu są dwa kable jeden jest wpięty z pinem 7 a drugi nigdzie, nie wiem czy odpadł czy tak ma być, pokazuje na nim 11v


Mam jakiś trop, wyłączyłem gaz na przycisku, nie działało, podłączyłem interfejs bt, włączyłem Torque, połączyło się, wypiąlem elm podłączyłem kabel diagnostyczny inpa działa, za pierwszym razem na live data był błąd ale za drugim razem się udało, na odpalonym samochodzie po wlaczeniu instalacji LPG wywala błędy na inpie i wszystko się rozlacza i żeby znów połączyć muszę zacząć od połączenia przez ten interfejs bt i torque z wyłączonym gazem.. (nsc expert nie działał nawet jak działała inpa).. co robić? Gazownik czy elektronik bo sam chyba tego nie ogarnę, chyba ze to sprawa tego luźnego kabelka o którym napisałem wyzej
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
klaku007

#9

Post autor: klaku007 »

Masz sterownik gazu OBD, a z obd jest tak ze urządzenie które pierwsze się połączy ma do niego dostęp. Instrukcja obsługi od gazu i patrzysz jak wyłączyć OBD w LPGtechu trzeba przez 7 sek przytrzymać przycisk od gazu aż sobie wyda jedno długie piknięcie. Niestety ale gazownicy o tym nie mówią
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#10

Post autor: mato15 »

Dzwoniłem do tego majstra od gazu powiedział że ten przewód może być luźny a obd na gazie nie działa.. nie miałem pojęcia że tak to jest. Nsc expert nie działał ciekawe z jakiego powodu
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”